Känner mig som besatt, orkar inte mer

Det ör tyvärr sant, och hade du träffat mig hade du aldrig trott att jag skulle kunnat fastna i nåt sånt här. Jag är fullt normal, vanlig mamma, hästtjej och partner. Snäll, rolig och ganska klok.
Då då. :)

För det första - du har inte "fastnat" någonstans. Det finns en person som gör allt för att påverka ditt liv. En person som uppenbarligen har en störning av något slag och får något utbyte av att manipulera andra. Nu råkade det vara du som kom i skottlinjen. .

Du har inte fastnat - du har blivit ett offer för den här personen.
Du klev in genom fel dörr. Stanna, backa ut och stäng dörren. Lås.

Du ska inte vara inne i den där personens sjuka verklighet.
Backa ut utan att göra ngot alls.
Ingen kontakt. Blocka alla sociala medier och telefonnumret. Svara inte.

Helt enkelt radera. Totalt.
Du har inget i den där sjuka världen att göra.
 
Släpp.
Blockera honom.
Börja ta in tanken på att han är en person som inte betyder något för dig och som du inte har något behov av.

Det spelar ingen roll vad han tycker om dig.
Det spelar ingen roll vem som sagt och gjort vad.
Ibland får man acceptera att saker inte blir utredda och bara släppa och gå vidare för sin mentala hälsas skull.

Kan du söka den bekräftelsen du fick på annat håll?
Kan någon eller några andra ge dig det du fick av honom som fick dig att må bra?

Försök att fylla dina tankar med sådant som får dig att må bättre. Börja med att tvinga dig att inte tänka på honom på en timme och utöka därefter. Det går. Du behöver inte honom, det kan vara så att han behöver dig för att din uppmärksamhet får honom att må bra. Ge honom inte det, det är han inte värd.
 
Det är mycket fokus på honom att han gjort och borde/du önskar att han skulle. Lite fokus på dig och då mycket att du inte ville vara otrogen, sa ifrån osv. Men verkligen vill ha honom som vän.

Jag säger det inte för att vara elak men hela inlägget är vinklat att du gjort allt rätt och han fel. Samtidigt framgår tydligt att du när han släppt kontakten har återupptagit den. Han ignorerade dig, du väntade 20 dagar och skrev sen ett långt inlägg osv.

Han är inte bra, varken som vän eller annat. Men du måste nog också inse din del, att vad det än beror på dras du till den här personen och vill ha honom i ditt liv. Trots att det egentligen inte finns minsta anledning.

Jag tror du blivit ”mindfucked” och att du medvetet eller omedvetet har en sorts fling/förälskelse som gör att du inte vill släppa taget. Den behöver du hantera..

Lösningen är som alla sagt. Blockera överallt. Bryt kontakten.
 
Åh jag har varit "vän" med en liknande person en gång. Nästan så att jag undrar om det inte är samma person av det du skriver.

Blockera och lägg honom bakom dig. Du kommer repa dig, men det kommer ta tid. Kan han inte vara professionell på jobbet så ta kontakt med chefen och tala om hur det ligger till om du kan få stöd där! Om du inte kan få stöd där så leta nytt jobb.

Det kommer ta tid, men du blir dig själv igen och kommer inte lägga ner energi på honom, men det kan ta flera månader, kanske längre beroende på hur länge ni har hållt på.
 
Säg högt till dig själv: "Ingen leker med mig". Sen vänder du andra kinden till och blockar, du är inte skyldig honom nån förklaring. Sätt värde på dig själv, din tid och din integritet. Ingen har tid för sådana fasoner, och jag stämmer in med övriga. Vad är det för vänskap att hålla fast i?
 
Skrev till honom nyss att han fick en vecka på sig att prata vettigt med mig. Efter det är tanken att blocka mig. Han har såklart inte ens gått in och läst det. Är så han gör för han vet att det biter på mig- att köra silent treatment. Något annat funkar inte. Känner att jag behöver bli lite starkare innan. Bara av att skriva med er härinne hjälper jättemycket. Att veta att jag inte är knäpp och resonera sakligt. 1 vecka gav jag honom så det får jag väl stå för, tills dess måste jag vara så stark att jag fixar det. Att blocka honom är planen. Jag byter snart jobb, tyvärr bor jag också granne med honom :/

Klipp nu! Ta väck han ur ditt liv. Varför ska du ge honom mer tid? En hel vecka dessutom. Han är som han är, låt han vara sån och gå vidare i stället. Du mår ju inte bra av detta.
Han verkar ju gilla det här spelet så ta makten själv och bryt det. Han kommer aldrig att ändra sig.
 
Det är mycket fokus på honom att han gjort och borde/du önskar att han skulle. Lite fokus på dig och då mycket att du inte ville vara otrogen, sa ifrån osv. Men verkligen vill ha honom som vän.

Jag säger det inte för att vara elak men hela inlägget är vinklat att du gjort allt rätt och han fel. Samtidigt framgår tydligt att du när han släppt kontakten har återupptagit den. Han ignorerade dig, du väntade 20 dagar och skrev sen ett långt inlägg osv.

Han är inte bra, varken som vän eller annat. Men du måste nog också inse din del, att vad det än beror på dras du till den här personen och vill ha honom i ditt liv. Trots att det egentligen inte finns minsta anledning.

Jag tror du blivit ”mindfucked” och att du medvetet eller omedvetet har en sorts fling/förälskelse som gör att du inte vill släppa taget. Den behöver du hantera..

Lösningen är som alla sagt. Blockera överallt. Bryt kontakten.


Kan vara så, samtidigt är jag så medveten om vad jag gjort att jag inte har någon större frågeställning kring det. Mig själv kan jag ju alltid resonera med liksom :)

En liten förälskelse var det ja, som jag stoppade när jag kände att ”nästa gång kan något hända och jag vet inte om jag säger nej”. För det skrämde mig. Försälskad är jag inte längre, det jag saknar är att prata med honom och vara så nära som vi var en gång ovh pratade om allt. Det betydde mycket.

Jag har också gjort fel, tjatat på honom att prata med mig så vi kan lösa detta. Samtidigt gör han mig kluven och får mig att fortsätta genom att skriva långa inlägg tillbaka. Där han verkar uppriktigt ledsen och uppenbarligen missförstått ganska mycket. Att han upplever att jag ör kluven och vill dra sig undan. Där han skriver att han vill vara vän med mig osv senast i förrgår. Nästa dag svarar han inte ens och är återigen borta på obestämd framtid. När jag skapade denna tråden hjälpte det mycket att se saker genom att skriva allt. Sedan pratade jag med min sambo om detta och var enbart inställd på att killen ifråga bara drev med mig. Men det trodde inte min sambo som läst konversationen, utan att han antingen är ledsen eller bara inte bryr sig. Där fick jag huvudbry igen :/
 
Kan vara så, samtidigt är jag så medveten om vad jag gjort att jag inte har någon större frågeställning kring det. Mig själv kan jag ju alltid resonera med liksom :)

En liten förälskelse var det ja, som jag stoppade när jag kände att ”nästa gång kan något hända och jag vet inte om jag säger nej”. För det skrämde mig. Försälskad är jag inte längre, det jag saknar är att prata med honom och vara så nära som vi var en gång ovh pratade om allt. Det betydde mycket.

Jag har också gjort fel, tjatat på honom att prata med mig så vi kan lösa detta. Samtidigt gör han mig kluven och får mig att fortsätta genom att skriva långa inlägg tillbaka. Där han verkar uppriktigt ledsen och uppenbarligen missförstått ganska mycket. Att han upplever att jag ör kluven och vill dra sig undan. Där han skriver att han vill vara vän med mig osv senast i förrgår. Nästa dag svarar han inte ens och är återigen borta på obestämd framtid. När jag skapade denna tråden hjälpte det mycket att se saker genom att skriva allt. Sedan pratade jag med min sambo om detta och var enbart inställd på att killen ifråga bara drev med mig. Men det trodde inte min sambo som läst konversationen, utan att han antingen är ledsen eller bara inte bryr sig. Där fick jag huvudbry igen :/


Jag tror du gör bäst för dig själv om du slutar att försöka analysera hans beteende. Bara klipp bort honom, han kommer inte att ändra sig.
 
Snubben playar dig och du vill vara hans kompis?
Bara släpp och gå vidare, det där kommer aldrig sluta bra.

Där är ju mitt huvudbry, gör han verkligen det eller är uppriktigt ledsen? I förrgår skrev vi en stund. Långa inlägg. Han backade och funderade ifred och drog sig tillbaka pga det skrev han då han försökte förstå situationen. Han skrev också sedan lite argt att ”det kommer aldrig att bli något mellan oss, det har du sabbat”... vilket ger mig stora frågeställningar då det aldrig varit aktuellt överhuvudtaget. Sedan skrev han att han ville vara vän med mig om jag kunde acceptera att det tar lite tid för honom att svara ibland då han jobbade mycket. Det gör mig väldigt kluven för sedan dess har han varken läst vad jag kan se eller svarat.
 
Klipp nu! Ta väck han ur ditt liv. Varför ska du ge honom mer tid? En hel vecka dessutom. Han är som han är, låt han vara sån och gå vidare i stället. Du mår ju inte bra av detta.
Han verkar ju gilla det här spelet så ta makten själv och bryt det. Han kommer aldrig att ändra sig.

Är ju det som är det svåra och jag är inte säker. Jag var ju heller inte snäll i inläggen höromdagen när jag fick nog. Ändå pratade vi sedan (inlägget ovan). Vilket gör mig jättekluven till vad det är. Om han är ledsen eller bara jävlas.
 
@Hemlig21 - herregud så stor plats du tillåter honom att ha i ditt liv!!

Du dansar efter hans pipa. Han svarar långa mess och du reagerar på det. Han svarar inte alls och du engagerar dig i det.

SLUTA NU! Innan det blir värre.
Sedan pratade jag med min sambo om detta och var enbart inställd på att killen ifråga bara drev med mig. Men det trodde inte min sambo som läst konversationen, utan att han antingen är ledsen eller bara inte bryr sig. Där fick jag huvudbry igen :/
Du involverar din sambo och så får du HUVUDBRY över reaktionen, och över den stördes sätt.

Inser du hur sjukt det är att lägga så mycket energi på någon som bara gör dig illa?

Jag är tuff nu men du måste faktiskt sansa dig.

Klipp, blocka, sluta.

/bistertanten
 
:bow:
TS hoppas du tar till dig att en sådan person kan bli farlig?

Det som sker nu är redan farligt, inte farligt som i att vara hotad/slagen. Men farligt för mitt mentala mående. Jag är usel på att hantera ovisshet och får separationsångest. På det sättet är han farlig. Och tyvärr är det han som styr genom sitt försvinnande. I det hade det varit så mycket bättre om han aldrig hört av sig igen, eller bett mig dra pt helvete istället för att ena stunden må dåligt och prata och nästa bara försvinna.
 
Det som sker nu är redan farligt, inte farligt som i att vara hotad/slagen. Men farligt för mitt mentala mående. Jag är usel på att hantera ovisshet och får separationsångest. På det sättet är han farlig. Och tyvärr är det han som styr genom sitt försvinnande. I det hade det varit så mycket bättre om han aldrig hört av sig igen, eller bett mig dra pt helvete istället för att ena stunden må dåligt och prata och nästa bara försvinna.
Lägg inte ansvar på honom nu.
Du har ett nätverk runt dig och du har en familj. Använd det och nyktra till.
 
Det som sker nu är redan farligt, inte farligt som i att vara hotad/slagen. Men farligt för mitt mentala mående. Jag är usel på att hantera ovisshet och får separationsångest. På det sättet är han farlig. Och tyvärr är det han som styr genom sitt försvinnande. I det hade det varit så mycket bättre om han aldrig hört av sig igen, eller bett mig dra pt helvete istället för att ena stunden må dåligt och prata och nästa bara försvinna.
Det är ju uppenbart, jag avser fysiskt skadad/misshandlad/dödad.
 
Skit i om han är ledsen.

Det är inte din business. Han är vuxen.

Ta hand om dig och dina barn och prata med sin sambo.

Kanske är det just det jag oroar mig för, att han skall bli ledsen/vara ledsen. Att allt är ett missförstånd. För trots allt var det jag som ”sa nej” till honom som annat än vän.
 
Kanske är det just det jag oroar mig för, att han skall bli ledsen/vara ledsen. Att allt är ett missförstånd. För trots allt var det jag som ”sa nej” till honom som annat än vän.
Ni är bevisligen inte bra för varandra. Oavsett om det är ett missförstånd, han är såra eller leker med dig så fungerar ju inte er relation.

Är detta verkligen en person som du vill ha som vän? Inte när det var som bäst utan hur det är när det är som värst.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 331
Senast: Rosett
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 974
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 398
Senast: tuaphua
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 019
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp