Känner mig som besatt, orkar inte mer

Kanske är det just det jag oroar mig för, att han skall bli ledsen/vara ledsen. Att allt är ett missförstånd. För trots allt var det jag som ”sa nej” till honom som annat än vän.
Sluta dividera, analysera o hitta på ursäkter åt honom, han är inte värd din energi, spindelnätet som du (flugan) sitter fast i har du skapat själv, även om han hjälpt dig spinna nätet.

Oavsett "trots allt" kan det i hans föreställningsvärld, hans upplevelse vara tvärtom, har du läst tråden
https://www.bukefalos.se/threads/bota-en-narcissist.1474721/
 
Hej, har ett litet eller rättare sagt stort problem. För några månader sedan träffade jag en kille på mitt jobb. Han är många år yngre och känd för att ragga på allt och alla (kvinnodominerat yrke). Han hjälpte mig med en sak (han är på en annan avdelning egentligen), tog en kopp kaffe och direkt han gått kom vänförfrågan på FB och meddelande på messenger, pratade en stund och han undrade om jag ville ha skjuts hem då vi bor åt samma håll. Där och då kändes han som en lite lustig bekantskap, men inget mer.

Så fort jag kom hem fortsatte han skriva, hela tiden, dygnet runt. Till en början ganska jobbigt för att sedan övergå till att jag faktiskt blev irriterad och försökte bryta kontakten 2 gånger. Av en händelse behövde jag ta kontakt ang ett jobbmöte nån vecka därefter och vips var ju konversationen igång igen.

Vi pratade väldigt mycket på messenger och lärde känna varandra ganska väl. Jag var glad för det var en trevlig bekantskap som bodde nära och som jag kunde tänka mig umgås med. Ålderskillnaden gjorde att jag dessutom kände att det var helt ofarligt. Till sist hamnade konversationen ändå där den inte skulle och jag kände att ”jösses, vad händer”. Jag har ju familj och barn och kände att jag var tvungen att stoppa detta vilket jag gjorde tydligt för honom att jag aldrig skulle vara otrogen. Någon gång återföll vi dock men det gick snabbt tillbaka.

Han tog mer och mer distans, skyllde på tidsbrist att prata, jobbade för mycket, spelade för mycket. Jag ville gärna reda ut allt då jag verkligen tyckte om honom som vän. Till sist skrev han helt taget ur luften att ”jag backar för jag är rädd att du är kär i mig”, för att i nästa mening säga hur jag sårade honom genom att vara otydlig och det var pga det som han backade, han hade blivit sårad. Men det skulle han aldrig erkänna för han har aldrig haft några som helst känslor för mig säger han.

Jag blev lite irriterad för det var ju jag som sagt ifrån och satt stopp och som vart tydlig med att det inget sex blir, att jag inte kunde se en framtid med honom osv. Ändå är jag den som skulle vara kär. Efter det svaret ignorerade han mig en månad på messenger och jag gjorde valet att vänta att skriva något på ca 20 dagar. Skrev ett långt inlägg vad allt handlat om och att han betydde otroligt mycket som vän och på det viset ville jag inte förlora honom. Fick svar bla att han aldrig någonsin haft känslor men att han velat ge mig en läxa. Vad läxan handlade om vill han dock inte säga.

Vi pratade på messenger igen men det kändes inte bra. Var så mycket ouppklarade frågor som gnagde i mig. När jag frågade besvarade han dem med skrattamileys och ifrågasatte min dubbelmoral att prata med honom om jag ändå bara var rädd för honom. Jag skrev till sist ledsen och arg att han fick välja själv om vi skulle fortsätta prata. Inget svar, fick nog och skrev vad jag tyckte om honom och hans attityd och var faktiskt jättetaskig men väldigt rak då hans attityd, frånvaro och velande tog hårt på mig.

Sedan blockade jag honom- trodde jag. Men tydligen inte för han svarade. Inget taskigt eller så. Jag ville reda ut detta och han svarade mest att jag var velig, att han drog sig undan pga det men sedan att ”det kommer aldrig att bli något mellan oss, du har bränt dina broar” samt att ”jag har sagt nej till sexuellt umgänge med dig”- tappade änna hakan. Det är ju JAG som nekat hela tiden. Han ville vara kompis men att jag skulle acceptera att han inte kunde skriva så ofta. Svarade på det han skrev men inget svar ännu. Tror han jobbar nu men men....

Dock är jag totalt knäckt och sönderstressad. Jag kollar telefonen hela tiden, jag är som en zombi, jag känner inget för min omgivning, tittar bara trött på mm familj och mina barn. Har gått ner 5 kg på bara ett par veckor och ingenting fungerar. Min sambo är världens finaste och stöttar, han vet allt. Och jag går fortfarande i en dimma totalt lamslagen. Hjärnan går i 120 dygnet runt, hur jag skall få en bra kompisrelation med denne kille igen för han betydde så mycket. Helt sinnesjukt men det känns som jag börjar bli sjuk på riktigt i jakten att förstå och få det bra igen. Alla säger att jag skall släppa vilket jag vet men jag kan inte...och känner mig bara misslyckad. Och jag vet inte längre vad jag skall göra eller ta mig till... det som känns värst är separationsångesten samt att leva i denna ovisshet som hans frånvaro den månaden skapade. Samt hans tvekande svar där han lägger mycket skuld på mig och inte lyser när jag svarar att han har fel. Hur gör man? Och känner någon igen sig? Jag går sönder... mycket i att jag vill förstå hur han tänker. Han säger att han aldrig haft känslor- nästan stund är han supersårad när jag säger att jag aldrig kommer att vara otrogen. Ena stunden säger han att jag är kär i honom så vi inte kan prata-nästa stund är det jag som velat för mycket led honom, ena stunden är jag fantastisk (han kunde verkligen höja mig)- nästa kan vi ev prata som vänner om vi inte hörs för mycket. Helt sjukt men jag håller på att gå under av detta.
Varför vill du ha vänner som beter sig sådär?
 
Där är ju mitt huvudbry, gör han verkligen det eller är uppriktigt ledsen? I förrgår skrev vi en stund. Långa inlägg. Han backade och funderade ifred och drog sig tillbaka pga det skrev han då han försökte förstå situationen. Han skrev också sedan lite argt att ”det kommer aldrig att bli något mellan oss, det har du sabbat”... vilket ger mig stora frågeställningar då det aldrig varit aktuellt överhuvudtaget. Sedan skrev han att han ville vara vän med mig om jag kunde acceptera att det tar lite tid för honom att svara ibland då han jobbade mycket. Det gör mig väldigt kluven för sedan dess har han varken läst vad jag kan se eller svarat.

Eller så är han en manipulativ dåre?
Varför chansa?
 
Eller så är han en manipulativ dåre?
Varför chansa?

Kan vara, kan också vara jag som gjort något. Eller uppenbarligen har jag ju det eftersom han har behovet att grubbla en massa och drar sig undan pga att han tycker jag är velig och han inte får ihop min personlighet säger han. Men om det stämmer vet jag ju inte. Vet att det finns en del på jobbet som verkligen inte tycker om honom pga att han styr och gör folk ledsna när han kör över dem. Jag har aldrig sett just de sidorna gällande mig.
 
Kan vara, kan också vara jag som gjort något. Eller uppenbarligen har jag ju det eftersom han har behovet att grubbla en massa och drar sig undan pga att han tycker jag är velig och han inte får ihop min personlighet säger han. Men om det stämmer vet jag ju inte. Vet att det finns en del på jobbet som verkligen inte tycker om honom pga att han styr och gör folk ledsna när han kör över dem. Jag har aldrig sett just de sidorna gällande mig.

Men alltså, oavsett vem som är och gjort vad, så verkar ni ju inte vara bra för varandra. Relationer, oavsett sort, ska ge mer än de tar.
 
Kan vara, kan också vara jag som gjort något. Eller uppenbarligen har jag ju det eftersom han har behovet att grubbla en massa och drar sig undan pga att han tycker jag är velig och han inte får ihop min personlighet säger han. Men om det stämmer vet jag ju inte. Vet att det finns en del på jobbet som verkligen inte tycker om honom pga att han styr och gör folk ledsna när han kör över dem. Jag har aldrig sett just de sidorna gällande mig.

Vad spelar det för roll?
Klipp bandet bara. Vänner ska lyfta varandra och vara ett team.
 
Kan vara, kan också vara jag som gjort något. Eller uppenbarligen har jag ju det eftersom han har behovet att grubbla en massa och drar sig undan pga att han tycker jag är velig och han inte får ihop min personlighet säger han. Men om det stämmer vet jag ju inte. Vet att det finns en del på jobbet som verkligen inte tycker om honom pga att han styr och gör folk ledsna när han kör över dem. Jag har aldrig sett just de sidorna gällande mig.
Jag vet att det kan låta hemskt men hans problem är hans egna och troligtvis hade han inte betett sig så här superskumt om han inte var knäpp. Se till att ta hand om dig själv, klipp banden och fokusera framåt. När du tagit dig upp på fast mark kan du fundera på vad DU kan göra för att fortsätta må bra, för du är bara ansvarig för ditt eget beteende, hur han reagerar och agerar är hans problem. Du ska ändå släppa honom nu.
 
Vi pratade väldigt mycket på messenger och lärde känna varandra ganska väl. Jag var glad för det var en trevlig bekantskap som bodde nära och som jag kunde tänka mig umgås med. Ålderskillnaden gjorde att jag dessutom kände att det var helt ofarligt. Till sist hamnade konversationen ändå där den inte skulle och jag kände att ”jösses, vad händer”. Jag har ju familj och barn och kände att jag var tvungen att stoppa detta vilket jag gjorde tydligt för honom att jag aldrig skulle vara otrogen. Någon gång återföll vi dock men det gick snabbt tillbaka.

Han tog mer och mer distans, skyllde på tidsbrist att prata, jobbade för mycket, spelade för mycket. Jag ville gärna reda ut allt då jag verkligen tyckte om honom som vän.

Jag tycker att det låter som en kille som blev intresserad av dig, fick din uppmärksamhet och när han inte fick vad han ville ur relationen så tar han ett exit. För att sen börja leka med dig när han märker att han påverkar dig starkt. Du skriver om en vänskap som jag baserat på dina inlägg inte kan se finns från hans sida.
 
Vet att det finns en del på jobbet som verkligen inte tycker om honom pga att han styr och gör folk ledsna när han kör över dem. Jag har aldrig sett just de sidorna gällande mig.
Eh va?

Styra och ställa med dig och dina känslor är väl exakt vad han gör?
En manipulativ typ helt enkelt. Han vet exakt vilka trådar han ska dra i för att du ska få skuldkänslor, bli ledsen etc etc.
 
Men du, @Hemlig21 skulle det vara enklare att fundera på varför han kommit att bli så viktig för dig? Och se honom som ett eventuellt symtom på något du saknar, snarare än att rota i varför han gjorde si eller så, eller vad du skulle kunna gjort annorlunda?

... sen antar jag, utifrån hur du skriver om dina tankegångar, att det finns en risk för att du kanske kommer landa i att du saknade närheten/vänskapen osv. och då spontant tänker att eftersom att du saknar, vad du nu kommer fram till, så är det värt att kämpa för att "reda ut" allt. Det låter det INTE som att det är, jag tänker snarare på att försöka finna andra närmare relationer som kan uppfylla eventuellt behov isf.
 
Jag tycker att det låter som en kille som blev intresserad av dig, fick din uppmärksamhet och när han inte fick vad han ville ur relationen så tar han ett exit. För att sen börja leka med dig när han märker att han påverkar dig starkt. Du skriver om en vänskap som jag baserat på dina inlägg inte kan se finns från hans sida.

Sant, och jag tror du kan vara inne på rätt väg. Det var också då den vänskapen var dvs innan jag bröt. När allt bara var djupt men hjärtligt och roligt, något uppfyllde han i mig. Bara det det barnsliga, roliga och samtidigt trygga. Samt att vi hade otroligt intressanta diskussioner, lite skillnad att prata med honom jämfört med vänner i min ålder dör allt mestadels handlar om vardag och barn.

Det var dit jag ville komma igen, i fredags var han lite så förutom att jag kände att eftersom det fanns så mycket outrett som spökade och när jag frågade fanns bara konstiga saker och ”flinsmileys” till svar.

Jag vet inte om han leker eller inte, bara blev väldigt ointresserad eller faktiskt ÄR ledsen och drar sig undan för att han inte förstår situationen. Lite ”manligt” är det ju att fly istället för att diskutera.

Det var därför jag valde att ge honom en vecka att samla sig innan jag bryter helt, kämpar att bli stark innan det. Då har han fått en chans att tänka. Mer kan jag inte ge, han har fått alldeles för mycket tid, förståelse och energi från mig.
 
Men du, @Hemlig21 skulle det vara enklare att fundera på varför han kommit att bli så viktig för dig? Och se honom som ett eventuellt symtom på något du saknar, snarare än att rota i varför han gjorde si eller så, eller vad du skulle kunna gjort annorlunda?


... sen antar jag, utifrån hur du skriver om dina tankegångar, att det finns en risk för att du kanske kommer landa i att du saknade närheten/vänskapen osv. och då spontant tänker att eftersom att du saknar, vad du nu kommer fram till, så är det värt att kämpa för att "reda ut" allt. Det låter det INTE som att det är, jag tänker snarare på att försöka finna andra närmare relationer som kan uppfylla eventuellt behov isf.


Intressant tanke, och jag har tänkt mycket på det. För mitt första intryck av honom var ”jobbig människa, inte speciellt snygg”. Jag tror som i ovanstående inlägg. Han är annorlunda än mina tjejkompisar som mest pratar barn och sånt. Jag är också hemma mycket ensam och tyckte om att ha nån att skriva med och få lite uppmärksamhet av samt otroligt givande diskussioner och han fick mig alltid att skratta. Eftersom mitt liv led småbarn, jobb och partner är väldigt inrutat var det ett Inslag i vardagen jag verkligen uppskattade, livet som i övrigt redan då var väldigt bra blev helt enkelt lite roligare. Jag har goda vänner och en fantastisk partner. Så egentligen saknar jag inget, bara det att han gav betydde väldigt mycket. Han är en ganska unik personlighet som jag tyckte mycket om. Men att hitta en annan 12 år yngre killkompis känns lite avlägset.
 
Sätt dig ner och fundera över vad som är viktigt i ditt liv, betyder inte dina barn och din sambo någonting? Är du hellre "vän" med honom? Om du inte tar tag i ditt liv så har du snart varken "vännen" eller familjen för vad är det som säger att "vännen" finns kvar om du förlorar allt annat?
 
Eh va?

Styra och ställa med dig och dina känslor är väl exakt vad han gör?
En manipulativ typ helt enkelt. Han vet exakt vilka trådar han ska dra i för att du ska få skuldkänslor, bli ledsen etc etc.

Ja, antingen det eller så är det bara så som han säger. Att han är förvirrad, inte får ihop bilden av mig och det som varit. Dock har han ett stort ego och förlitar sig väldigt mycket på det han bestämmer. När man (enligt mig då) reder ut det som är fel, hör vad den andra säger osv och sedan fattar ett beslut. Men jag är tveksam, för han säger olika saker hela tiden.

Men precis som du säger så far jag illa av det, men jag ville ge honom den veckan att känna efter på. Och bli så stark att jag fixar att blocka sedan för då vet jag. För hans trams om att han är såååå upptagen biter inte på mig.
 
Intressant tanke, och jag har tänkt mycket på det. För mitt första intryck av honom var ”jobbig människa, inte speciellt snygg”. Jag tror som i ovanstående inlägg. Han är annorlunda än mina tjejkompisar som mest pratar barn och sånt. Jag är också hemma mycket ensam och tyckte om att ha nån att skriva med och få lite uppmärksamhet av samt otroligt givande diskussioner och han fick mig alltid att skratta. Eftersom mitt liv led småbarn, jobb och partner är väldigt inrutat var det ett Inslag i vardagen jag verkligen uppskattade, livet som i övrigt redan då var väldigt bra blev helt enkelt lite roligare. Jag har goda vänner och en fantastisk partner. Så egentligen saknar jag inget, bara det att han gav betydde väldigt mycket. Han är en ganska unik personlighet som jag tyckte mycket om. Men att hitta en annan 12 år yngre killkompis känns lite avlägset.
Samtidigt så skriver du ju ändå att han är annorlunda än dina tjejkompisar, så även om du har goda vänner och en fin partner så kanske du behöver utöka bekantskapskretsen för lite variation, behöver ju inte nödvändigtvis vara en 12 år yngre kille, bara någon med ett annat perspektiv.
 
Sätt dig ner och fundera över vad som är viktigt i ditt liv, betyder inte dina barn och din sambo någonting? Är du hellre "vän" med honom? Om du inte tar tag i ditt liv så har du snart varken "vännen" eller familjen för vad är det som säger att "vännen" finns kvar om du förlorar allt annat?

Jag har ställt in mig på att ”vännen” inte finns om en vecka. Idag försöker jag verkligen att inte tänka på honom, fungerar liiiite bättre men ångesten finns kvar och lamslår mig ibland. Men jag behöver min vecka att mentalt säga hejdå.
 

Liknande trådar

Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 331
Senast: Rosett
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 975
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 399
Senast: tuaphua
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 019
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • HusdjursGPS
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp