Kär i chefen, vad gör man?

Du är inte ansvarig, men bara för att du och en tex gift man vill inleda en relation o kanske inte tredje parten vill det har man på det sättet har man inte rätt att köra över, såra andra människor.
Men det är väll ändå den personens ansvar, om hen väljer att ha relationer med andra. Det förändra ju heller inte den personens inställning till sin relation om det är just jag som har en relation med hen eller ej. Jag lär inte vara undantaget. Skulle jag/vår relation vara undantaget så har ju det känslomässiga redan hänt, personen har redan förälskat sig, vad spelar då den fysiska relationen för roll?
 
Men det är väll ändå den personens ansvar, om hen väljer att ha relationer med andra. Det förändra ju heller inte den personens inställning till sin relation om det är just jag som har en relation med hen eller ej. Jag lär inte vara undantaget. Skulle jag/vår relation vara undantaget så har ju det känslomässiga redan hänt, personen har redan förälskat sig, vad spelar då den fysiska relationen för roll?
Klart att personer kan förälska sig i andra, men jag uppskattar en såpass renhårig partner som avslutar där innan den går vidare, så jo jag tycker absolut att fortsätta tills det även är fysiskt spelar en roll. Avsluta innan punkt hur svårt kan det vara liksom.
 
Klart att personer kan förälska sig i andra, men jag uppskattar en såpass renhårig partner som avslutar där innan den går vidare, så jo jag tycker absolut att fortsätta tills det även är fysiskt spelar en roll. Avsluta innan punkt hur svårt kan det vara liksom.

Du verkar förutsätta att alla tänker lika som dig, att fysisk otrohet är avgörande.

Det springande här är dock att man inte har ansvar för andra människors relationer.
 
Innebär det att en prostituerad har ett moraliskt ansvar för en partner till den som köper sex? Har jag ett ansvar när jag blir erbjuden ett jobb, att tacka nej för att någon annan blir ledsen, sårad och överkörd? Det kanske t o m är så att andra behöver jobbet bättre än jag gör?

Livet är inte rättvist. Förhållandet blir inte lyckligare för att någon avstår en sexuell otrohet.
För det första så är det stor skillnad på ett jobb och en relation. Det är inte ett jobb vi pratar om här, men du kanske tycker det är likvärdigt? Ett jobb för mig har inte alls samma status för mig som mina förhållanden.
Livet är inte rättvist och du vet aldrig hur ett pars relation är det vet bara de så DU kan inte ta beslutet om ett förhållande inte blir lyckligare utan en sexuell otrohet , det vet bara de som är i relationen.
 
Du verkar förutsätta att alla tänker lika som dig, att fysisk otrohet är avgörande.

Det springande här är dock att man inte har ansvar för andra människors relationer.
Skojar du?? Självklart skriver jag mina åsikter. Jag kan väl för i h*vete inte skriva dina så att du blir nöjd.
 
För det första så är det stor skillnad på ett jobb och en relation. Det är inte ett jobb vi pratar om här, men du kanske tycker det är likvärdigt? Ett jobb för mig har inte alls samma status för mig som mina förhållanden.
Livet är inte rättvist och du vet aldrig hur ett pars relation är det vet bara de så DU kan inte ta beslutet om ett förhållande inte blir lyckligare utan en sexuell otrohet , det vet bara de som är i relationen.

Tur att det finns en part som kan ta ansvar för det då , som ingår i relationen.
 
Skojar du?? Självklart skriver jag mina åsikter. Jag kan väl för i h*vete inte skriva dina så att du blir nöjd.

Det var kommentaren om ”hur svårt kan det vara” jag avsåg. Det är vådligt att uttala sig om när det gäller andra människors relationer. Men då hänger jag med på att det är en jagbaserad observation snarare än något andra ska förhålla sig till.
 
Skulle jag vara singel, så är kollegor, kunder, leverantörer och upptagna ett big no.
Jag har funderat lite på trådstarten och jag är bara sådan som person att jag inte skulle gå längs den vägen där någon är upptagen. Jag tror när jag tänker efter att jag tycker det är avtändande för mig.

Att ts attraheras av en kollega kan jag ändå förstå. Mycket attraktion kan uppstå mellan människor som arbetar riktigt bra ihop. Det kan vara något av en förutsättning för det goda samarbetet.
Jag hade blivit ganska fundersam och negativt inställd om en chef skulle bli tillsammans med en annan chef på min arbetsplats, om jag jobbade på ett större företag, myndighet etc.
Samtidigt så jobbar jag i en bransch där många är just gifta. Många av mina kunder, konkurrenter och leverantörer är familjeföretag, där ägarna är gifta, sambos.
 
Tja, hade någon gått på min man som många tycker de kan göra här hade den personen inte varit hel efter det. Kan säkert finnas fler som mig (sen hade mannen givetvis blivit utkastad också). Jag tycker man ska vara försiktig med att förstöra andras relationer, det kan stå för mannen själv.
 
Tja, hade någon gått på min man som många tycker de kan göra här hade den personen inte varit hel efter det. Kan säkert finnas fler som mig (sen hade mannen givetvis blivit utkastad också). Jag tycker man ska vara försiktig med att förstöra andras relationer, det kan stå för mannen själv.
Om du riskerar att skada någon pågrund av svartsjuka så är det nog bra om du söker hjälp. Det är fortfarande den du är i relationer med som har ansvaret för just er relation, ingen annan.
 
Är ju inte ens säkert att han vill ha en relation. Han kanske känner av stämningen och tycker det är kul med bekräftelsen men inget mer än så. Eller så har han ingen bakomliggande agenda alls utan bara har kul på jobbet.

Enklast är väl att bara ta semester och hoppas crushen svalnat av tills ni ses. Fram tills dess är det ju bara att ta sig i kragen och agera professionellt. Dvs sluta komma med blondinsvar på enklare frågor, hitta på anledningar att springa dit etc.
 
Tja, hade någon gått på min man som många tycker de kan göra här hade den personen inte varit hel efter det. Kan säkert finnas fler som mig (sen hade mannen givetvis blivit utkastad också). Jag tycker man ska vara försiktig med att förstöra andras relationer, det kan stå för mannen själv.
Gått på och gått på. I mitt fall råkar jag mest finnas till i hans närhet. Eftersom han är särbo skulle jag gissa att han spenderar mer tid med mig än med sin fru. Sen har det resulterat i en just en chrush från min sida. Som jag hoppas går över. Det är ju inte samma sak som att jag har ambitionen att förstör någons relation. Det får han göra själv i så fall.
 
Är ju inte ens säkert att han vill ha en relation. Han kanske känner av stämningen och tycker det är kul med bekräftelsen men inget mer än så. Eller så har han ingen bakomliggande agenda alls utan bara har kul på jobbet.

Enklast är väl att bara ta semester och hoppas crushen svalnat av tills ni ses. Fram tills dess är det ju bara att ta sig i kragen och agera professionellt. Dvs sluta komma med blondinsvar på enklare frågor, hitta på anledningar att springa dit etc.
Det hoppas jag också, att det går över. Men vad ska jag göra åt att han springer inne hos mig. Be honom gå ut?
 
Tja, hade någon gått på min man som många tycker de kan göra här hade den personen inte varit hel efter det. Kan säkert finnas fler som mig (sen hade mannen givetvis blivit utkastad också). Jag tycker man ska vara försiktig med att förstöra andras relationer, det kan stå för mannen själv.
Oh wow. Jag kan förstå känslan av att vara sviken, men det är ju mellan din partner och dig, inte tredje part.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 108
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Jag börjar inse att hur mycket jag än stretar emot, så kommer jag bli tvungen att gå tillbaka och tillbringa så pass mycket tid på...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
20 163
Senast: Kiwifrukt
·
Skola & Jobb Kommer ha MU-samtal i veckan och har en del saker jag vill ta upp. Men tycker det är svårt att formulera mig bra och få fram det jag...
Svar
1
· Visningar
1 027
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp