Kärleks-bekymmer

Withered

Trådstartare
Hej... (Hoppas nu inte denne man läser den här tråden då detta är väldigt personligt...)

Har ingen direkt att prata med så tänkte skriva av mig här, stärkt av min tillfälliga anonymitet. Jag är ingen som använder bukefalos flitigt men har alltid gillat att besöka detta forum.

Det är så att jag är i ett förhållande med en jätteunderbar kille (P) som prioriterar mig framför allt annat. Jag är det bästa som hänt i hans liv. Han älskar mig från bottnen av sitt hjärta.

Min kärlek känns inte så stark, har försökt säga det till honom på alla möjliga sätt. Försöka visa att jag inte vill vara tillsammans längre, för så säger min kropp och hjärna. Tyvärr. Jag känner inte pirret, jag känner inte längtan. Vi har pratat mycket om allt kring detta och det är ganska utmattande för mig att prata om. Det är tungt. Just för att han älskar mig så och att jag inte..... Han säger att allt han behöver är mig, inte någon annan- oavsett vad.

Han är verkligen drömkillen på alla sätt. Men just det där att jag inte känner längtan till honom stör mig. Jag skulle hellre vilja vara vänner. Har dragit det som ett förslag "Tänk om....." "Skulle vi kunna vara vänner då?" och han sa att det var han inte beredd på, inte just nu. (ungefär). Det gav mig lite hopp men, det känns som efter allt prat om hur jag kände så är vi tillbaka på ruta ett.

Det är så konstigt allting.

Vill inte såra honom.

Är jag inte kär i honom? Hur vet man om man är kär? Finns det olika sorters kär?

Det är så att mina ögon har fästs vid en kille(O) i min klass, han är kortare än mig och har lite dialekt. Jag gillar hans röst och om han drar så känner jag inget syfte med att vara kvar i skolan längre.

Vilket är sjukt irriterande då jag vill vara tillsammans med (P), mestadels för hans skull, men även för att vi har det så bra tillsammans. När jag blickar tillbaka på vår tid tillsammans så är det inget jag ångrar. Men om man är såhär djupt inne i en relation bör den brytas om ens känslor sinat? Jag vill inte pussas mer, min kropp slår revolt.

Jag tror inte jag är kär längre. Det suger. Har aldrig haft love at first sight. Kanske är det det som är "äkta" kärlek? För den kärlek jag har känt är den som utvecklats.......... Vad skall jag göra..... Eller, jag vet vad jag måste göra men vill verkligen inte såra honom!! Varför måste det bli såhär.

Min största önskan är att han hittar någon som han förtjänar, som älskar honom mer än allt annat och som är precis som han varit mot mig..... För jag är inte den personen......... Jag vill att han ska sluta vara kär i mig.

För övrigt så tror jag inte det skulle fungera mellan mig och (O), men endå så vill min hjärna annat.:mad:

Tack du som läste, hoppas du inte skyr någon förakt mot mig, jag har skrivit en del saker nu och detta kanske är en dålig idé... Men det är ett bekymmer som tär på mig.
 
Hej @Withered ! Du säger att du inte är kär i din kille längre och det är helt OK även fast han är kär i dig. Det är inte bra att vara tillsammans med någon för dennes skull, varken för dig själv eller för honom, och även om han blir jätteledsen så kommer han med tiden komma över det. Det gör man.

Angående killen med dialekten så behöver du inte fundera över om det kommer "fungera" er i mellan, i alla fall inte som en faktor i eventuellt-göra-slut-ekvationen. Gör slut med din pojkvän om du inte vill vara med honom och så kan du ju se sen hur det går med dialektkillen.

Livet är för kort för trista relationer tycker jag. Folk kan vara urfina och snälla och rara och man haft en massa kul ihop men är man inte kär behöver man inte stanna. Gör det som känns rätt för dig, inte för honom.
 
Hej @Withered ! Du säger att du inte är kär i din kille längre och det är helt OK även fast han är kär i dig. Det är inte bra att vara tillsammans med någon för dennes skull, varken för dig själv eller för honom, och även om han blir jätteledsen så kommer han med tiden komma över det. Det gör man.

Angående killen med dialekten så behöver du inte fundera över om det kommer "fungera" er i mellan, i alla fall inte som en faktor i eventuellt-göra-slut-ekvationen. Gör slut med din pojkvän om du inte vill vara med honom och så kan du ju se sen hur det går med dialektkillen.

Livet är för kort för trista relationer tycker jag. Folk kan vara urfina och snälla och rara och man haft en massa kul ihop men är man inte kär behöver man inte stanna. Gör det som känns rätt för dig, inte för honom.
Tack för ett fint svar, det hjälper att läsa. Kommer få göra slut med honom, du har så rätt i det du skriver. Sedan vill jag nog inte ha ett förhållande på ett tag.... Blev ett snabbt hopp från ett annat (dåligt) till denna så kanske är bra att vara ensam en tid.
 
Tack för ett fint svar, det hjälper att läsa. Kommer få göra slut med honom, du har så rätt i det du skriver. Sedan vill jag nog inte ha ett förhållande på ett tag.... Blev ett snabbt hopp från ett annat (dåligt) till denna så kanske är bra att vara ensam en tid.
Det var så lite så :). Och ja, att vara själv ett tag kan vara himla skönt, så man får landa lite i hur man vill ha det och så. Det blir nog bra alltsammans ska du se :).
 

Liknande trådar

Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 680
Senast: Ramona
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 423
Senast: cewe
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 664
Senast: LovingLife
·
Relationer Bakgrund: Tillsammans 12 år Gifta 9 år Två barn (4 år + 16 mån) Hus Vi har sedan några år tillbaka (4-5 år) haft mycket konflikter och...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
15 360

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp