Bukefalos 28 år!

Kalciumfri mjölk/mjölksubstitut som funkar i kaffet???

Bara nyfiken; hur får man förhöjda kalciumvärden?

Alpro sojadryck har utan tillsatt kalcium, men den skär sig vackert i kaffet.
Man får inte det genom att äta mycket mjölkprodukter. Det kan vara olika störningar tex hyperthyreos. Jag antar att @prallan är under vidare utredning eller har fått diagnos redan.
 
Jag dricker icas havredryck i kaffe sedan flera år tillbaka och har aldrig upplevt att det skär sig eller smakar märkligt. Har dock inte provat någon ekovariant.
 
Man får inte det genom att äta mycket mjölkprodukter. Det kan vara olika störningar tex hyperthyreos. Jag antar att @prallan är under vidare utredning eller har fått diagnos redan.

Googlade lite och såg att det fanns flertalet anledningar varför man kunde ha förhöjda ca-värden. Intressant.

TS får lära sig dricka kaffe som en riktigt tant/gubbe, svart! :) Det är min favvis i alla fall.
 
Googlade lite och såg att det fanns flertalet anledningar varför man kunde ha förhöjda ca-värden. Intressant.

TS får lära sig dricka kaffe som en riktigt tant/gubbe, svart! :) Det är min favvis i alla fall.
:eek::eek::eek::eek::eek:
Det är inte kaffet jag vill åt, utan just kombo. Min morgonkopp är ca 5dl, som jag fyller med varm mjölk och har 3 skedar snabbkaffe i :d:d:d
 
Tror ingen föreslagit det tidigare men när jag skulle undvika mjölk ett tag provade jag kokosmjölk, helt okej. Kanske inte jättegott...men värt att prova! Kan inget om kalciumvärden i det dock :p
 
Tror ingen föreslagit det tidigare men när jag skulle undvika mjölk ett tag provade jag kokosmjölk, helt okej. Kanske inte jättegott...men värt att prova! Kan inget om kalciumvärden i det dock :p
Den ekologiska är det inte tillsatt kalcium, har du testat den i kaffe?
 
Den ekologiska är det inte tillsatt kalcium, har du testat den i kaffe?
Jag vet faktiskt inte, var rätt länge sedan. Men har för mig att de lite tjockare gjorde sig bättre, de heter väl typ cream-någonting? Man bör ju gilla kokos dock, det smakar inte som mjölk tyvärr...
 

Liknande trådar

Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 596
Senast: Fiorano
·
Kläder & Bli fin Jag har drabbats av något helt oförklarligt sug efter lyx. O_o Förstår inte riktigt varför, jag har alltid varit rätt enkel i mitt...
2
Svar
22
· Visningar
3 038
Senast: Tuvstarr
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 858
Senast: Juli0a
·
Kultur Nu behöver jag input från Buke-oraklet! Jag har skrivit en historisk roman som är under utgivning. Idag fick jag veta att jag ska välja...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 722
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp