Bukefalos 28 år!

Kampen om ringen - Moria edition

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag började spela lite tidigare än du och vill minnas att döda ulvar inte fick hjälpa till, men jag kan komma ihåg fel. Kanske bara är jag som tycker det är lite fuskigt att man får fortsätta spela fast man har åkt ut :p

Hoppas mina lyamedlemmar inte tog illa upp för att jag inte bidrog till leken efter min död, förstod inte att jag skulle göra det :)
Självklart tog vi inte illa upp. Man måste ju inte. :)
 
Tack för en rolig lek, även om jag typ knappt hade tid till den de få dagarna jag var med...

Jag var dock ganska värdelös egentligen, jag missade 2 av mina gissningar för att jag glömde bort dem och mina "misstankar" mot Bsf byggde egentligen mest på: (dag1) -hon var kvar länge i förra leken så skulle hon åka i första skulle det inte göra så mycket, (dag2) -jag hade inte tid att hitta en ny att misstänka och hon hade redan lagt en röst så det gick att få till lite bättre teori än på övriga :angel:. Blev väldigt glatt överraskad när det visade sig att hon var ond :D
 
Jag trodde leken skulle ta slut nästan med det samma och med att de goda fick ut 2 onda direkt och Snurris var ordentligt misstänkt. och så lynchades god efter god.
 
Tack för leken, även om den inte varade speciellt länge för min del ;) Nästa gång hoppas jag dock på en lek med lite mindre twistar, har känt mig alldeles förvirrad när jag läst :p

Sen undrar jag om det är mer saker som har ändrats - jag är van vid att när man är död så är man död och får således inte delta i lyans diskussioner, därav har jag hållit mig utanför. Men övriga döda ulvar verkar ha fortsatt teoria i ulvarnas konversation, brukar det gå till så nu för tiden? Ja jag vet, det låter som att det var 100 år sen jag spelade :rofl:
Minns att det var någon/några lekar när jag började spela som var så.


Men natten innan står det att jag dog, och jag dog natt 3.

Ulvar: fattade ni att jag var tvilling eller varför käkades jag?
Ja, som sagt. Såhär skrev jag i lyan när jag räknat ut det:
Blacksmithfarm i lyan skrev:
Haha!!!

Vad tror ni om dretta?
cirkus #646
För övrigt så tror jag att den där gissaren utanför lyan har gissat in sig i lyan vid det här laget iom att den har två gissningar per dag. Sen om den fortsätter att gissa bara för att förvränga spioninfon vet bara lyan.


Vivas fråga #650
Får Nazgulen fortsätta gissa fast den hittat lyan?


Niyamas svar #651
I denna leken verkade det vara så (frågade LL).


Q höll med om resonemanget att fortsätta gissa också.

kan vi ha med tvillingar att göra här? (cirkus o Niyama) som har pratat i sin konversation och har frågat LL... Eller?


Jag började spela lite tidigare än du och vill minnas att döda ulvar inte fick hjälpa till, men jag kan komma ihåg fel. Kanske bara är jag som tycker det är lite fuskigt att man får fortsätta spela fast man har åkt ut :p

Hoppas mina lyamedlemmar inte tog illa upp för att jag inte bidrog till leken efter min död, förstod inte att jag skulle göra det :)
Nädå. Jag tänkte att du kanske inte hade tid. Det är ju som sagt inget krav. :)

Tack för en rolig lek, även om jag typ knappt hade tid till den de få dagarna jag var med...

Jag var dock ganska värdelös egentligen, jag missade 2 av mina gissningar för att jag glömde bort dem och mina "misstankar" mot Bsf byggde egentligen mest på: (dag1) -hon var kvar länge i förra leken så skulle hon åka i första skulle det inte göra så mycket, (dag2) -jag hade inte tid att hitta en ny att misstänka och hon hade redan lagt en röst så det gick att få till lite bättre teori än på övriga :angel:. Blev väldigt glatt överraskad när det visade sig att hon var ond :D
Och det blev du käkad för :p :D

Jag trodde leken skulle ta slut nästan med det samma och med att de goda fick ut 2 onda direkt och Snurris var ordentligt misstänkt. och så lynchades god efter god.
Ja, det trodde jag med. Vi var fundersamma i lyan på vem tusan det var som inte hittade oss...
 
Jag är ledsen att jag kom på den fåniga idén om att Klara kunde vara Frodo. :o
Hädanefter ska jag låta Evert stå för de galna teorierna och återgå till devisen "ser det ut som en ulv så är det antagligen en ulv".
Du tror inte att det var meningen att någon skulle komma på den tanken? :angel:
 
Jo men utan Evert så vem? :angel: Det var inte riktigt min stil... :o :p
det allra kuligaste var att jag lanserade exakt samma teori om klara som frodo till LL som var de enda jag kunde bladdra med efter min mycket plötsliga hädangång:D
så som sagt en äkta q-teori var det:rofl:

Sedan var jag sjukt velig vem jag skulle skydda första gången jag kunde och jag tänkte flertalet gånger att de tar nog Mirtai2, jag hade på känn att hon kunde vara Boromir så misstänkte att ulvarna skulle gå på henne igen som ett säkert käk, så det hade varit riktigt kul om jag stått fast vid att skydda mirtai;)

Sedan undrar jag om Lyan trodde att jag var balrogen eller ringbäraren eller bara så ofarlig iom mitt skumma spel fast ni försökte ju få ut mig en gång iaf:meh: Som för övrigt berodde på sömnbrist till 90% resterande 10% var lite medvetet för ville ju inte råka rösta på balrogen och åka ut :angel:

Och sedan riktigt kul för mig personligen att jag fick napp på min medvetna felskrivning om orchkungens och Gandalfs "extra röst", Klara rättade mig så jag hade henne omedelbart på min lista som orchkungen:p - fram tills det blev så tunt med Frodokandidater att jag började tvivla på det.....
 
Senast ändrad:
EmmaN bybo
quarter4ever gandalf
cirkus merry
Mirtai Aragorn
Gabby_Ossi sam
LenaH Legolas
Niyama Pippin
Viva Gimli
Hedinn Frodo
heartstring Borormir
Klara Orc-kung
Sedna Orc
Blacksmithfarm Orc
Snurrfian Khamûl
zassoo Troll
bollen__ Balrog


Dag 1 Fredag
Trollet Zassoo Lynchas
Ulvarna käkar EmmaN
Sam gissar Cirkus
Balrogen gissar på Hedinn
Balrogen mindtwistar cirkus med nytt offer quarter4ever
Balrogen gissar på bollen__
EmmaN, Viva och Hedinn lynchar Trollet och därmed räknas inte deras röster DL 2

Dag 2
Blacksmithfarm - Orc - Lynchas
Ulvarna Käkar Gabby Ossi
Khamül gissar på Mirtai
Khamül gissar på Niyama
Balrogen mindtwistar Snurrfian, nytt offer Niyama
Sam gissar på heartstring
Sam gissar på Cikus
Aragorn väcker EmmaN

Dag3
Mirtai- aragorn Lynchas
Khamül gissar på LenaH
Khamül gissar på Viva
Balrogen mindtwistar Nyama nytt offer LenaH
Gimli siar Quarter4ever
Ulvarna käkar Niyama

Dag4
bollen_ Balrog lynchas och lyckas bryta mot reglerna och dra med sig Gandalf-Quarter4ever (det var absolut inte jag som schabblade - helt omöjligt)
Gandalf Vit (ängeln) skyddar LenaH
Khamûl gissar på Mirtai II
Khamûl gissar på Cirkus
Gimli siar Sedna
Ulvaran äter Mirtai II - Boromir
Gandalf Vit (ängeln) skyddar LenaH

Dag5
Khamûl -snurrfian lynchas
Gandalf - vit Ängel skyddar LenaH
Frodo stjäl käk från klara
Frodo äter Klara
Ulvarna Käkar LenaH

så det var frodo som fick ringen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Kampen om ringen Det är i slutet av september, en grupp småväxta ryttare närmar sig den lilla byn Bri. Ja egentligen skulle man kunna...
107 108 109
Svar
2 165
· Visningar
72 534
Senast: Intejag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp