Kan denna vagn passa en shettis??

R

RebeckaKihlberg

Kollade lite på Equilex.se och fick se en vagn som jag tyckte var fin.
Vad tror ni...kan den passa en stor shettis??

Vagn

Tycke den såg bra ut och priset är helt OK....kan man ha en av deras selar till denna vagnen...med draglinor och baksele osv?? :confused:

Super tacksam för svar!!

//Becky :banana:
 
Det kan man nog, ring och fråga! Fråga också vad det är för dimension på hjulen. De ser för klena ut för t ex maraton på bilden, man bör ha åtminstone mopedhjul eller dylikt.
 
Hade mest tänkt mig att hobbyköra så jag har inga krav på att den ska kunna gå maraton.

Ska ringa och fråga... :D
 
Hej
Både sele och vagn passar utmärkt till shettisar. Som föregående skriver så kan hjulen inte rekomenderas till maratonkörning. Men dom kan lätt bytas ut mot stabilare hjul.
 
Okej!!

Super tack, ska bara fjäska lite för mamma nu..så kanske hon kan sponsra mig med lite pengar till vagnen....blir dyrt att både köpa sele och vagn ju :D

//becky
 
Vill du spara pengar kan man leta begagnat, se till att lädret i selen är i bra skick!
 
Jag har lete enormt efter begangnade selar men hittar INGET...har satt ut annonser m.m. ...men hittar ingen :(

//Becky :banana:
 
HAr du kikat på bukes annonser? Jag har shoppat både sele och vagn här. Man får leta rätt länge men sen dyker någonting vettigt upp och då får man vara snabb. JAg har handlat både och ponny och häst.
 
Om jag har?!....flera månader, känns hopplöst :( jag vill nämligen börja köra hästen för vagn innan det blir halt och hemskt.

Pratade med mammsen idag och hon ställer upp och sponsrar :bump: :rofl:

Får väl se hur det blir!!

//Becky :banana:
 
Betalar mamma en del så är ju problemen ur vägen! Det är roligt med nya saker!(säger hon med begagnad sele och TVÅ begagnade sadlar)
 
Trodde aldrig hon skulle hjälpa mig och betala....brukar få bekosta ALLT till hästen själv....men hon hade väl en bra dag igår :D

//Becky :banana:
 
Hej!

Detta är ingen vagn!! Det är en rockerd eller som de i annonsen beskriver, en ponnysulky!
En vagn har fyra hjul!

Ja visst kan denna passa en shettis det står ju så ovanför bilden. Men det finns mycket som avgör om den ska passa just din häst och ditt ändamål.

M. v. h. Lisa
 
Jag gillar den där vagnen jätte mkt.. Den ser så liten och gullig ut.. Är den bra? Billig är den ju också.. Vi har precis skaffat en begagnad roslagsvagn.. Jag har cokså en sele ifrån equilex, standardselen.. :)
 
blev inte den på equilex...hittade en likadan fast typ 500kr billigare, den funkar fint,är snygg osv.
 
Vagnen är väl ifrån märket Globus eller hur? För det finns en sån vagn i en hästaffär i närheten..
 
Vill ha, vill ha, vill ha... :love: Känns lite onödigt när ägarna till pållisarna just köpt en roslagsvagn.. Men globusvagnen är ju så liten och söt.. :love: :love:
 
Den vagnen har jag!! Tyvärr har jag inte kunnat prova den än pga min sele in funkar.... :cry:..... alltid är det något.
Men den verkar kanon att köra dressyr i och prec. vilket jag håller mig till än så länge.
 
Var glad över att du får köra Roslagsvagnen istället. Den är tålig och går även att köra i skogen och maraton med!!! Skulle aldrig köpa en sulky att köra i om jag inte höll på med trav. Jag har sett en roslagsvagn efter att en shettis skenade med den i och ur diken och det enda som behövde göras med den var att be Anders göra nya skaklar!
 

Liknande trådar

Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 128
Senast: Takire
·
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: MayGrace
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 257
Senast: ako
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 229
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp