kan det bli ngt. utan ponnyn min? *bilder*

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Smultron92
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 127
S

Smultron92

Löshopapde min d-ponny igår, 2 gången i hela hennes liv som hon hoppade hinder i paddock, Så kom igen nu & kommentera så mkt ni vill, Ska bara påpeka att det hade stört regnat hela dagen så underlaget var inte det bästa.
pic_show_id10214172.html

Albumet hittar ni på:
http://www.pixbox.se/pic_show_id10214172.html

Sv: kan det bli ngt. utan ponnyn min? *bilder*

Fin häst, ser lekande lätt ut :)
Lycka till i framtiden.

vilken fin :) jaa det såg verkligen lekande lätt ut hihi :p

korten var väldigt suddiga, men i det jag ser ser hon ut att ha jättefin teknik, har bara en grej att påpeka, och det är att hon överhoppar, dvs hoppar väldigt högt över hindren. det är svårt att bli av med, men en jättefin häst! :D

korten var väldigt suddiga, men i det jag ser ser hon ut att ha jättefin teknik, har bara en grej att påpeka, och det är att hon överhoppar, dvs hoppar väldigt högt över hindren. det är svårt att bli av med, men en jättefin häst! :D

Så svårt är det ju inte att bli av med. De flesta oruttinerade hästar/ponnyer för ju så i början, men med rutin så kommer de lite mer sparsamma hoppen.

ja, tyvär så blev korten väldigt suddiga, såg även att vi hade missat att höja upp bakersta bommen på det "långa" hindret. menmen.
Nää, precis hon är livrädd för att slå i bommarna..:/

tack för alla kommentarer.

Det ser mycket bra ut...Jättefina framben över hindret:banana:

Jättefint :D Gillar verkligen tekniken, men hon överhoppar ju..

Hej, joo överhoppar det gör hon alltid, tror att det beror på att hon är så van hoppare ännu, sen så är hon väldigt väldigt rädd om sina ben och vill inte gärna slå i bommarna.
Men hur ska man på bästa sätt "lugna ner" hennes hoppteknik, dvs inte förstöra den på ngt. sätt, utna lära henne att hoppa lite lägre över de lägre hindrerna, så hon inte överhoppar så?, eller ska jag låta det vara?

Hej, joo överhoppar det gör hon alltid, tror att det beror på att hon är så van hoppare ännu, sen så är hon väldigt väldigt rädd om sina ben och vill inte gärna slå i bommarna.
Men hur ska man på bästa sätt "lugna ner" hennes hoppteknik, dvs inte förstöra den på ngt. sätt, utna lära henne att hoppa lite lägre över de lägre hindrerna, så hon inte överhoppar så?, eller ska jag låta det vara?

jag tycker inte du ska göra så mkt. det kommer med rutin. Min häst gjorde oxå så i början. Tog i hur mkt som helst och hoppade en meter över alla hindrena. men när han fick rutin så kom det mer sparsamma hoppen automatiskt.

hans första tävling
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/06870000-06879999/640x480/6877491.jpg

1,5 år senare
http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_18/06870000-06879999/640x480/6875062.jpg

Oj vilken hoppare. tänk om min lille ville överhoppa sig lite:D den såg riktigt trevlig ut.

Jag gillar tekniken hon har :)

Att hon överhoppar nu ska du inte bry dig om, ordentliga språng och mer tanke bakom hoppen kommer med mer vana. Unghästar får man räkna med att dom överhoppar sig och gör en del konstiga hopp det e så dom lär sig.

Min förra ponny hoppade som hon ville endå, ryttaren hade inget att säga till om. 5 1/2:an två hinder med ett galoppsprång emellan för storhäst tog min ponny på studs fullt planerat desutom :D Fast hon var ovan vid hoppning på rätt sätt när jag köpte henne, så vi började om så vi hade en van "unghäst" att göra med i hoppningen :)

Sötnos!! ser jättefint ut :)

jag ælskar skimmlar. riktigt fin ponny du har .

tack för ni svarade, okej av bra, då låter jag hon hoppa lite knas nu, så kommer det nog med tiden :)

Min häst överhoppar också. Är det ngt stort minus??:confused:

Jag tycerk din häst är jätte fin ! :)

Jaa, om de överhoppar så tar det ju mycket mera kraft över varje hinder. Men jag ser iallafall MYCKET hellre att hästen överhoppar än att den inte har respekt alls! Fin frambensteknik, härligt utsträckt hals och rygg, också! :D kanonsöt ponny! Lycka till!

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde... 3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 986
Senast: Juli0a
·
Hästvård Lång historia kort, vi köpte en ponny förra hösten så detta har varit vår första sommar. Och det har varit en jobbig sommar. Han har...
Svar
0
· Visningar
595
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne... 2
Svar
22
· Visningar
4 915
Senast: Exotizc
·
Hoppning Lite relevant bakgrund. Jag hoppade och tävlade massvis på ponny när jag var ung och orädd (upp till 1.20 på C- och D-ponny). Sen hade...
Svar
16
· Visningar
4 400
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka