Kan dom ha medryttare?

M

Meya

Hej! Jag har två travar killar som används som ridhästar sen flera år tillbaka.

Den ena är lite till åldern kommen men är ur snäll och rids bla på ridlekis och är allas favorit.
Den andra är lite busigare och yngre men väldigt trevlig och en mästare i dressyr.
Han kan ridas ut ensam och i grupp om man inte racar(då han gärna vill vinna;P) Han kan inte galoppera på RIDBANAN än;)..

Nu till frågan; Kan man skaffa medryttare till dom? NU när skolan drar igång skulle jag gärna vilja ha avlastning eller nån att rida med några dagar i veckan.

Går det? Kan man tom ta betalt??

/Meya
 
Sv: Kan dom ha medryttare?

Jag tycker absolut att det borde gå att ha medryttare på dina hästar, dock en lite vanare till den yngre. Däremot tycker jag inte att du ska ta betalt, i alla fall inte om medryttarna kommer hjälpa till med mockning osv. Men och andra sidan... Gör de ingenting utom rider kanske man kan ta lite betalt ;)
 
Sv: Kan dom ha medryttare?

de e klart du kan ta betalt. som medryttare hör det till att ta hela ansvaret för hästen den dagen man rider.
 
Sv: Kan dom ha medryttare?

Tycker du kan ha medryttare på dem. Kanske ta skonings kostnad som betalning eller nått, eftersom du är ute efter sällskap/avlastning.
 
Sv: Kan dom ha medryttare?

Om det går och om du kan ta betalt beror ju på efterfrågan.
Vart bor du? Bor man där många vill ha medryttshästar så kan du ta betalt även om ryttaren måste mocka eller dylikt. Om du däremot bor ute i skogarna får du nog vara glad om någon vill ta sig ut och rida gratis. :)
 
Sv: Kan dom ha medryttare?

Om det går och om du kan ta betalt beror ju på efterfrågan.
Vart bor du? Bor man där många vill ha medryttshästar så kan du ta betalt även om ryttaren måste mocka eller dylikt. Om du däremot bor ute i skogarna får du nog vara glad om någon vill ta sig ut och rida gratis. :)

Jag bor 10 min utanför Uppsala och 700 m från närmaste buss hållplats.:)
 
Sv: Kan dom ha medryttare?

Jag tycker du kan ta en symbolisk summa på kanske 300 per häst. Då tror jag det är större chans att man hittar seriösa medryttare som kommer på avsatta dagar och inte bara försvinner. Men om du tar betalt så bör medryttaren få lite större eget ansvar, t.e.x. kanske få träna och tävla din yngre travare. För din äldre häst kanske du ska ta lite mindre betalt?
Men jag tycker inte riktigt att en häst som inte kan galoppera på ridbanan är en mästare på dressyr. Fast han kan ju bli. :)
 
Sv: Kan dom ha medryttare?

Bor du i Uppsala kommer du inte ha nagra problem med att fa medryttare. Det kryllar av ridsugna har.

Ang. betalning tycker precis som Heulwen du kan ta en symbolisk summa, som bidrag till skoning, for att vara sakrare pa att du hittar palitliga manniskor.
 
Sv: Kan dom ha medryttare?

Jag tycker helt klart du kan skaffa medryttare på dom ;) men ta lite betalt, för annars kanske det kommer många som bara vill bli medryttare för gratis ridning :/
 
Sv: Kan dom ha medryttare?

Jag är på G att få en medryttare till mina hästar som inte är direkt lätthanterliga alla gånger, speciellt inte med nya människor. Och jag tänker inte ta betalt då det blir skönt med avlastning ibland (har ändå 4 hästar och pluggar gymnasiet) och OM hon skulle orsaka en skada på häst/utrustning kommer hon att få stå för det i stället för eventuell betalning månadsvis. Hon kommer kanske också få hjälpa till med mockning och sånt vintertid när hästarna är inne.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 888
Senast: Fraegd
·
Gnägg Vet inte om detta är rätt område att skriva i - men jag chansar :) Vad innebär det att vara "medryttare", egentligen? Det låter roligt...
Svar
16
· Visningar
3 049
Senast: Yrja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok :eek:....man tycker man kortat stiglädren så att man sitter med knäna under hakan och ridläraren säger åt en korta för dom är för långa...
Svar
0
· Visningar
387
Senast: cewe
·
Hästhantering Bakgrundsfakta häst: 17år, aktiv pensionär, f.d Grand Prix-pålle, snäll i all hantering och ridning men har lite spöken som jag...
Svar
13
· Visningar
2 072
Senast: fourlegs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp