Bukefalos 28 år!

Kan/får det gå till så här?

Sv: Kan/får det gå till så här?

KL

Jag reggade mitt sto (som jag tyvärr fick ta bort i maj) I ARAB.

Där var det krångel med hingst ägaren i 10 år som angett fel hingst till mig.
Hon hade en annan hingst som hon menade inte kunde vara pappa till mitt sto.

Efter massa DNA krångel där det visade sig att den andra hingsten var pappa till henne. Så fick jag mitt sto registrerat som den arab som hon var. Utan språng sedel. Då jag hade språng sedeln på den andra hingsten.

Vet inte om det gick rätt till men jag fick betala en herrans massa pengar för att få ett pass med en riktig arab och ingen arabkorsning.....
 
Sv: Kan/får det gå till så här?

Ja så går det till på ARAB numera.
ARAB registerade glatt 2009 en valack född 1995 , e Da Capo utan språngsedel. Den har jag, som hingstägare/språngsedeltecknare fortfarande eftersom stoägaren aldrig löste ut den. En annan känd person åttog sig att underteckna en kopia. Ingen av parterna kontaktade mig för att kontrollera varför stoägaren inte hade orginalet !!! Så den fölavgiften har alltså stoägaren sluppit betala, tack vare vår registraturs "rutiner".
 
Sv: Kan/får det gå till så här?

Så "tyst" det blev om detta ämnet???? Är det pinsamt att kommentera och förklara av de berörda ? Det ökar ju inte förtroendet .
 
Sv: Kan/får det gå till så här?

Jag är också förvånad. Länkade ju hit från arab-sidan på facebook, där "alla" finns.

Det kanske det är därför som de flesta arabhingstar kostar mer vid språng än vid levande föl, just för att man då iallafall kan försöka få in pengar innan?
 
Sv: Kan/får det gå till så här?

Jag blir mörkrädd över hur registraturen fungerar (eller snarare inte fungerar). Ytterligare en skandal att lägga till samlingarna för denna organisation :crazy:.
Min fölis som föds nästa år blir nog inte reggad som partbreed arab utan i SH. Chansen att saken går korrekt till ökar nog kraftigt då. Tråkigt då jag gärna hade fått ungen med som avkomma till stoet i "stamboken"
" "ovan endast för att stoet är korsning och därmed itne är med i stamboken men hittade inget bättre namn just nu.
 
Sv: Kan/får det gå till så här?

Känns som att det är lika bra att bara ta ut språngavgift istället, helst innan språnget har utförts.... ARAB verkar man ju inte kunna lita på tyvärr.
 
Sv: Kan/får det gå till så här?

Nu får vi se hur arab löser detta. Det verkar ju vara rätt så vanligt det här.....
Jag vill även tacka för att svar!
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 664
Senast: MML
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 454
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 678
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
863

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp