Bukefalos 28 år!

Kan inte bo kvar - hur få ork och råd att flytta?

Det ligger såklart stort kapital att sälja en bostadsrätt på så vis borde de inte vara problem att 1. dels sälja den, 2. dels genom detta faktum kunna få lån från banken.Att sälja en bostadsrätt är ju förövrigt sällan en förlust för ägaren.

Öh, snacka om generella uttalanden!!

Jag kan köpa en bostadsrätt imorgon för 4500 kr. Vadå "såklart stort kapital"?! Varför är det så klart?

(kanske mer: varför är det så klart för dig?)
 
Vicket jäkla hallå...

Om man bortser från att en viss användare kunnat linda in orden lite så uttrycker hen rätt väl vad även jag tänkte.
Som jag skrev tidigare så har jag fått huslånd enbart aktivitetsersättning, Jag gick in till bankerna och pratade direkt med dem.
Det är lätt att fastna i hinder när man sitter i en svår sists. Kanske finns lösningarna närmare än TS tror. Tömma förrådet? Få bostadsrätten värderad av en mäklare. Prata med en bank?
 
Öh, snacka om generella uttalanden!!

Jag kan köpa en bostadsrätt imorgon för 4500 kr. Vadå "såklart stort kapital"?! Varför är det så klart?

(kanske mer: varför är det så klart för dig?)
Självklart, det är ju därför det är så många investerar i bostadsrätter eftersom de finns generellt mycket pengar att tjäna.
 
Det ligger såklart stort kapital att sälja en bostadsrätt på så vis borde de inte vara problem att 1. dels sälja den, 2. dels genom detta faktum kunna få lån från banken.Att sälja en bostadsrätt är ju förövrigt sällan en förlust för ägaren.

Du vet ju inget om vad TS har att sälja. Ponera att det är tvåa i Osby som hon kan få max 75000 kr för och som är belånad upp till 50000 kr.
 
Självklart, det är ju därför det är så många investerar i bostadsrätter eftersom de finns generellt mycket pengar att tjäna.

Hur får du ihop ditt resonemang? Det var ju självklart att TS tjänar storkovan på sin bostadsrätt, får loss kapital att lägga in i nytt husägande.

Eller så leker vi med tanken att hon har en bostadsrätt för 4500 kr att sälja....
 
Självklart, det är ju därför det är så många investerar i bostadsrätter eftersom de finns generellt mycket pengar att tjäna.
Hur får du ihop ditt resonemang? Det var ju självklart att TS tjänar storkovan på sin bostadsrätt, får loss kapital att lägga in i nytt husägande.

Eller så leker vi med tanken att hon har en bostadsrätt för 4500 kr att sälja....
Ja det finns ju bostadsrätter som jag skulle kunna köpa om jag sparar en månadslön. Det skulle ju till och med räcka till färg, en roller och en djäkla massa antidepressiva som skulle krävas för att jag skulle kunna försöka stå ut med att bo i tjottahejti.
 
Det behöver du inte göra. Kolla mitt första inlägg, där frågar jag hur hon har ekonomin för bostadsrätten, det spelar in i lånefrågan med banken.

Jag orkar egentligen inte men: återigen, BOSTADSRÄTTEN I SIG är helt egal för banken när det kommer till lånefråga för ny bostad.

Ev. KONTANTINSATS kan ha stor betydelse. Så länge bostadsrätten är ett boende och inte en realiserad tillgång spelar den noll roll i fråga om lån för ett nytt boende.
 
Jag orkar egentligen inte men: återigen, BOSTADSRÄTTEN I SIG är helt egal för banken när det kommer till lånefråga för ny bostad.

Ev. KONTANTINSATS kan ha stor betydelse. Så länge bostadsrätten är ett boende och inte en realiserad tillgång spelar den noll roll i fråga om lån för ett nytt boende.
Nej bostadsrätt är absolut inte "egal" utan kan tillämpas som säkerhet för att beviljas ett lån.
 
Gnällvarning! Har en bostadsrätt som kostar mig 4000:- i månaden. Jag klarar inte att bo kvar pga alla trappor och dessutom vantrivs jag här. Dessutom betalar jag¨nästan 2000:- i månaden för en massa magasinerade prylar i andra änden av landet. Allt jag vill är att hitta ett litet hus på landet, sälja bostadsrätten och försöka få alla saker samlade på ett ställe. Jag orkar inte ens tänka ut i vilken ände jag ska börja. Kan man ens få ett banklån när man bara varit timanställd sedan 10 år tillbaka? Hur ska jag göra? Bor i Skåne, och måste nog fortsätta med det, både pga jobb och annat. Snälla bukare, kom med några råd - jag står bara och stampar på samma ställe.

Jag tänker att ett första steg är att göra sig av med förrådet. Är grejerna som är förvarade där verkligen värda 24.000 per år?! Kan du sälja av, skänka, ta hem till bostadsrätten?
När väl förrådshistorian är överspelad och du har 2.000 kr extra per månad kanske det känns lättare och du går mer energi att börja leta efter annat boende?
 
Men nu måste du väl skoja?!

Hela tråden handlar ju om att ts vill FLYTTA. Då belånar man inte bostaden man flyttar från. Det måste du väl ändå förstå?
Jag kan säkerligen fundera ut ett scenario där det skulle kunna vara en plan. Men det blir mycket långsökt i relation till Ts trådstart
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
922
Senast: Queen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 068
Senast: lundsbo
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 066
Senast: Snurrfian
·
Hemmet När jag läser i forumet inser jag att jag är långt ifrån ensam om att ha svårt att "få det gjort" när det gäller vardagssysslor - det...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 380
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp