Sv: Kan jag lägga till deta i fodervärldskontraktet?
Angående foderstaten så menar jag givetvis inte att den ska följas slaviskt. Även jag förstår ju att saker kommer att behövas ändras. Men det är för att undvika totala lappkast i fodringen. Givetvis så gör man ändringar i alla hästars foderstater hela tiden men det var mer tänkt som en fingervisning om vad hästen fodras med nu och mängd. Sen för det givetvis jussteras med tiden.
Angående stallplats. Om hästen behöver flytta så vill i alla fall jag veta var min häst finns och hur den bor. Långt i från alla stall är vettiga anläggningar. Det stall jag hittade min häst i efter en del detektivarbete var bedrövligt. För lågt i tak, ingen vetelation, trasiga glasfönster utan galler för, små hagar med massor av skräp i och och inget sällskap i hagen. Dessutom stod han i spilta, något jag inte ville ha honom i. Hade jag vetat detta hade jag tagit hem honom direkt. Tycker det är skilnad på att flytta från en toppmordern anläggning som jag trodde han stod på till detta.
Det betyder ju inte att man motsätter sig en flytt, bara att man som hästägare vill vara delaktig i vart sin häst tar vägen.
Tycker väl personligen att det är viktigare att hästens kost följs i början utan radikala ändringar och att den bor på en dräglig plats som jag känner till än att svansen är för kort.