Kan jag lägga till deta i fodervärldskontraktet?

Sv: Kan jag lägga till deta i fodervärldskontraktet?

Enligt två av varandra oberoende jurister har jag fått uppgift att det är det absolut säkraste vid denna form av avtal. Du hävar motsatsen?

Det säkraste är att man har rätt att besöka och att ta hem hästen om det inte fungerar som önskat.

Om du kommer tillbaka till tråden så kan jag hjälpa dig med kontraktet...

Det viktigaste är att kontraktet är tidsbestämt (som jag uppfattade att det var) så kan du inte säga upp det under avtalsperioden. Utan för att du i s f ska få hämta din häst krävs en så stor misskötsamhet att du kan häva avtalet.

För att de punkterna, som du vill lägga till, skall få någon eg innebörd krävs att ni avtalar om en påföljd.

*kl*

Att lämna ut en häst på foder är knepigt och hellre ha med en punkt extra än upptäcka att den hade behövts. Hade jag lämnat ut Rajen på foder och någon satt saxen i honom hade jag nog gått i taket ganska ordentligt. :crazy:

Svartfot kan hjälpa dig få det rätt. :) Ett vite kopplat till t.ex. svansklippning känns rimligt, en tusenlapp eller två borde vara nog avskräckande...

Att det sedan finns andra här som menar att de inte skulle ta hästen på foder innebär ju bara att de inte är lämpliga fodervärdar till din häst.

Lycka till!

Vilket gör att man inte ensidigt kan förändra avtalet. Men ändringar kan fortfarande göras om parterna är överrens.

Det kan även vara intressant inför nästa avtalsperiod.

Och det kan fortfarande hjälpa andra som ska lämna ut sin häst på foder och vill ha svar på frågor ang kontraktet.. :)

Om jag lämnar ut en häst på foder är just man och svansvård viktigt för mig pga att min ras har specifika krav kring dessa vid tävling/utställning.... Om manen är stubbad tar det minst 6 månader innan den vuxit ut så att hästen är "tävlingsbar". Därför förstår jag om ägaren kan ha krav kring detta.

Liknande trådar

F
Hästmänniskan Jag väljer att ha ett hemligt nick för denna fråga då jag inte vill göra någon orolig eller göra att någon känner sig utpekad. Jag...
Svar
17
· Visningar
2 348
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31