Kan man komma oanmäld till sin utlånade häst?

Det är en väldig skillnad på att komma anmäld och oanmäld. När jag är på jobbet om dagarna vill jag INTE ha någon snokande på min gård.

Däremot skulle jag aldrig neka någon att komma om det inte passade extremt dåligt.

Och om man har sålt hästen till nån som gör helt idiotiska saker - så har man ju iallafall inga som helst rättigheter ! Har man däremot fodervärdat ut den så är det ju en viss skillnad.
 
Absolut kan man komma oanmäld! Hade jag någonsin lämnat min på foder så skulle jag åka och hälsa på både anmäld och oanmäld. Det tycker jag fodervärden måste förstå.

Men däremot tycker jag inte man ska springa in till hästen i hagen/boxen och mysa om man inte frågat fodervärden först.
 
Tack,
Snart kommer han hem, lillan vännen , även om jag gärna hade sett att hon behållt honom pga av olika faktorer.

Men nu är det som det är och jag är glad att han kommer, han är och förblir min speciella polle :love:
 
Appråopå oanmälda besök...

När jag flyttade ihop med min sambo så stod hans förra tjejs foderhäst kvar på gården (det var vi som tog hand om den) och när jag hade bott här i några månader så dyker det en vacker dag upp två vilt främmande människor. Jag stod i hagen med mitt sto och gullade och dom kom fram stegande till staketet. Min pålla kliver dit och får sej en morot. Jag såg väl ut modell fågelholk... :eek: Kvinnan säger " Å gud så fin XX har blivit" Jag kände hur hakan slog i backen, för jag började ana vem det var. "Åh så roligt att se att han har lag på sej så mycket hull!" säger människan.

Jag hade all möda att hålla mej för skratt när jag påpekar att det är mitt överviktiga varmblodssto på 1.60 som hon står framför och INTE (!) sin arabkorsningshingst på 1,50. Höll på att avlida av skratt... Blir fortfarande full i fniss när jag tänker på hennes min när hon insåg sitt misstag...

Så åk gärna på oanmälda visiter, det gjorde jag när jag hade häst ute på foder, men se till att du vet vilken häst som är din egen... ;)

Jenny
 
Herrejösses,

Helt otroligt, vad ska man säga, jag förstår att du höll på att spricka......
:rofl:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har min fjording utlånad på foder sedan augusti. Jag gjorde ett spontanbesök för att hälsa på henne och möter en välskött häst vad...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
14 029
Senast: warg
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 653
Senast: Lhas
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 035
Senast: tuaphua
·
Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 218
Senast: Karamello30
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp