Kan man tacka nej till extra kompis på playdate?

Och var har jag skrivit det?
Du skriver ju att hon borde skrivit i trådstarten att hon inte vill bli emotsagd, men du verkar ju inte heller få några motargument, så jag tycker det blir lite kastande av sten i glashus av dina inlägg.

(Sen tycker jag att TS bemöter de som svarar henne sakligt, så inget emot där)
 
Jag håller med @Lingon om att det kan finnas svårigheter i att leka tre. När jag var barn hette det att tjejer inte kan leka tre, men jag är helt övertygad om att fenomenet finns även hos pojkar (eller för all del när barn av båda könen leker). Jag har lekt tre där jag blev utanför, och jag har lekt tre där jag och den andra gjorde den tredje utanför. Det är inget vi gjorde med flit, men två stycken som känner varandra lite bättre kan lätt stänga ute den tredje. Det är inget jag skulle uppmuntra till, då är det bättre att leka med en kompis i taget, eller i en större grupp.

De flesta av oss här är väl i grunden hästmänniskor, ojämnt antal i en hage brukar heller aldrig bli bra.
 
Du skriver ju att hon borde skrivit i trådstarten att hon inte vill bli emotsagd, men du verkar ju inte heller få några motargument, så jag tycker det blir lite kastande av sten i glashus av dina inlägg.

(Sen tycker jag att TS bemöter de som svarar henne sakligt, så inget emot där)
”Jag verkar inte heller få några motargument”:confused:

Nu när jag läser trådstarten så ser jag klart och tydligt att det är en ”Jag vill ha bekräftat att jag gjorde rätt” -tråd. Synd jag missade det förut.
 
”Jag verkar inte heller få några motargument”:confused:

Nu när jag läser trådstarten så ser jag klart och tydligt att det är en ”Jag vill ha bekräftat att jag gjorde rätt” -tråd. Synd jag missade det förut.
Sorry, ett ord föll bort. Jag menade ”du verkar inte heller VILJA få några motargument”
:)
 
”Jag verkar inte heller få några motargument”:confused:

Nu när jag läser trådstarten så ser jag klart och tydligt att det är en ”Jag vill ha bekräftat att jag gjorde rätt” -tråd. Synd jag missade det förut.
Jag tycker ts är tydlig med att hon redan bestämt sig för att tacka nej till att B följde med, men ville få råd om hur hon kan göra det på ett så artigt sätt som möjligt. Kan fortfarande inte se hur hennes sätt att lösa situationen skiljer sig mot ett av de alternativ du föreslagit.
 
Sorry, ett ord föll bort. Jag menade ”du verkar inte heller VILJA få några motargument”
:)
Aha! :idea:

Fast varför skulle jag inte vilja ha det? Annars hade det ju inte varit mycket till diskussion. Det är skillnad på att diskutera hur/vad man skall göra och söka bekräftelse på att det man gjorde var rätt. Jag personligen har slutat ge mig in i sådana trådar då det oftast inte ger något. Men som jag skrev förut så är det inte alltid lätt att identifiera sådants trådar direkt från början.
 
Jag tycker ts är tydlig med att hon redan bestämt sig för att tacka nej till att B följde med, men ville få råd om hur hon kan göra det på ett så artigt sätt som möjligt. Kan fortfarande inte se hur hennes sätt att lösa situationen skiljer sig mot ett av de alternativ du föreslagit.
Då får du väl läsa och begrunda det igen.
 
Då får du väl läsa och begrunda det igen.
Men vad är det krångliga med att tacka nej till en playdate man är skeptisk till? Ts har ju varit tydlig med vad hon tänker om situationen och ville ha råd om hur man artigt avstyr träffen. Men visst, du behöver ingen utveckla om du inte vill.
 
Men vad är det krångliga med att tacka nej till en playdate man är skeptisk till? Ts har ju varit tydlig med vad hon tänker om situationen och ville ha råd om hur man artigt avstyr träffen. Men visst, du behöver ingen utveckla om du inte vill.
Men barnen klickade inte för två år sedan. 4 år då och 6 år nu. Och dessutom noja så mycket över det att man startar en tråd om det på Buke......
 
Om det varit för två år sedan så hade jag inte brytt mig. Och som jag skrev tidigare så är det inte direkt ovanligt att barn byter kompisar, i alla fall inte här. Jag tror det är mest de vuxna som krånglar till det.
Jag är mer den som förutsätter att det skall fungera och gör det inte det så går jag bara därifrån eller skickar hem folk.
Då får vi nöja oss med att vi tycker olika. Jag hade också velat förmedla ts budskap på ett så bra sätt som möjligt för att undvika missförstånd och onödigt tjafs/osämja. Upplever att ämnet lätt blir personligt och att det finns en risk att någon tar illa upp, men det kan såklart se olika ut i olika bekantskapskretsar.
 
Men barnen klickade inte för två år sedan. 4 år då och 6 år nu. Och dessutom noja så mycket över det att man startar en tråd om det på Buke......

Varför är det så himla nojigt att skapa en tråd buke?
Det är som sagt inte två år sedan vi lekte senaste. Barnen är inte heller jämgamla.
Barnen har träffats sedan dess men vi har inte umgåtts aktivt.
 
Varför är det så himla nojigt att skapa en tråd buke?
Det är som sagt inte två år sedan vi lekte senaste. Barnen är inte heller jämgamla.
Barnen har träffats sedan dess men vi har inte umgåtts aktivt.
Och som vanligt ändras historien allt eftersom.

Ja du om du inte kan se det nojiga i det så antar jag att det är normalt för dig att vara väldigt osäker på dig själv och dina val. Det betyder att vi personlighetsmässigt står extremt långt från varandra.
 
Men allvarligt @Tora, vad vill du med dina inlägg egentligen? Jag tror alla har fattat att du låter dina barn leka med alla oavsett om dom klickar eller inte och är världens bästa mamma som inte oroar dig för dina barn.
Men TS är inte lika och känner troligtvis sina barn bäst. Ni tycker olika, släpp diskussionen nu för den kommer ju ingen vart!
 
Och som vanligt ändras historien allt eftersom.

Ja du om du inte kan se det nojiga i det så antar jag att det är normalt för dig att vara väldigt osäker på dig själv och dina val. Det betyder att vi personlighetsmässigt står extremt långt från varandra.

Fast jag tycker att du är väldigt dömande mot ts och att du verkar ha jättesvårt att sätta dig in i hennes situation.

Jag uppfattar dt inte som det minsta nojigt att inte vilja ha hem ett visst barn vid ett visst tillfälle. Vad är det som är så osäkert med det?
 
Håller med @Rhinos att det inte alls handlade om barnens lekande för det hade TS redan en klar uppfattning om. Men hur man smidigast hanterar den sociala relationen med de vuxna vännerna i det läge som uppkommit.
 
Fast jag tycker att du är väldigt dömande mot ts och att du verkar ha jättesvårt att sätta dig in i hennes situation.

Jag uppfattar dt inte som det minsta nojigt att inte vilja ha hem ett visst barn vid ett visst tillfälle. Vad är det som är så osäkert med det?
Jag tycker Ts överanalyserar och är nojig i onödan. Det står jag för. Tycker du det är dömande så får du tycka det.

Det andra har jag redan svarat på flertalet gånger.
 

Liknande trådar

Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 794
Senast: Mirtai
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 771
Senast: ako
·
Övr. Barn Jag är lite kluven i frågan hurvida man som förälder bör lägga sig i sitt barns vänskapsrelationer och i vilken grad man ska försöka...
Svar
6
· Visningar
1 869
Senast: Mois
·
Övr. Barn Jag har en son och vi har varit på fyraårskontroll på BVC. Jag känner att jag begriper inte detta: Fungerar det på "alla" fyraåringar...
2
Svar
36
· Visningar
3 204

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp