• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare pemma
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 704
P

pemma

Någon som har erfarenhet av detta kandaret? Finns på equilex.se
Har skickat ett mail och frågat vad det är för märke...

[bild]http://www.equilex.se/admin/shoppen_fil.php?showSID=286[/bild]

Vet inte varför bilden inte fungerar, prova
här

Följande text står det:

Ett mycket snyggt kandar av bästa hantverk.Inklusive tygel. Bett ingår ej. Finns i svart storlek cob eller full
Pris: 2145

Eller har ni något annat tips? :confused:

Inga svar.. Kom igen nu! Ni kan väl säga vad ni tycker även om ni inte sett det i verkligheten.

Jag har fått reda på att märket är Pfiff, själv har jag inga erfarenheter av detta märket.. Någon?! :smirk:

Har ingen erfarenhet av märket men jag tror nog att det är riktigt bra kvalitet på det i och med priset.

Det är snyggt och stilrent även om jag personligen vill ha vitt foder på kandaret.

Tack för era svar :)

Tycker själv att det ser fint ut, men man vet ju inte hur det är i verkligheten... Ska försöka hitta det någonstans i närheten, så jag kan känna på det! :D

Personligen gillar jag kandar utan vitt bättre, speciellt när de är rundsydda :)

Jäte fint kandar av märket Pfiff, jag har sådana, fast jag köpte det i tyskland, såg att det var billigare att köpa på equilex då när jag kom hem för 3 månader sedan. Men det är ett jätte fint kandar, har två stycken och använder dom flitigt.

Ett rekomenderat köp, skriv gärna och berätta sedan, om du köper det, hur nörjd du é ! :D

Har en kompis som har ett rundsytt Pfiff kandar (gissar att det är samma som på bilden). Hon har inte använt det så mycket än men det är jättefint enligt mitt tycke. Har överlag bara goda erfarenheter av Pfiff. :D

Vad bra med någon som provat kandaret i verkligheten!! Ska nog köpa det.. :D
Hur är det i storleken? Normalt eller?

Har någon beställt grejor från detta stället?
:confused:

Sv: Re: Kandar

Athina skrev:
Jäte fint kandar av märket Pfiff, jag har sådana, fast jag köpte det i tyskland, såg att det var billigare att köpa på equilex då när jag kom hem för 3 månader sedan. Men det är ett jätte fint kandar, har två stycken och använder dom flitigt.

Ett rekomenderat köp, skriv gärna och berätta sedan, om du köper det, hur nörjd du é ! :D

Något sent svar.. :devil: Men bättre sent än aldrig.. :crazy: :angel:

I alla fall så fick jag möjlighet att känna på detta kandar innan jag bestämde mig. Vet inte om det var ett dåligt exemplar eller nåt, men jag tyckte inte om kvalitén. Lite hårt (fast det blir ju nog bättre med lite användning), men framför allt tyckte jag att sömmarna till det "rundsydda" såg lite dåliga ut.

Så det fick bli ett annat märke i stället!! ;)

Sv: Kandar

Tänk på att om det ska vara ett bra läder ska det vara mjukt o smidigt när du köper det. Jag föredrar Tärnsjö-läder. Jag har en som gör träns, grimmor, sadelgjordar m.m. med de lädret, så få man precis det man vill ha. ;)

Dilli_Blue skrev:
Tänk på att om det ska vara ett bra läder ska det vara mjukt o smidigt när du köper det. Jag föredrar Tärnsjö-läder. Jag har en som gör träns, grimmor, sadelgjordar m.m. med de lädret, så få man precis det man vill ha. ;)

Jag lät ju bli att köpa det... Tror det blir lite svårt att få ett rundsytt kandar i Tärnsjö-läder... :angel:

Dilli_Blue skrev:
Sorry, va inte precis riktat åt de där rundsydda tränset, menade i allmänhet.. :bow:

Förstod nästan det! ;)
Sen håller jag med dig, jag vill också helst att lädret ska vara mjukt redan från början. :bump:

pemma skrev:
Förstod nästan det! ;)
Sen håller jag med dig, jag vill också helst att lädret ska vara mjukt redan från början. :bump:

Åhh, jag vet skräckexemel på icke bra läder.. Hårt, torrt o känns som papper liksom... Uscha... :(

Själv föredrar jag Hubertus kandaren, de finns "vanliga" och rundsydda.
De är kanonfina, och mjuka - red med ett sånt hos min ridlärare förra hösten.
Hon har de "vanliga". Superfina kandar tycker jag!

Finns på www.ryttare-hast.se under "kandar", kolla Hubertus Classic Rundsytt kandar,
kostar 2595:- medans det vanliga Classic kandaret kostar 1595:-. Finns i brunt och svart i stl. cob och full.

passier har ju superfina och superdyra kandar...men så fiiina dom är :love:
Har ett från stübben som jag är jättenöjd med

Jag hittade ett Hubertus kandar för 600:- (nytt alltså. Lyckades pruta litegranna, hon visste inte heller vad priset låg på egentligen men det hade kostat henne runt 5-600 att köpa in det, så jag fick det för det..) :) Jättefint läder!

Fast ett vanligt hubertus får du normalt sett aldrig för mindre än tusenlappen, det är jag övertygad om. Vem köpte du det av egentligen? Om du köpte det i butik, vilken?

Hej alla!

Nu blev det så att jag inte köpte något av de märken som ni rekommenderade... :angel:

I stället har jag beställt ett rundsytt kandar av märket Schumacher. Ska tydligen vara bra kvalité, så det får man hoppas. Har dock inte fått det ännu, lång väntetid... :smirk:

Liknande trådar

Utrustning Fick ett kandar-träns av min dressyrtränare, som vi skall prova på min häst nästa träning. Men nu blev jag fundersam (ska självklart...
Svar
7
· Visningar
1 772
Senast: fruxolisa
·
Dressyr Jag behöver tips på kandar! Jag vill ha ett brunt kandar i storlek cob ( :cool: ) som inte kostar en förmögenhet. Jag har letat runt...
Svar
17
· Visningar
2 729
Senast: Breccia_
·
L
Utrustning halvt Stübbenträns ? ? ? Måste bara få skriva av mej min "ledsenhet" över en internetaffär som gick helt åt pipsvängen :devil... 2
Svar
23
· Visningar
3 074
Senast: Wembley
·
Utrustning Ska skicka iväg min pålle på foder från April-september. Har nu knåpat ihop en lista med de saker jag tänkte skicka med. Men vad...
Svar
16
· Visningar
1 752
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hönstråden II
  • Vilken hundras?