Bukefalos 28 år!

Kaninen kompis har dött, vad ska jag göra?

Ek3n

Trådstartare
Min familj har haft två stallkaniner, en hona och en hane som har blivit till åren. Inatt gick den ena (honan) tragiskt bort efter att ha mått dåligt i ett par dagar.

Saken är nu hur jag ska göra med den andra kaninen, han är ca 8 år. Han är så otroligt pigg och glad så jag tycker det är otroligt synd att ta bort honom. Klarar sig kaniner själva efter att ha haft sällskap i många år? Eller kan man skaffa en ny kompis till honom, eller tror ni det blir komplikationer?
 
Senast ändrad:
Sv: Kaninen kompis har dött, vad ska jag göra?

Jag har inte tagit bort honom. Verkar han pigg och glad så varför skulle du göra det? Du märker om han bara sitter i ett hörn och verkar nedstämd och slutar äta. Det är nog det första tecknet på att han saknar sin vän.
Själv hade jag skaffat en ny hona till honom så han får en ny kompis eftersom han är van att ha det.
Kaniner är annars inga flockdjur utan bor gärna själva men eftersom han är van att ha sällskap och har trivts med det så hade jag skaffat en ny flickvän och hoppats på att dom gillar varandra.
 
Sv: Kaninen kompis har dött, vad ska jag göra?

Nej och det har aldrig direkt varit tanken från min sida heller, eftersom han är så pigg och glad :)

Känner också att en ny kompis är det bästa alternativet, han är ju ensam i stallet på dagarna så en ny kompis är nog på sin plats.
 

Liknande trådar

Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 637
Senast: KesoNeso
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 575
Senast: Juli0a
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 829
Senast: Jeps
·
Däggdjur Hejsan! För ett tag sedan så gick min hankanin som jag haft i några år bort, och jag märkte snabbt att min hona blev lite nedstämd. Så...
Svar
1
· Visningar
1 302
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp