Kanske helt ointressant, egentligen...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Cronis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 67
  • Visningar Visningar 5 247
Sv: Kanske helt ointressant, egentligen...

*kl*

Såhär spänner jag snoken, har aldrig eg reflekterat över det men nu när jag tänker efter så är det ju klart snyggare och spänna "neråt"..

Fast jag är en av dom som tycker det är väldans praktiskt med o stoppa änden i öglan :D

mosslunda024.jpg

Men då sticker den ju oftast ut på andra sidan också, nej jag tycker verkligen inte att det är snyggt..känns väldigt.. ponnyaktigt.. inte alls dressyraktigt iaf..

Nej den är så kort att den är max 1 cm från fästet.
Jag tycker det set snyggt ut och framförallt så sitter det helt stilla där. men smaken är delad.

kl*

Spänner som de flesta i tråden verkar göra, dvs så att den överblivna biten pekar nedåt. Som någon sa, alla andra spännen på tränset spänns ju så, varför skulle den vara annorlunda ;) Fast smaken är som baken...

Jag hade den "uppåt" häromdagen på en hoppträning för att spännet hade ramlat av. Men min tränare ändrade för att hon tyckte det var så extremt fult att ha det så :p

Spänner åt samma håll som nosgrimman spänns. Dvs är nosgrimmans frläp neråt så är remmens flärp neråt, är nosgrimman felvänd (som den ibland faktiskt är vid exempelvis Pull-back) vill jag ha flärpen åt samma håll. Blir mer homogent på något vis. Inga flärpar får dock sticka ut utan skall snyggt stoppas in där det är avsett...

Knapplån
Det här verkar vara en grej som är olika på olika ställen i landet faktiskt. Jag kan inte komma på att jag sett mer än någon enstaka som knäppt aachenremmen med änden neråt här i värmland. Nästan alla har den uppåt och genom öglan.
På andra ställen verkar det vara tvärtom om jag utgår från vad som står här i tråden. Lustigt att människor påverkas så mycket av varandra.

Hmm jag använder visserligen inte snokrem längre, men då jag hade det så spände jag alltid så flärpen hamnade "uppåt"...

Vet ej varför egentligen men tror det är sen ridskole tiden.. då satt alla så, då dom annars lätt trillade bort..

14036259.jpg

Liknande trådar

Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Freazer
·
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: warg
·
Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 530
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 752
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka