Kaos i tomteverkstaden! (Ulvlek)

Ja, det är definitivt viktigare för onda än goda att hitta fåret just nu men eftersom många onda utanför lyan försöker vinka till lyan i början är det ju intressant att titta efter även för goda. Skulle man lyckas hitta fåret så är det ju alltid bättre att lyncha än en god iaf.
Nu har jag inte spelat på ett tag men jag kan minnas endast ett tillfälle då jag sett får vinka (hej @Snurrfian ) och massor av inlägg och röster baserade på vinkar som inte existerat, i synnerhet första dagen.

Var kommer det egentligen ifrån att fåren skulle vinka så hår i början? Har du sett det ofta så jag egentligen är halvblind?
 
Nu har jag inte spelat på ett tag men jag kan minnas endast ett tillfälle då jag sett får vinka (hej @Snurrfian ) och massor av inlägg och röster baserade på vinkar som inte existerat, i synnerhet första dagen.

Var kommer det egentligen ifrån att fåren skulle vinka så hår i början? Har du sett det ofta så jag egentligen är halvblind?
Minns massor av gånger när onda utanför lyan i efterhand pekat på sina vinkningar, så det verkar vanligt att försöka vinka. Några gånger har jag sett vinkningarna och några gånger har jag själv vinkat.

När det gäller @qitis såg jag ingen vinkning nu men det hade varit jättetypiskt henne att vinka i det inlägget.
 
Tack så mycket @Lobelia för att du påminner mig om den incidenten. :cautious::D

Jag tänker som @Niyama jag har suttit i lyan och varit helt bergsäker på att någon har varit det svarta fåret och sedan visar det sig vara en ängel eller någon annan roll de onda vill bli av med. :meh: Vinkningar är extremt svåra!

I övrigt har jag knappt hunnit läst in mig så jag tänker inte komma med några spekulationer än.
 
Minns massor av gånger när onda utanför lyan i efterhand pekat på sina vinkningar, så det verkar vanligt att försöka vinka. Några gånger har jag sett vinkningarna och några gånger har jag själv vinkat.

När det gäller @qitis såg jag ingen vinkning nu men det hade varit jättetypiskt henne att vinka i det inlägget.
Jag har missat dessa massor av gånger, även de fåtal gånger jag sett den kommentaren har det känts så långsökt att det känns omöjligt att hitta bland alla dessa påstådda vinkningar som vanligen är fel.
 
Ja, det är definitivt viktigare för onda än goda att hitta fåret just nu men eftersom många onda utanför lyan försöker vinka till lyan i början är det ju intressant att titta efter även för goda. Skulle man lyckas hitta fåret så är det ju alltid bättre att lyncha än en god

Minns massor av gånger när onda utanför lyan i efterhand pekat på sina vinkningar, så det verkar vanligt att försöka vinka. Några gånger har jag sett vinkningarna och några gånger har jag själv vinkat.

När det gäller @qitis såg jag ingen vinkning nu men det hade varit jättetypiskt henne att vinka i det inlägget.
jo det håller jag faktiskt med om - jag brukar kunna vinka ( i mina ögon JÄTTEtydligt dårå) när jag har den rollen ( alltså får) därmed sagt att det var INTE det jag gjorde just denna gången -
Men jag förstår om det finns de som kan tro det dock
 
Jag verkar ha missat mer än jag trodde i trådstarten. Förlåt :o
Här kommer ytterligare ett förtydligande:

Sior:
Alla spelare kommer att visas som den sida de är på (inklusive fåret)! Det innebär att alla onda spelare kommer att visas som onda och alla goda spelare kommer visas som goda.

Uppdatering av vinstvillkoren:
- Goda vinner när alla ulvar är döda.
- Onda vinner när onda är fler än goda. Även fåret räknas in i att de onda ska vara fler än de goda.
- Om onda och goda är lika många och båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat kan de onda inte vinna genom lottning. I en sådan situation faller ”lotten” på den goda har röstat på och leken fortsätter. Gäller även om t.ex. en ond och en god missar/har ogiltig röst, det som räknas är om de giltiga rösterna är samlade på varsin kandidat.


Edit: Sedan vill jag också påminna om att Dag DL1 är kl 21.30 ikväll :)
 
Jag tänker som @Niyama jag har suttit i lyan och varit helt bergsäker på att någon har varit det svarta fåret och sedan visar det sig vara en ängel eller någon annan roll de onda vill bli av med. :meh: Vinkningar är extremt svåra!
Händer ju också att goda försöker få onda att tro att just de har en ond roll utanför lyan, så även om det vinkas är det ju inte säkert att den är "äkta" sas.
 
Jag verkar ha missat mer än jag trodde i trådstarten. Förlåt :o
Här kommer ytterligare ett förtydligande:

Sior:
Alla spelare kommer att visas som den sida de är på (inklusive fåret)! Det innebär att alla onda spelare kommer att visas som onda och alla goda spelare kommer visas som goda.

Uppdatering av vinstvillkoren:
- Goda vinner när alla ulvar är döda.
- Onda vinner när onda är fler än goda. Även fåret räknas in i att de onda ska vara fler än de goda.
- Om onda och goda är lika många och båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat kan de onda inte vinna genom lottning. I en sådan situation faller ”lotten” på den goda har röstat på och leken fortsätter. Gäller även om t.ex. en ond och en god missar/har ogiltig röst, det som räknas är om de giltiga rösterna är samlade på varsin kandidat.


Edit: Sedan vill jag också påminna om att Dag DL1 är kl 21.30 ikväll :)
Det är väl precis samma vinstvillkor som du skrev igår? :confused:
 
Nåja det var inte så många inlägg att läsa in sig på, men heller inte så mycket substans att ta på. Jag känner mig extremt ringrostig, det var evigheter sen jag var med!

Om jag nu skulle falla för den riktigt konspiratoriska sidan av mig så skulle jag säga att @Lobelia kanske vill vinka genom att diskutera vinkningar, men jag är rätt tveksam på det och uppskattar istället att hon driver leken framåt.
 
Hm. Jag tänker lite högt nu bara... Jag har suttit och tittat lite på rollerna och funderar ett varv till på fördelningen mellan onda och goda...
Rent numerärt skulle ju 9-4 vara mer rimligt än 8-5. Å andra sidan finns det en hel del specialroller på goda sidan plus en god spöklya som får information och kan drälla den. Då är ju 8-5 möjligt, eftersom fåret finns med och rör till det.

Fast vi får väl hoppas att LL varit snäll nog att inte ge oss fler än 4 onda, även om goda sidan därmed är rätt stark i förhållande till onda.

Så i slutänden håller jag nog ändå fast vid det.
 
Nåja det var inte så många inlägg att läsa in sig på, men heller inte så mycket substans att ta på. Jag känner mig extremt ringrostig, det var evigheter sen jag var med!

Om jag nu skulle falla för den riktigt konspiratoriska sidan av mig så skulle jag säga att @Lobelia kanske vill vinka genom att diskutera vinkningar, men jag är rätt tveksam på det och uppskattar istället att hon driver leken framåt.
Fast vi är ju rätt många som diskuterat vinkningar och hintar förutom lobelia, varför blir hon mest misstänkt då menar du?
Även om jag förstår att du inte menar att du direkt misstänker henne
 
Om jag nu skulle falla för den riktigt konspiratoriska sidan av mig så skulle jag säga att @Lobelia kanske vill vinka genom att diskutera vinkningar, men jag är rätt tveksam på det och uppskattar istället att hon driver leken framåt.
Varför @Lobelia och inte t.ex. jag? Jag diskuterar ju också vinkningar.
 
Rent numerärt skulle ju 9-4 vara mer rimligt än 8-5. Å andra sidan finns det en hel del specialroller på goda sidan plus en god spöklya som får information och kan drälla den. Då är ju 8-5 möjligt, eftersom fåret finns med och rör till det.
Jag tror det är därför goda försvagades genom att siorna bara visas som ond/god. 9-4 är ganska tufft när en är utanför lyan och starka goda specialroller. Men 8-5 hade ju kunnat avgöras natt 2 så det verkar orimligt, och att goda sidan försvagades tyder ju på att det är 9-4.
 
Hm. Jag tänker lite högt nu bara... Jag har suttit och tittat lite på rollerna och funderar ett varv till på fördelningen mellan onda och goda...
Rent numerärt skulle ju 9-4 vara mer rimligt än 8-5. Å andra sidan finns det en hel del specialroller på goda sidan plus en god spöklya som får information och kan drälla den. Då är ju 8-5 möjligt, eftersom fåret finns med och rör till det.

Fast vi får väl hoppas att LL varit snäll nog att inte ge oss fler än 4 onda, även om goda sidan därmed är rätt stark i förhållande till onda.

Så i slutänden håller jag nog ändå fast vid det.
Och nu ser jag att LL har försvagat siorna något, så då blir det (ännu) mer balanserat och alltså mer troligt med 9-4.
Och därmed släpper jag det och försvinner härifrån ett tag för att fixa middag :)
 
Jag tror det är därför goda försvagades genom att siorna bara visas som ond/god. 9-4 är ganska tufft när en är utanför lyan och starka goda specialroller. Men 8-5 hade ju kunnat avgöras natt 2 så det verkar orimligt, och att goda sidan försvagades tyder ju på att det är 9-4.
Där hann du precis före mig att skriva det :)
 
Hembakt julgodis! För att det sällan blir gjort någon annan tid på året...😊
Jag har fått min roll och hittat leken!
Det bästa med julen - numera är att alla mina barn kommer vara här några dagar (gud så klyschigt det låter)
Något jag noterat är att de två citerade inläggen är gillade av hemlig, inget annat inlägg med svar på frågan, trots att det fanns de med liknande innehåll (nån skrattreaktion på nåt, men det ser jag som annorlunda). Det gör ju att jag funderar på om det är ett får som försöker visa sig lite mer diskret.

Kan såklart vara slump, men det är det bästa jag har att gå på, och vill lägga en säkerhetsröst. I och med att fåret är mindre farligt än ulvarna så ser jag i det här scenariot BSF och cirkus som potentiella ulvar.

Hedinn röstar på Blacksmithfarm
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 412
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 014
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 012
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 924
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Resultat på HD-röntgen
  • Uppdateringstråd 29
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp