Kaos i tomteverkstaden! (Ulvlek)

Hepp, jag ska iväg så jag måste rösta tidigt... dvs nu!

Jag får gripa ett halmstrå

fio röstar på hemlig

För att jag undrar om hemlig är ett får och har för avsikt att locka till sig barnen genom att locka med mkt godis 🙈

Jag är här och har min roll!

Och det bästa med julen kan nog vara att det är mer ok att äta godis :D.
 
Senast ändrad:
Hepp, jag ska iväg så jag måste rösta tidigt... dvs nu!

Jag får gripa ett halmstrå

fio röstar på hemlig

För att jag undrar om hemlig är ett får och har för avsikt att locka till sig barnen genom att locka med mkt godis 🙈
Ok...
Ett - inte vara jag som skrev om godiset, även om jag var först

Två - barnen är ju onda i denna lek
 
Och sist men inte minst, den obligatoriska frågan!
Vad är det bästa med julen och varför?

Börjar väl med detta :D
Det bästa med julen tycker jag är gemenskapen som jag alltid känt
Att det är då alla i släkten samlas och umgås :love: gamla som unga över generationsklyftorna i flera led och man sitter och spelar besserwisser , trivial pursuit, rappakalja eller något annat spel och kollar på Kalle Ankas Jul eller bara sitter och pratar och finns till ( iaf så det brukar vara hos oss)
I år är det tyvärr inte som alla andra år men vi får hoppas att corona kan bli bemästrat liksom andra farsoter blivit förr
skickar med en låt som jag blev otroligt berörd av i förra veckans Så mycket bättre - hade inte hört originalet men Helen Sjöholm gjorde en mycket stark tolkning av Korallrev& Vintergatan av Markus Krunegård
I mitt huvud heter den "Mänsklig värme- snälla kom närmre" :heart
Ett oerhört viktigt budskap just nu med tanke på pandemin som pågår

Korallreven och vintergatan
 
Hepp, jag ska iväg så jag måste rösta tidigt... dvs nu!

Jag får gripa ett halmstrå

fio röstar på hemlig

För att jag undrar om hemlig är ett får och har för avsikt att locka till sig barnen genom att locka med mkt godis 🙈

Ok...
Ett - inte vara jag som skrev om godiset, även om jag var först

Två - barnen är ju onda i denna lek
Jag förstår att man greppar efter vad som helst så här tidigt i leken. Jag funderade också på om det betydde något att vissa skrev om julgodis, men tänkte att man snarare skulle akta sig för att skriva om godis om man var barn/ulv och inte ville avslöja sig :p Jag tänkte dock inte på fåret - men med det sagt så tänker jag att teorin är just ett halmstrå innan man har något riktigt att gå på :)
 
Börjar väl med detta :D
Det bästa med julen tycker jag är gemenskapen som jag alltid känt
Att det är då alla i släkten samlas och umgås :love: gamla som unga över generationsklyftorna i flera led och man sitter och spelar besserwisser , trivial pursuit, rappakalja eller något annat spel och kollar på Kalle Ankas Jul eller bara sitter och pratar och finns till ( iaf så det brukar vara hos oss)
I år är det tyvärr inte som alla andra år men vi får hoppas att corona kan bli bemästrat liksom andra farsoter blivit förr
skickar med en låt som jag blev otroligt berörd av i förra veckans Så mycket bättre - hade inte hört originalet men Helen Sjöholm gjorde en mycket stark tolkning av Korallrev& Vintergatan av Markus Krunegård
I mitt huvud heter den "Mänsklig värme- snälla kom närmre" :heart
Ett oerhört viktigt budskap just nu med tanke på pandemin som pågår

Korallreven och vintergatan
Det här var tillräckligt mycket text för att du skulle kunna ha gömt i dina ögon glasklara hintar om att du är får, jag lyssnade t.o.m. på låten för att försöka se om den var en hint :cautious:.
 
Vill bara förtydliga att inatt (alltså natten till lördag) är natt ett och natten till söndag är natt två.
Det innebär att Rudolf med röda mulen siar och Renen Dancer skyddar inatt :)
 
jag lyssnade t.o.m. på låten för att försöka se om den var en hint :cautious:.
:laugh: som sagt hittar du någon hint där så kommer det roa mig oerhört att veta vilken det är 😂
( eftersom det inte finns någon)
men fattar ju att alla griper efter halmstrån så här i början av leken :p
 
Det här var tillräckligt mycket text för att du skulle kunna ha gömt i dina ögon glasklara hintar om att du är får, jag lyssnade t.o.m. på låten för att försöka se om den var en hint :cautious:.
inte att jag kan vara ulv som letar efter fåret alltså?
 
Det här var tillräckligt mycket text för att du skulle kunna ha gömt i dina ögon glasklara hintar om att du är får, jag lyssnade t.o.m. på låten för att försöka se om den var en hint :cautious:.
Å ena sidan borde det väl mest vara de onda som letar efter fåret, för goda är det väl viktigare att tömma lyan eftersom det är dess invånare som kan käka. Betyder det att du är ulv? :cautious:
Å andra sidan håller jag ju med dig. :laugh::banghead: Jag är usel på att förstå hintar och är därför alltid lätt paranoid när det kommer till längre inlägg:arghh:
 
Tyvärr
Inga hintar - utan bara uppriktigt skrivet:)

:laugh: som sagt hittar du någon hint där så kommer det roa mig oerhört att veta vilken det är 😂
( eftersom det inte finns någon)
men fattar ju att alla griper efter halmstrån så här i början av leken :p

inte att jag kan vara ulv som letar efter fåret alltså?
Tre inlägg där du svarar på samma korta inlägg av mig? 😅 Hade jag varit ulv hade jag trott att du ville ha kontakt med mig :p.

Nja, griper väl inte direkt efter halmstrån men det är ju typiskt dig att svara långt på en sån där fråga och peta in hintar som du tycker är glasklara men ingen fattar, och sen efter leken skriva att du vinkade ju jättetydligt.

Jo, klart du kan vara ulv som letar efter fåret men då är det ju inte typiskt med sådana där allmänna inlägg där man kan peta in nån ledtråd för att ulvarna ska hitta fåret. En ulv behöver ju inte vinka till fåret eftersom fåret redan känner till ulvarna. Men du kan vara vad som helst.
 
Såhär i början har det ju inte skrivits mycket, och det finns ingen röstning att teoria kring heller, så inte konstigt att vi alla letar hintar överallt. Jag funderar på det dock, alltså för mig hade det känts väldigt giftigt att försöka hinta när jag visste at båda sidorna letade febrilt efter minsta antydan till hint.
Åtminstone använder jag det resonemanget för att lugna mig själv när jag inte hittar några hintar :rofl:

Nåväl. Någon (fio? Jag har bara tillgång till mobilen ännu så minns inte helt) röstar tidigt, med ungefär lika mycket teori som lekens första röst brukar ha. Man skulle iofs kunna fundera på varför hon valde just den rösten när flera skrivit om godis, men jag lägger nog inte alltför stor vikt vid det.
Jag tycker också att den räkning som utförts på fördelningen verkar vettig, med 9-4 känns troligare än 8-5.
 
Å ena sidan borde det väl mest vara de onda som letar efter fåret, för goda är det väl viktigare att tömma lyan eftersom det är dess invånare som kan käka. Betyder det att du är ulv? :cautious:
Å andra sidan håller jag ju med dig. :laugh::banghead: Jag är usel på att förstå hintar och är därför alltid lätt paranoid när det kommer till längre inlägg:arghh:
Ja, det är definitivt viktigare för onda än goda att hitta fåret just nu men eftersom många onda utanför lyan försöker vinka till lyan i början är det ju intressant att titta efter även för goda. Skulle man lyckas hitta fåret så är det ju alltid bättre att lyncha än en god iaf.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 412
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 008
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 012
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 923
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp