Bukefalos 28 Ă„r!

Kaos i tomteverkstaden! (Ulvlek)

Pappa? đŸ€Ł


Jag har hittat hit. Det bĂ€sta med julen Ă€r att jag fĂ„r dricka glögg 😃

NÀ - jag Àr mamma vet du vÀl ;) det enda som sticker ut lite aningens idag Àr just detta mellan @fio och @cirkus ( och hÀr handlar det om halmstrÄn och inget annat!)
Jag Àr rÄdvill vem jag vill lÀgga min röst pÄ men det stÄr mellan dessa tvÄ :idea:
BÄdas kommentarer sticker ut faktiskt för mig ikvÀll
@fio som oblygt frÄgar pappa? kan ju vara en ulv som rÀttframt frÄgar efter fÄret eller rent av vice versa - ett fÄr som connectar med en ulv ? framför allt med beaktande av cirkus svar?
eller @cirkus som oblygt sÀger nÀ mamma - rÀtt rejÀl godförklaring av sig sjÀlv ?

Reagerar mer pÄ rejÀl godförklaring av sig sjÀlv Àn nÄgot annat
sÄ
qitis röstar pÄ cirkus med ovan nÀmd motivering
 
Röstlista DL1

16:53 fio röstar pÄ hemlig
19:02 Hedinn röstar pÄ Blacksmithfarm
19.09 qitis röstar pÄ cirkus

hemlig 1
blacksmithfarm 1
cirkus 1
 
Jag Àr rÄdvill vem jag vill lÀgga min röst pÄ men det stÄr mellan dessa tvÄ :idea:
BÄdas kommentarer sticker ut faktiskt för mig ikvÀll
@fio som oblygt frÄgar pappa? kan ju vara en ulv som rÀttframt frÄgar efter fÄret eller rent av vice versa - ett fÄr som connectar med en ulv ? framför allt med beaktande av cirkus svar?
eller @cirkus som oblygt sÀger nÀ mamma - rÀtt rejÀl godförklaring av sig sjÀlv ?

Reagerar mer pÄ rejÀl godförklaring av sig sjÀlv Àn nÄgot annat
sÄ
qitis röstar pÄ cirkus med ovan nÀmd motivering
Fast cirkus "NÀ mamma"-kommentar syftade vÀl pÄ verkliga livet? Har svÄrt att tro att nÄn skulle skriva ut sin roll pÄ det sÀttet.
 
NÄgot jag noterat Àr att de tvÄ citerade inlÀggen Àr gillade av hemlig, inget annat inlÀgg med svar pÄ frÄgan, trots att det fanns de med liknande innehÄll (nÄn skrattreaktion pÄ nÄt, men det ser jag som annorlunda). Det gör ju att jag funderar pÄ om det Àr ett fÄr som försöker visa sig lite mer diskret.

Kan sÄklart vara slump, men det Àr det bÀsta jag har att gÄ pÄ, och vill lÀgga en sÀkerhetsröst. I och med att fÄret Àr mindre farligt Àn ulvarna sÄ ser jag i det hÀr scenariot BSF och cirkus som potentiella ulvar.

Hedinn röstar pÄ Blacksmithfarm
Hm, uppmÀrksamt. Jag tror inte att jag har spelat sedan gilla-funktionen hittade till buke, sÄ jag Àr fortfarande osÀker pÄ hur jag ska förhÄlla mig till den i det hÀr sammanhanget och glömmer lÀtt att kolla.

Det som vÀl talar emot Àr att jag tÀnker mig att ett fÄr som hintade pÄ det sÀttet ocksÄ skulle gilla den tredje ulvens inlÀgg? Men ja, kanske om den ville vara diskret.

Skaver dock lite att det hĂ€r inlĂ€gget ocksĂ„ bygger pĂ„ att @hemlig Ă€r fĂ„r, precis som den första rösten. Å andra sidan kan jag inte förstĂ„ varför en ulv skulle vilja ha ut ett fĂ„r - eller för den delen styra röstningen sĂ„ hĂ€r tidigt, sĂ„ det betyder nog ingenting.
 
Jag Àr rÄdvill vem jag vill lÀgga min röst pÄ men det stÄr mellan dessa tvÄ :idea:
BÄdas kommentarer sticker ut faktiskt för mig ikvÀll
@fio som oblygt frÄgar pappa? kan ju vara en ulv som rÀttframt frÄgar efter fÄret eller rent av vice versa - ett fÄr som connectar med en ulv ? framför allt med beaktande av cirkus svar?
eller @cirkus som oblygt sÀger nÀ mamma - rÀtt rejÀl godförklaring av sig sjÀlv ?

Reagerar mer pÄ rejÀl godförklaring av sig sjÀlv Àn nÄgot annat
sÄ
qitis röstar pÄ cirkus med ovan nÀmd motivering
Har svÄrt tro att en ulv skulle försöka connecta med fÄret sÄhÀr innan första dl. FÄret vet ju redan vilka som Àr ulvar sÄ det kÀnns som för stor risk.
Dessutom skrev qitis att hon gillade julen för gemenskapen. Det kan jag se som att fÄret "vill in "i lyan.

Med motiveringen ovan, hemlig röstar pÄ qitis
 
Fast cirkus "NÀ mamma"-kommentar syftade vÀl pÄ verkliga livet? Har svÄrt att tro att nÄn skulle skriva ut sin roll pÄ det sÀttet.
Jag Àr rÄdvill vem jag vill lÀgga min röst pÄ men det stÄr mellan dessa tvÄ :idea:
BÄdas kommentarer sticker ut faktiskt för mig ikvÀll
@fio som oblygt frÄgar pappa? kan ju vara en ulv som rÀttframt frÄgar efter fÄret eller rent av vice versa - ett fÄr som connectar med en ulv ? framför allt med beaktande av cirkus svar?
eller @cirkus som oblygt sÀger nÀ mamma - rÀtt rejÀl godförklaring av sig sjÀlv ?

Reagerar mer pÄ rejÀl godförklaring av sig sjÀlv Àn nÄgot annat
sÄ
qitis röstar pÄ cirkus med ovan nÀmd motivering
Jag hÄller med @Hedinn helt hÀr. Jag uppfattade det ocksÄ som ett skÀmtsamt svar som handlade om livet utanför buke. Blir ju dessutom snÄrigt med hintning osv om det hade haft det minsta med leken att göra.
 
Röstlista DL1

16:53 fio röstar pÄ hemlig
19:02 Hedinn röstar pÄ Blacksmithfarm
19.09 qitis röstar pÄ cirkus
19.20 hemlig röstar pÄ qitis


hemlig 1
blacksmithfarm 1
cirkus 1
qitis 1
 
MÄste rösta, kan inte vara hÀr runt dl för ska ivÀg och handla ikvÀll nÀr det förhoppningsvis inte Àr sÄ mycket folk.

Niyama röstar pÄ Snurrfian
för att hon specifikt plockade ut Lobelia av oss som diskuterade vinkningar, Àven om det inte var nÄgon jÀttemisstanke mot Lobelia sÄ fattar jag inte varför det var mer anmÀrkningsvÀrt Àn det vi andra skrev?
 
TyvÀrr
Inga hintar - utan bara uppriktigt skrivet:)
MÄste rösta nu för att vara sÀker pÄ att jag inte missar, sÄ tar en sak jag reagerade pÄ. Verkar som en godförklaring, och sÄdana Àr vÀl lite skumma.

Aliisa röstar pÄ qitis
 
Röstlista DL1

16:53 fio röstar pÄ hemlig
19:02 Hedinn röstar pÄ Blacksmithfarm
19.09 qitis röstar pÄ cirkus
19.20 hemlig röstar pÄ qitis
19:47 Niyama röstar pÄ Snurrfian
19:48 Aliisa röstar pÄ qitis

hemlig 1
blacksmithfarm 1
cirkus 1
qitis 2
Snurrfian 1
 
MÄste rösta nu för att vara sÀker pÄ att jag inte missar, sÄ tar en sak jag reagerade pÄ. Verkar som en godförklaring, och sÄdana Àr vÀl lite skumma.

Aliisa röstar pÄ qitis
Alla godförklarar vÀl sig sjÀlva i nÄgon mÄn, alla lÄtsas ju vara goda. Och hur kommer det sig att Q Àr skummast av de som godförklarat sig sjÀlva idag?

Niyama Àndrar röst till Aliisa
för det var en vÀldigt svag röst och nÄgot skummare Àn Snurris
 
Jag tÀnker rösta nu, eftersom det snart Àr PÄ SpÄret och sen har jag kvÀllsfodringen vilken nog inte hinner klart innan DL. Dag ett sÄ inte jÀttemycket att gÄ pÄ direkt.
NÄja det var inte sÄ mÄnga inlÀgg att lÀsa in sig pÄ, men heller inte sÄ mycket substans att ta pÄ. Jag kÀnner mig extremt ringrostig, det var evigheter sen jag var med!

Om jag nu skulle falla för den riktigt konspiratoriska sidan av mig sÄ skulle jag sÀga att @Lobelia kanske vill vinka genom att diskutera vinkningar, men jag Àr rÀtt tveksam pÄ det och uppskattar istÀllet att hon driver leken framÄt.

Fast vi Àr ju rÀtt mÄnga som diskuterat vinkningar och hintar förutom lobelia, varför blir hon mest misstÀnkt dÄ menar du?
Även om jag förstĂ„r att du inte menar att du direkt misstĂ€nker henne
OvanstÄende frÄn Snurr tycker jag kan ses som mÀrkligt, vilket jag skrev och frÄgade henne om.
Som jag förstod det började Niyama och Q diskutera hintar, sen kom jag in i den diskussionen och slutligen Lobelia. Varför dÄ misstÀnka just henne och inte nÄn av oss andra som ju var före?
Är det en ond som slarvar med att sprida lite lagom misstankar för att hon vet facit vilka som Ă€r onda?

Idahoe röstar pÄ Snurrfian
 
Röstlista DL1

16:53 fio röstar pÄ hemlig
19:02 Hedinn röstar pÄ Blacksmithfarm
19.09 qitis röstar pÄ cirkus
19.20 hemlig röstar pÄ qitis
19:47 Niyama röstar pÄ Snurrfian
19:48 Aliisa röstar pÄ qitis
19.56 Niyama Àndrar röst till Aliisa

hemlig 1
blacksmithfarm 1
cirkus 1
qitis 2
Aliisa 1
 
Röstlista DL1

16:53 fio röstar pÄ hemlig
19:02 Hedinn röstar pÄ Blacksmithfarm
19.09 qitis röstar pÄ cirkus
19.20 hemlig röstar pÄ qitis
19:47 Niyama röstar pÄ Snurrfian
19:48 Aliisa röstar pÄ qitis
19.56 Niyama Àndrar röst till Aliisa
19.57 Idahoe röstar pÄ Snurrfian

hemlig 1
blacksmithfarm 1
cirkus 1
qitis 2
Aliisa 1
Snurrfian 1
 

Liknande trÄdar

Tjatter VĂ€lkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 892
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @IslandshÀstryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 659
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter VĂ€lkomna till leken “skyll er sjĂ€lva som ger mig ideer”. DĂ„ jag just nu Ă€r lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 549
Senast: Niyama
·
Tjatter VÀlkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snÀlla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihÄg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 287
Senast: bollen__
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp