Bukefalos 28 år!

Kaos (Ulvlek)

Yem, Lena och Lobelia röstade alla på karamelldrottningen. Sen bytte Yem till heffaklumpen och där kan man ju undra om det var ett försök till att rädda Lobelia. Varför ens byta röst annars?
 
Hur menar du här ? Bara god står det. Menar du att hon känns bara ond ?

Ond? Nä jag tror inte hon är ond Jag menar att jag bara har en känsla av att Klara är god och hoppas på att du har lite mer substans bakom än bara en känsla.
 
Ond? Nä jag tror inte hon är ond Jag menar att jag bara har en känsla av att Klara är god och hoppas på att du har lite mer substans bakom än bara en känsla.
nej ingen vetskap om något utan mer hur jag lägger pusslet just nu. Som verkligen kan vara fel :crazy:
 
Fantastiskt! Men knepigt med trubbel lynch.
Så Elo kände till ulvarna som inte kände till Elo.
Jag läste igenom lobelia./paddington.Verkar inte ha några starka åsikter åt något håll .Har lite misstankar mot mig. På sitt stora inlägg med tankar om alla så skriver hon såhär om mig: citat

Extra intressant är att hon klagar på att jag inte framför teorier men samtidigt inte kommenterar min teori om Elo med ett ord. Speciellt intressant nu när Elo visat sig vara ledarvargen.
Queen Lilith skrev: “Sen tyckte jag Yem hade skum motiveringar för varför hon röstade tidigt och som hon gjorde, med motivering att så spelar dom i andra lekar. Detta kan mycket väl vara sant, men blev lite ulv feeling där med.”

Jag har spelat ett spel här innan då jag också var bybo och då röstade jag också tidigt och argumenterade för det precis som här. För mig är det ganska självklart att det är svårare för ulvarna om de måste stå bakom en röst tidigt än se vart vinden vänder. Men nog om det.

LenaH är knepig. Jag läste igenom hennes posthistorik men det gav mig inte så mycket bu elelr bä. Jag kände ju i början en koppling mellan q och lena h men q är ju troligtvist god så det ger inte mkt. Lena var också qs mest ivriga försvarare men det kan också vara en taktik att fästa sig vid en god när man redan vet svaret speciellt eftersom lynchen d1 stod mellan cirkus och qistis.

Jag tror på karamell i lyan kanske heffaklumpen. Karamell upplever jag fortfarande som alltför neutral .Jag tror Elo tog en lätt röst på mig för att hennes röst var begränsad av de många singel rösterna och hennes ulvskompisars position. Karamell passar in där eventuellt heffa. Annars tror jag Lobelia är en kandidat som jag också kan tänka mig hänga.
Mina två röster är alltså:

Jag röstar Karamelldrottningen.
Jag röstar Lobelia.
Igår satte jag ju Yem som "godare" än fio enbart pga att hon inte från början röstade på Heffa i Dl4 utan bara ändrade dit i sista sekunden. Det är ju onekligen svaga grunder och det kan naturligtvis vara ett spel och bytet på slutet var ett sätt att säkerställa att goda Heffa åkte framför ulven Lobelia. Eftersom ingen visste vem som egentligen röstade på vem kunde ju inte lyan veta hur många röster Heffa verkligen fick. Så nej, det utesluter ju inte Yem ur lyan.
 
Förutom min egen roll så ”vet” jag att det finns en tvilling till QL med i leken
Jag anar (men vet inte!) att det finns en ängel med i leken ) hoppas på att den i så fall har lite info beroende på vem som skyddades inatt (om den inte skyddade sig själv )dessutom funderar jag på om inte en ängel skulle kunna få hjälp på något sätt bakom kulisserna och då hoppas jag den kunnat sia någon. Och i så fall tror jag den siat någon god.
Men allt detta är ju mycket beroende på om och ifall att osv. Dvs rena spekulationer
Men ändå tankar jag har
 
Igår satte jag ju Yem som "godare" än fio enbart pga att hon inte från början röstade på Heffa i Dl4 utan bara ändrade dit i sista sekunden. Det är ju onekligen svaga grunder och det kan naturligtvis vara ett spel och bytet på slutet var ett sätt att säkerställa att goda Heffa åkte framför ulven Lobelia. Eftersom ingen visste vem som egentligen röstade på vem kunde ju inte lyan veta hur många röster Heffa verkligen fick. Så nej, det utesluter ju inte Yem ur lyan.

Som jag skrev så var det ett märkligt byte från karamellen till heffa sist av alla. Det indikerar för mig att rösten på Lobelia var den som var fake, annars hade hon aldrig behövt ändra röst.
 
Som jag skrev så var det ett märkligt byte från karamellen till heffa sist av alla. Det indikerar för mig att rösten på Lobelia var den som var fake, annars hade hon aldrig behövt ändra röst.
Vad tror du om min tanke att Elo följde en ulvs röst på mig i DL2?
 
@fio känner du dig riktigt säker på att LenaH är luden? Tänker på att du funderar över henne nu i några dygn och nu verkar ha landat på henne som ond iom din tidiga röst ?
 
Noterar att LenaH INTE lägger en röst på Lobelia igår
Det är ändå lite intressant med tanke på att det var så pass jämt då mellan lobelia och Heffa 🤔
Men det besvarade jag ju själv direkt efter min röst, jag tyckte det var jämnt skägg för mig vilken som var ondast av fio och Lobelia och när jag skrev mitt inlägg låg det bara två röster på Lobelia.

Jag ville se tankarna hos andra när jag lagt min röst men det föll ju platt när det ramlade in flera medan jag skrev.
 
Jag tycker fio kör ett märkligt race, hon var bombsäker på att q var ond i två DL och nu har hon tjatat om mig några dagar.

Det är för mig rätt ludet att verka sådär säker när man vet att ingen annan är helt säker på någon.

Om ingen gör något superskumt så kommer min röst definitivt hamna där.
 
Som jag skrev så var det ett märkligt byte från karamellen till heffa sist av alla. Det indikerar för mig att rösten på Lobelia var den som var fake, annars hade hon aldrig behövt ändra röst.
Ja, jag såg sedan att du varit inne på ämnet. Sitter och läser om leken och lägger in mina funderingar vartefter så jag hade inte sett det. Jag tror att du kan ha rätt.
 
Förutom min egen roll så ”vet” jag att det finns en tvilling till QL med i leken
Jag anar (men vet inte!) att det finns en ängel med i leken ) hoppas på att den i så fall har lite info beroende på vem som skyddades inatt (om den inte skyddade sig själv )dessutom funderar jag på om inte en ängel skulle kunna få hjälp på något sätt bakom kulisserna och då hoppas jag den kunnat sia någon. Och i så fall tror jag den siat någon god.
Men allt detta är ju mycket beroende på om och ifall att osv. Dvs rena spekulationer
Men ändå tankar jag har

Jag vet oxå att det finns en tvilling, konstigt vore det annars 😜
Anar oxå att det finns viss hjälp någonstans kanske en brevbärare. Ibland kan ju en god lya dela ut paket och ibland spioninfo.
 
Jag börjar faktiskt bli tveksam till spioninfo öht, hade det funnits så hade någon varit säker på någon sas.

Eller så finns det ingen ängel tex utan andra typer av beskydd.

Då är det svårare att läsa ut något av spioninfon. 🙂
 
Jag tycker fio kör ett märkligt race, hon var bombsäker på att q var ond i två DL och nu har hon tjatat om mig några dagar.

Det är för mig rätt ludet att verka sådär säker när man vet att ingen annan är helt säker på någon.

Om ingen gör något superskumt så kommer min röst definitivt hamna där.

Bombsäker var jag inte i DL 1 men det såg ju ut som det sen såklart. Därför röstade jag ju påhenne i DL2 . Det är sant. Men utan rollista och tidigt i leken tycker ju inte jag det är så jättekonstigt. Inte så jättekonstigt som du tycker 😏
 
ja du. Svårt att veta. Men är ju ändå vanligt att en ledarvarg följer en första ulvs röst ?

Är det jättevanligt i DL2? Det tror jag väl inte. Elo fick 6 röster varav en från ulven Lobelia och en från ulven (?) Lena så uppenbarligen inget som lyan fattade
 
Jag grunnar lite på @karamelldrottningen ändå jag
Tycker hon inte kommer med så mycket input senaste dagarna och funderar på om det kan vara en ulv som ligger lågt ?
Verkar dock lite off -kanske mycket IRL?
Dock tycker jag att den tidiga andrarösten på Lobelia igår talar något till hennes fördel.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 157
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 294
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 941
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 628
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp