Tankarna snurrar. Jag reder inte ut nånting. Vad är jag, vad är diagnoser och vad av det är resultat av mina erfarenheter? Jag känner inte att psykiatrin sett alla mina problem. Vet inte hur jag ska gå vidare. Den psykolog jag går hos nu ska ju hjälpa mig med min fobi, men jag tror inte det kommer att gå. Och mina andra problem får jag ingen hjälp alls med. Jag får max 40 terapisessioner. Sen måste jag klara mig själv. Känns så hopplöst.

Igår träffade jag biståndshandläggaren. Jag får ett halvår till med boendestöd, under förutsättning att jag inte jobbar kontorstid. Känns tungt. Reder liksom inte ut mitt liv hemma och jag blir kanske utan hjälp.

Känner inte att jag har ork till nånting, inte ens det jag vill göra. Sitter liksom fast i en apati.
 

Igår träffade jag biståndshandläggaren. Jag får ett halvår till med boendestöd, under förutsättning att jag inte jobbar kontorstid.
Det där tycker jag skulle vara väldigt intressant att överklaga.
När det är så tydligt formulerat som ett villkor och direkt relaterat enbart till vilka arbetstider en har om en ska få hjälp eller inte blir det ju väldigt entydigt vad prövningen skulle handla om.
 
Det där tycker jag skulle vara väldigt intressant att överklaga.
När det är så tydligt formulerat som ett villkor och direkt relaterat enbart till vilka arbetstider en har om en ska få hjälp eller inte blir det ju väldigt entydigt vad prövningen skulle handla om.
Det kommer naturligtvis inte att stå i beslutet att det är ett villkor för att jag ska få boendestöd. Boendestöd uteblir bara när mina tider inte passar med boendestödets. Den informationen är bara muntlig. Så det finns inget att överklaga.

Jag bad personligt ombud om hjälp med detta men de kunde inte hjälpa mig. Det var så här det såg ut och det fanns inget att göra åt det.
 
Det där tycker jag skulle vara väldigt intressant att överklaga.
När det är så tydligt formulerat som ett villkor och direkt relaterat enbart till vilka arbetstider en har om en ska få hjälp eller inte blir det ju väldigt entydigt vad prövningen skulle handla om.
Ja, jag hade velat prövat det där rättsligt. Jag har faktiskt frågat både biståndshandläggare och själva bostädet i min kommun och de har viss koll på andra kommuner. Och det borde gå att få. även om de har upplevt att det ibland är svårt för klienten att orka. Eftersom det är tufft att ta emot bostöd ovanpå ett heltidsjobb så att säga, i deras erfarenhet mår folk oftast bättre med en lite lägre arbetsprocent.
 
Det kommer naturligtvis inte att stå i beslutet att det är ett villkor för att jag ska få boendestöd. Boendestöd uteblir bara när mina tider inte passar med boendestödets. Den informationen är bara muntlig. Så det finns inget att överklaga.

Jag bad personligt ombud om hjälp med detta men de kunde inte hjälpa mig. Det var så här det såg ut och det fanns inget att göra åt det.
Fast det är inte korrekt, då ska du har ett gynnande beslut som inte kan verkställas - vilket innebär att de kan tex åka på avgifter för det.
 
Fast det är inte korrekt, då ska du har ett gynnande beslut som inte kan verkställas - vilket innebär att de kan tex åka på avgifter för det.
Fast hur får man det?

Jag har ju inte haft besök av boendestöd på hela sommaren när jag jobbat.
 
Be om ett beslut samt formella anvisningar för att överklaga beslutet om du så skulle önska.

Myndigheter (=även kommuner) ska ge ut beslut som den som är berörd av kan välja att få en rättslig prövning av.
Jag har aldrig tidigare fått beslut på att de inte tänker verkställa beslutet. Menar du alltså att man kan kräva det?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 957
Senast: Nox
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 817
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Vet inte vart jag ska börja. Kaos i hjärnan pga inte sovit en ordentlig natts sömn på... vet inte hur länge? Man ska bara orka. Men jag...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: SaraXX
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har varit lite o säker om jag skulle skriva om dethär men jag har kommit fram till att jag vill det. Och endel kanske tycker att det...
Svar
16
· Visningar
1 750
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp