Bukefalos 28 år!

Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Ja precis. Fick frågan igen för en liten stund sen, jag sa att jag satt ensam och sov innan 12 slaget. Personen sa oj och frågade om det var självvalt, vilket det nu inte var.
Här nånstans höll jag på tappa det 🙃 tappa det = börja gråta. Jag blev alltså inte sur på henne eller så, hon kunde ju inte veta.
Lite okänslig reaktion från kollegan kan jag tycka. Tycker inte att det är lämpligt att reagera sig oavsett bakgrund till att du varit ensam eller inte. Vissa vill vara ensamma, andra vill inte det. Att reagera med ”oj” känns så trångsynt på något sätt.
Bröt ihop helt hos terapeuten, och fick prata lite om det. Skönt :heart
Det är ju en hel ny grej för mig att faktiskt ta hand om dom här känslorna, istället för att dricka upp dom.
Så himla bra att du hade terapeuten just idag då! Ibland när jag går till min terapi är jag på så dåligt humör, ledsen eller nedstämd eller vad det nu kan vara, sen pratar vi om det och efter känns det så jäkla mycket lättare.
Det är verkligen guld värt att prata med en proffesionell ibland.
 
Lite okänslig reaktion från kollegan kan jag tycka. Tycker inte att det är lämpligt att reagera sig oavsett bakgrund till att du varit ensam eller inte. Vissa vill vara ensamma, andra vill inte det. Att reagera med ”oj” känns så trångsynt på något sätt.

Hon menade nog inget illa. Det kom bara, jag lät nog inte så trevlig eftersom jag var på bristningsgränsen just då.
 
Tycker också det är lite konstigt att fråga om en kollega varit självvalt ensam på nyår, oavsett vad ens tanke med den frågan är.

Om nån tillbringat en helgdag på ett sätt som jag inte förväntat mig försöker jag att inte vara förvånad eller ställa frågor om personen valt det själv. Det är faktiskt inte något jag har med att göra.

Bra att du fick träffa din terapeut och vädra dina tankar lite, hoppas det känns bättre nu!
 
Har du nån sån där power-låt som du kan lyssna på för att få energi när det är riktigt jobbigt? Eller efter terapin osv?
 
Hon menade nog inget illa. Det kom bara, jag lät nog inte så trevlig eftersom jag var på bristningsgränsen just då.
Jag har också fått samma reaktion "oj då" då jag sagt att jag varit ensam på nyår (tror det var ifjol). Tyckte inte det var nån konstig reaktion alls, utan såg det mera som att kollegan reflekterade över att jag verkligen inte har så stort umgänge trots att jag är en social person.
 
jag har också fått den frågan, av en ganska nära vän som jag inte känner på det sättet att vi umgås utanför hästvärlden. Fick snällt förklara att jag uppenbarligen inte är en sån som bjuds på nyårsfester och att det var över 10 år sen nu, för de som brukade bjuda mig har fest med barn, och då bjuds inte jag in längre.. Det brukar bli tyst ett tag efter det om man säger så.
 
Jag försöker faktiskt i alla lägen äga min situation. I ditt fall hade jag sett det som självvalt, eftersom du har alla möjligheter i världen att gå ut, supa skallen i bitar, festa loss med kompisar etc. Men du gjorde andra val. Och äger det. Du är på en annan väg. Och dessutom i coronatider, då det kanske är vettigt att prioritera att vara frisk att jobba, hellre än träffa en massa sjuka/potentiellt sjuka personer.

Kuben har fler sidor har jag upptäckt. Vänder jag på den får jag en annan vy. Likadant med inställning, beroende på hur jag väljer att se det.
 
Jag försöker faktiskt i alla lägen äga min situation. I ditt fall hade jag sett det som självvalt, eftersom du har alla möjligheter i världen att gå ut, supa skallen i bitar, festa loss med kompisar etc. Men du gjorde andra val. Och äger det. Du är på en annan väg. Och dessutom i coronatider, då det kanske är vettigt att prioritera att vara frisk att jobba, hellre än träffa en massa sjuka/potentiellt sjuka personer.

Kuben har fler sidor har jag upptäckt. Vänder jag på den får jag en annan vy. Likadant med inställning, beroende på hur jag väljer att se det.

Det var inte självvalt alls att vara ensam. Jag hade gärna varit i sällskap med nån åtminstone.

Bristen av sällskap gjorde mig extra sugen på att dricka, eftersom det är så jag gjort förut.
Nu drack jag tack och lov inte eftersom jag vet bättre.
 
Senast ändrad:
Bra vecka efter måndagens urladdning.
Tränat, ätit (för mycket, men orkar inte rodda i det just nu :o ) och sovit.

Ledig dag idag, sovit 11 timmar, badat isvak, tagit en rask promenad och varit på ett yogapass.
IMG_20220106_135830_261.jpg


Imorgon är det jobb, övertid, snabbträna efter jobbet och sen kommer Totte hem för helgen :heart
 
Bra vecka efter måndagens urladdning.
Tränat, ätit (för mycket, men orkar inte rodda i det just nu :o ) och sovit.

Ledig dag idag, sovit 11 timmar, badat isvak, tagit en rask promenad och varit på ett yogapass.
Visa bifogad fil 83538

Imorgon är det jobb, övertid, snabbträna efter jobbet och sen kommer Totte hem för helgen :heart
Mössa kan jag förstå, men vantar? :eek:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp