Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

80 dagar idag. Herregud, tiden flyger iväg.
Det har varit en väldigt jobbig helg känslomässigt, men jag har inte varit ett dugg sugen på vin, har knappt tänkt på det alls.

Det jobbiga ligger i att vi beslutat att min hund ska få somna in 💔❤ vidrigaste beslutet jag tagit i hela mitt liv.
Hade helt sjuk panikångest igår, satt bara och hyperventilerade i soffan innan jag tog lugnande.

Mamma har fått nummer som hon ska ringa så får se om hon gör det till veckan.

Jag vet inte vad som hänt, inte fått några notifikationer om att tråden uppdaterats så jag läste ikapp nu och vill bara skicka lite :heart Det är hemskt att förlora någon man älskar, oavsett om det är för deras eget bästa. Vissa tycker på fullt allvar att det inte är samma sak att sörja ett djur som att sörja en människa, och varje gång jag hör den åsikten yttras undrar jag lite hur de är funtade. För mig är det självklart att kärlek är kärlek, och sorg är sorg oavsett vem den är riktad mot. Att sörja hämningslöst är förlösande, hur annars ska man hylla det liv som varit med den som nu saknas en? Min hjärtehäst dog under stor dramatik direkt efter fölning 2018 och jag sörjer henne mer idag än jag gjorde direkt efter hennes bortgång, för då var jag så chockad att det inte riktigt gick in att hon var borta. Men ju längre tid som går desto mer tänker jag på fina stunder vi hade ihop och allt hon betytt för mig, och mindre på hur orättvist det är att hon inte är kvar hos mig.
Tiden från beslutet att det är dags att släppa taget tills det sker är tung, men sen när det väl är dags kan jag känna att även om det gör hemskt ont är det lite fint att man kan vara tillsammans till det sista. Det känns värdigt.

Kom du på några bra konkreta skäl till att du vill vara nykter?
 
Jag vet inte vad som hänt, inte fått några notifikationer om att tråden uppdaterats så jag läste ikapp nu och vill bara skicka lite :heart Det är hemskt att förlora någon man älskar, oavsett om det är för deras eget bästa. Vissa tycker på fullt allvar att det inte är samma sak att sörja ett djur som att sörja en människa, och varje gång jag hör den åsikten yttras undrar jag lite hur de är funtade. För mig är det självklart att kärlek är kärlek, och sorg är sorg oavsett vem den är riktad mot. Att sörja hämningslöst är förlösande, hur annars ska man hylla det liv som varit med den som nu saknas en? Min hjärtehäst dog under stor dramatik direkt efter fölning 2018 och jag sörjer henne mer idag än jag gjorde direkt efter hennes bortgång, för då var jag så chockad att det inte riktigt gick in att hon var borta. Men ju längre tid som går desto mer tänker jag på fina stunder vi hade ihop och allt hon betytt för mig, och mindre på hur orättvist det är att hon inte är kvar hos mig.
Tiden från beslutet att det är dags att släppa taget tills det sker är tung, men sen när det väl är dags kan jag känna att även om det gör hemskt ont är det lite fint att man kan vara tillsammans till det sista. Det känns värdigt.

Kom du på några bra konkreta skäl till att du vill vara nykter?

Beklagar din förlust ❤
Det känns fint att vi kommer göra det på hemmaplan, där han trivs som bäst.

Nja, jag vill ju ha en partner, att min ekonomi blir betydligt bättre. Tycker den är så fruktansvärt svår att besvara. Det är mer en känsla, som inte går att förklara...
 
Beklagar din förlust ❤
Det känns fint att vi kommer göra det på hemmaplan, där han trivs som bäst.

Nja, jag vill ju ha en partner, att min ekonomi blir betydligt bättre. Tycker den är så fruktansvärt svår att besvara. Det är mer en känsla, som inte går att förklara...

Hab ville också att jag skulle formulera ett mål med att jag gick dit. För mig blev det att ha mer kontroll över min vardag. Att känna att jag kan bestämma själv faktiskt och att allt inte bara "händer".
 
Beklagar din förlust ❤
Det känns fint att vi kommer göra det på hemmaplan, där han trivs som bäst.

Nja, jag vill ju ha en partner, att min ekonomi blir betydligt bättre. Tycker den är så fruktansvärt svår att besvara. Det är mer en känsla, som inte går att förklara...

Det låter fint tycker jag :heart

Vi fick göra samma övning under behandlingen och jag minns mest att skallen var helt tom då, men nu såhär i efterhand så är en av mina starkaste anledningar att inte behöva ljuga för mina anhöriga, att känna stolthet över den jag är, att inte behöva ha ångest för om jag gjort dumma saker på fyllan, att inte behöva vakna bakis, att kunna ha min bil, att andra kan räkna med mig och be mig om hjälp, att inte behöva bli ännu en missbrukare som dog ung, att inte göra min mamma ledsen, kunna formulera mål och drömmar inför mig själv som jag sedan kan uppnå.
Det blir en del "inten" och det kanske inte är vad övningen går ut på, men det är så nära jag kommer ett svar numera :)
 
22 så börjar jag på kvinnomöten. Känner mig lite skeptisk, men kommer ge det några chanser iallafall, det kanske blir jättebra!

Pratade lite om antabusen med terapeuten, jag tycker det är skönt att ha den som "krycka". Och hon tyckte jag skulle fortsätta med den så länge jag kände så. Att jag kommer känna när det är dags att avsluta :) känns bra!

Idag tog jag nya blodprover hos sjuksköterskan, herregud vad jag inte går ihop med den människan :o blir bara irriterad när jag träffar henne, tur det inte är så ofta.
 
Under mina alkoholtider så var jag ju tvärsäker på att jag hade en diagnos. Stämde in så väl på bipolär.
Nu utan alkohol, not so much. Intressant att se vad den gör med en.

Vi är också överens om att mina dopaminkickar består av kallbad och träning istället för vin. Betydligt hälsosammare :D
 
Senast ändrad:
🙏
Screenshot_20220202-203721_Sober Time.jpg
 
Hur länge brukar du kunna bada i isvak? Alltså när börjar isen ha smält för mycket?

Är alltid så impad över årstidsskiftningarna i vårt långa land 😍
 
Hur länge brukar du kunna bada i isvak? Alltså när börjar isen ha smält för mycket?

Är alltid så impad över årstidsskiftningarna i vårt långa land 😍

Jag vet faktiskt inte :D har ju aldrig gjort det regelbundet förut. Hoppas på att få till lite oftare nu framöver, tycker det är så drygt att måsta vara pådrivande bara 😅
 
Det är okej. Jag jobbar på som vanligt och det har gått bra, en kollega kom och gav mig en varm kram, och då brast det lite.
Är lite svajjig, dåligt humör och extremt trött.

Känns som att jag inte riktigt fattat vad som hänt, det känns lite som att han bara åkt till mina föräldrar som vanligt...
Du är så grymt stark mitt uppe i sorgen och allt. Det kommer ta tid för dig att landa men det är nog bra att kunna ta det steg för steg, du vet att vi finns här för dig. Vi är bara ett meddelande ifrån dig och alltid är det någon som är vaken om du känner dig rastlös och behöver skriva av dig. Jag jobbar två nätter i veckan, onsdag och torsdag. ❤️
 
Det är okej. Jag jobbar på som vanligt och det har gått bra, en kollega kom och gav mig en varm kram, och då brast det lite.
Är lite svajjig, dåligt humör och extremt trött.

Känns som att jag inte riktigt fattat vad som hänt, det känns lite som att han bara åkt till mina föräldrar som vanligt...
Ja, det kan nog ta ett tag innan man landar i det så att säga. Vad bra att du har folk IRL också som visar att de bryr sig.
Vi finns här också om det blir tungt! :heart
 
Det är okej. Jag jobbar på som vanligt och det har gått bra, en kollega kom och gav mig en varm kram, och då brast det lite.
Är lite svajjig, dåligt humör och extremt trött.

Känns som att jag inte riktigt fattat vad som hänt, det känns lite som att han bara åkt till mina föräldrar som vanligt...
Känner igen den där känslan av overklighet. Och så gör det extra ont när man kommer på att det är på riktigt 💔 .
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Burkfisk
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp