Bukefalos 28 år!

Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Hur går det @pepp?
Jag tänkte på dig när jag, syrran och mamma funderade över julplaneringen. Känns det extra jobbigt när högtider närmar sig, om det har varit umgänge med mycket fokus kring alkohol då tänker jag?

Det går. Just nu är det verkligen dag för dag. Veckan har varit bra, men jag har haft fullt ös medvetslös så har väl inte hunnit känna efter riktigt, på gott och ont.

Min terapeut sa att vi ska ha ett möte nu innan min utskrivning som är 15 november, det känns ändå fint 😊

Jag avskyr jul och nyår, alltid gjort.

Åker hem till mina föräldrar under julen och sen hem på kvällen, tidigare så åkte jag hem och drack så jag slapp känna och tänka.. så blir ju annorlunda även denna jul.
Nyår har jag slutat fira, det är alltid så höga förväntningar och slutar oftast katastrofalt 😅 då gör jag hellre ingenting, somnar innan 12slaget och vaknar utvilad utan ångest.
 
Det går. Just nu är det verkligen dag för dag. Veckan har varit bra, men jag har haft fullt ös medvetslös så har väl inte hunnit känna efter riktigt, på gott och ont.

Min terapeut sa att vi ska ha ett möte nu innan min utskrivning som är 15 november, det känns ändå fint 😊

Jag avskyr jul och nyår, alltid gjort.

Åker hem till mina föräldrar under julen och sen hem på kvällen, tidigare så åkte jag hem och drack så jag slapp känna och tänka.. så blir ju annorlunda även denna jul.
Nyår har jag slutat fira, det är alltid så höga förväntningar och slutar oftast katastrofalt 😅 då gör jag hellre ingenting, somnar innan 12slaget och vaknar utvilad utan ångest.
Nyår är så bisarrt, det är ju liksom bara en dag som ändras i kalendern. Och ett ändlöst väntande på att klockan ska bli 12 så att man får lägga sig

Men du, finns det inga kul nyårsdagstraditioner där du bor? Att folk springer på nyårsdagens morgon eller så? Annars får vi väl dra ihop något på buke för oss som dissar nyårsafton!
 
Nyår är så bisarrt, det är ju liksom bara en dag som ändras i kalendern. Och ett ändlöst väntande på att klockan ska bli 12 så att man får lägga sig

Men du, finns det inga kul nyårsdagstraditioner där du bor? Att folk springer på nyårsdagens morgon eller så? Annars får vi väl dra ihop något på buke för oss som dissar nyårsafton!

Ja eller hur..
Inte vad jag vet tyvärr, stan brukar vara stendöd dagen efter 😂
 
Eller hur! Jag blir mer och mer irriterad på alkoholkulturen. "Ett glas rött om dagen är bra för hjärtat" etc. (Om du någon gång blir sugen på att starta en tråd om alkoholkulturen i stort så är jag med! :D)

Jag är kräkless på alkoholkulturen och att folks främsta intresse verkar vara att dricka på helgen 😅 (det är väl inte riktigt så, men blir mer märkbart för migvsom inte dricker) blir typ irriterad när vänner säger att dom är bakis och slitna :o
 
Detta är intressant, vi har pratat om det på nåt möte. Inget jag nånsin tänkt på tidigare!
https://cancercentrum.se/stockholm-...-varfor-vet-sa-fa-att-alkohol-orsakar-cancer/

Ska ta upp det nästa gång någon ifrågasätter varför jag inte dricker. Brukar svara med "det är äckligt" (vilket är anledningen till att jag inte dricker. :p ) men då får man ju massa förslag på saker som ska göra att det smakar mindre alkohol...

Hatar också alkoholkulturen, folk som inte kan ha det trevligt om dom inte får dricka (eller knarka) gör mig så frustrerad.
 
Jag är kräkless på alkoholkulturen och att folks främsta intresse verkar vara att dricka på helgen 😅 (det är väl inte riktigt så, men blir mer märkbart för migvsom inte dricker) blir typ irriterad när vänner säger att dom är bakis och slitna :o
Jag har blivit så irriterad på alla memes som går ut på att ”mamma behöver ett glas vin” sedan jag blev förälder :cautious: om mamma behöver dricka vin efter varje slitig dag med barnen så har mamma problem.
 
Också less på alkoholkulturen, tycker det blivit otroligt romantiserat att dricka för att "stå ut" med både det ena och det andra. Jag har ändå haft tur för jag har alltid hittat kompisar som inte dricker direkt så jag har inte behövt stå ut med trycket mer än när jag va runt 18, det skönaste är att man inte behöver fundera på om det kommer föreslås att det ska drickas bara för att man träffas
 
Möte idag, liten grupp, men jag blir fortfarande asstressad när jag ska prata :meh: jaja. Gillar ju att lyssna.
Hon läste denna texten i början, tyckte den var bra. Ska försöka läsa hela boken nån dag när jag kan koncentrera mig...
20221025_185008.jpg
 
När är årsdagen? För visst är det den som närmar sig?
Spånar bara, men kan det ha en del i att det känns jobbigt? Ett år är lång tid, men ändå väldigt kort till en så stor förändring som du gjort ❤ Du är grym ❤ ❤

På fredag! Jag tror den har en del i att det känns jobbigt, jag står ju liksom helt på egna ben nu, det känns läskigt.
Det har gått så fort, det är bara att fortsätta påminna sig om varför man gör detta när det känns tungt.

Tack för pepp ❤️
 
På fredag! Jag tror den har en del i att det känns jobbigt, jag står ju liksom helt på egna ben nu, det känns läskigt.
Det har gått så fort, det är bara att fortsätta påminna sig om varför man gör detta när det känns tungt.

Tack för pepp ❤️
Jag är ÖVERTYGAD om att det kommer att gå bra för dig :) !
Men visst kan du gå till till AA när som helst om du känner att du behöver lite extra stöd?
 
Jag är ÖVERTYGAD om att det kommer att gå bra för dig :) !
Men visst kan du gå till till AA när som helst om du känner att du behöver lite extra stöd?

Jo det kan jag, gillar ju dock inte AA pga kan inte prata där överhuvudtaget :crazy:
Får fortsätta gå på mina tisdagsmöten även efter utskrivning, så det kommer jag fortsätta göra ☺️ var kanske fel uttryck med helt på egna ben, men det är lite så det känns :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp