Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Hon skrev nyss att hon inte kommer gå pga för kallt.
Hennes beslut, som jag inte är nöjd med...
Vet inte om det gör (eller borde göra) varken till eller från men jag jobbar med marknadsundersökningar och idag var jag på kontoret och pratade med en kollega som var där för att arrangera produkttester och som hade två personer schemalagda varje halvtimme. När vi pratade hade ingen dykt upp på flera timmar, vilket är extremt ovanligt med tanke på att de bokas in flera dagar på förhand. Då skulle de ändå få betalt och vi är i Stockholm - föreställer mig att det är kallare hos er.

Så klart inte okej att inte visa engagemang men om grundtanken är att man gör något "så snart som möjligt" så kan kylan visst spela stor roll i när något anses vara "möjligt".
 
En sak som stör mig med den här förändringen är att jag gått upp i vikt.
Det är väl en piss i rymden, eftersom de övriga hälsofördelarna är fler, men känner mig inte bekväm med detta hoppas det planar ut snart...
 
En sak som stör mig med den här förändringen är att jag gått upp i vikt.
Det är väl en piss i rymden, men känner mig inte bekväm med detta hoppas det planar ut snart...
Det är inte så att du har bytt vinet mot godis, chips och dylikt i stället? Lätt hänt..... :)
 
Kan mycket väl vara, godis framförallt 😒 men jag rör mig ändå mer nu också...
Ska försöka dra ner på veckorna och unna mig på helger istället.

Tror jag kan vara en bra idé. Själv fungerar jag bra när jag har något att se fram emot, att det inte är samma lunk hela veckorna. Helgen är lite extra mys, med gott att äta och att göra sånt som kanske inte hinns med i veckorna (träning, utflykter etc).
 
Kan mycket väl vara, godis framförallt 😒 men jag rör mig ändå mer nu också...
Ska försöka dra ner på veckorna och unna mig på helger istället.

Låter som en bra idé, lätt hänt att "byta" beroende över på socker/choklad istället...

I övrigt så var du väl ändå såpass smal (att döma av dina bilder) så att några kg i plus kanske bara är hälsosamt? Men det får ju inte dra iväg helt.
 
Låter som en bra idé, lätt hänt att "byta" beroende över på socker/choklad istället...

I övrigt så var du väl ändå såpass smal (att döma av dina bilder) så att några kg i plus kanske bara är hälsosamt? Men det får ju inte dra iväg helt.

Nja, allt lägger sig tyvärr på magen. Kan med lätthet gå ner iallafall 5 kg. Armarna och benen är alltid lika smala :D
 
Mamma verkar ha smält allting hyfsat.

Hon frågade iallafall idag hur det går, jag svarade bra eftersom det går bra nu - då kontrar hon med "är det säkert, du får inte ljuga för oss!"

Fick säga att jag inte vill ha den frågan varje gång vi ses, jag blir sjukt stressad av den.
 
Nä, det är kanske bättre att ni INTE pratar om just det här för tillfället. Förstår att det är ett ganska laddat ämne för er båda just nu.
 
Mamma verkar ha smält allting hyfsat.

Hon frågade iallafall idag hur det går, jag svarade bra eftersom det går bra nu - då kontrar hon med "är det säkert, du får inte ljuga för oss!"

Fick säga att jag inte vill ha den frågan varje gång vi ses, jag blir sjukt stressad av den.

Bra att du fixade att säga det. Ditt tillfrisknande ska inte gå ut på att redovisa för dem, även om de såklart undrar hur det går eftersom de älskar dig. Nu i början finns det ingen tillit, det är bara blir så och om de ändå inte kan tro dig så är det bättre om de inte frågar, för er alla. De kommer se på dig över tid on det går bra och tilliten kommer byggas upp igen.
Jag hade blivit väldigt stressad om mina föräldrar hållt på och frågat också. De hade dock samtalsstöd genom kommunen och fick kontakt med ett annat föräldrapar som varit i samma situation de kunde bolla med, vilket gjorde att vi kunde fokusera på vårat på olika håll. Det tog något år innan de började våga tro på min nykterhet just eftersom återfall är så himla vanligt med vår sjukdom.
 
Bra att du fixade att säga det. Ditt tillfrisknande ska inte gå ut på att redovisa för dem, även om de såklart undrar hur det går eftersom de älskar dig. Nu i början finns det ingen tillit, det är bara blir så och om de ändå inte kan tro dig så är det bättre om de inte frågar, för er alla. De kommer se på dig över tid on det går bra och tilliten kommer byggas upp igen.
Jag hade blivit väldigt stressad om mina föräldrar hållt på och frågat också. De hade dock samtalsstöd genom kommunen och fick kontakt med ett annat föräldrapar som varit i samma situation de kunde bolla med, vilket gjorde att vi kunde fokusera på vårat på olika håll. Det tog något år innan de började våga tro på min nykterhet just eftersom återfall är så himla vanligt med vår sjukdom.

Ja jag kände att det var dags, hon gjorde det min första nyktra sväng också.
Bra att läsa att jag tänkte rätt 😊

Vi får se framöver om hon vill ta hjälp, kommer iallafall framföra när öppenvården har sitt "öppet hus" för anhöriga, så är det hennes val där och då.
 
Ja jag kände att det var dags, hon gjorde det min första nyktra sväng också.
Bra att läsa att jag tänkte rätt 😊

Vi får se framöver om hon vill ta hjälp, kommer iallafall framföra när öppenvården har sitt "öppet hus" för anhöriga, så är det hennes val där och då.

Det är ju superbra, så får hon ett konkret tillfälle att ta ställning till också. Det kluriga med AA/Al-anon är att det alltid går att skjuta upp deltagande till någon annan gång. Ett öppet hus är mer ett tillfälle, en chans att få en inblick i din resa. Försök bara att inte lägga för mycket av ditt mående i vad hon väljer att göra, även om det kan vara svårt. Hon har sin väg att gå och du din 🙂
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp