Bukefalos 28 år!

Karlstadsbor och rättsvetenskapliga programmet

Ponsse

Trådstartare
Jag antar att det kommer komma upp fler trådar i samma ämne runt den här tiden, men jag känner att jag behöver lite hjälp och synpunkter utifrån.

Jag har kommit in på rättsvetenskapliga programmet i Karlstad. Inte mitt förstaval, men jag skulle kunna tänka mig läsa det tror jag.. Jag vet att det är inom rätt kategori, men om det är precis rätt vet jag inte.. När vet man det? Jag kan inte riktigt tänka mig just vad jag vill jobba med, men det är iallafall inom lag och rätt. Jag hade velat komma in här i Örebro på samhäll och beteende, och därefter valt att läsa kriminologi-kurser. Men även om jag läser rättsvetenskapliga måste jag ju kunna läsa kriminologikurserna efteråt och ändå få samma kunskap?

Jag är osäker om jag ska tacka ja, men samtidigt har jag rätt dåliga betyg så jag vet inte om jag vågar tacka nej.. Tänk om jag inte kommer in nästa år alls?

Har ni pluggat något ni inte var 100% säkra på? Jag har ett jobb, så jag står inte görlös i höst, men jag VILL plugga nu. Jag känner mig redo för det!

Om vi säger att jag bestämmer mig för att gå programmet, var bor man då? Var har man hästen? Vill hellre ha nära till hästen än skolan, men gärna både och ;) Kommer ha cykel, men ingen bil.. Ni får gärna skicka PM med namn och förklaringar! Har en haflinger som gärna vill vara ute längre än till kl 15 om dagarna, men gärna stå på stall på nätterna. Lösdrift skulle fungera också!
 
Sv: Karlstadsbor och rättsvetenskapliga programmet

Karlstad är en bra studentstad. :)
Boende finns över hela stan, det finns många studentlägenheter på Campus (mest utbytesstudenter där nu för tiden) och i studentlägenheterna som ligger på Kronoparken och Frödingshöjd (bostadsområden närmast universitetet). Det finns många studentlägenheter även inne i stan.
KAU har bostadsgaranti: http://www.kbab.se/student

Det finns massor av stall överallt. Jag vet flera studenter som har häst på någon av våra fyra (!) ridskolor, på Solbergs gård (de har lösdrift! Bor du på Norrstrand, Färjestad, Råtorp eller Skåre så är det nog bästa alternativet) eller andra stall runt omkring. Ridskolan närmast universitetet är Karlstads Ridklubb.
Karlstad har nog Sveriges just nu modernaste stadsbussar och bussnätet är toppenbra.

Prata med Guldaskig eller Chili, de har bättre koll på andra mindre stall där de hade häst under tiden de pluggade. :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vill börja plugga. Punkt. Och det är det enda beslutet jag har lyckats ta, sen kommer jag inte längre. Jag vet helt enkelt inte...
Svar
4
· Visningar
602
Senast: niardasp
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
831
Senast: Rosett
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 725
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 867
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Fixa innan tävling?
  • Ridskoleryttare
  • Trollet rymmer

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp