Karpaltunnelsyndrom (?), domnade fingertoppar i tumme och pekfinger.

Bukefalos 30 år!

@monster1 Hur går det för dig? Har du fått ngn hjälp/diagnos?

På mig hittade dom efter magnetröntgen av nacken artros och även klämda nerver på enda sidan. Men även ngt som kallas synrix, ett hålrum/cysta i ryggmärgen som troligtvis stör nerverna.
Vad får du för hjälp mot det? Jag har klämda nerver, artros och osteochondros på 3 kotor i nacken, har förlorat känsel i händerna och kraft i båda armarna. Får "konservativ behandling" (antiinflammatoriskt och neurontin) men blir stadigt sämre...

Vad får du för hjälp mot det? Jag har klämda nerver, artros och osteochondros på 3 kotor i nacken, har förlorat känsel i händerna och kraft i båda armarna. Får "konservativ behandling" (antiinflammatoriskt och neurontin) men blir stadigt sämre...
De neurologiska testerna neurologen gjorde var bra därför sa hon att vi inte går vidare, min fysioterapeut blev väldigt upprörd över det men jag orkar orkar inte leta ny läkare just nu. Neurologen skrev ut Gabapentin men med tanke på biverkningarna vågar jag inte ta den.

Läkaren menade att då måste jag acceptera att det är som det är och lära mig själv vd jag kan göra och det är det jag försöker nu. Det är inte lätt, jag har ju inte bara mig själv att tänka på utan även familj med barn med allt vad det innebär.

De neurologiska testerna neurologen gjorde var bra därför sa hon att vi inte går vidare, min fysioterapeut blev väldigt upprörd över det men jag orkar orkar inte leta ny läkare just nu. Neurologen skrev ut Gabapentin men med tanke på biverkningarna vågar jag inte ta den.

Läkaren menade att då måste jag acceptera att det är som det är och lära mig själv vd jag kan göra och det är det jag försöker nu. Det är inte lätt, jag har ju inte bara mig själv att tänka på utan även familj med barn med allt vad det innebär.
Mina tester hos neurofysiologen var också "normala".(några var inte det, men "de svaren kan vi bortse från"...?)

Jag blir ganska allmänpåverkad av gabapentinet, även på relativt låg dos. Illamående, yr, hjärndimma, trötthet mm. Kan inte ta hög nog dos för att bli smärtfri, men om jag inte tar den alls så ligger jag på 8-9.5 i smärta stora delar av dygnet. Nu är det "bara" 6-8. Neurologen sa uttryckligen "du har en väldigt dålig nacke med förändringar som inte kommer att bli bättre utan operation", men ändå får jag inte operation 🤷‍♀️

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka