Bukefalos 28 år!

Kastrerad hane-sätter på kuddar

SandraM

Trådstartare
Min hund gör mig galen just nu... Han blev kemisk kastrerad för 5 veckor sedan och han har börjat gått bananas! Min gosiga lite "pälsiga" filt sätter han på, min sons sackosäck, han har även försökt på sonen.

När han väl är i sätta-på-andan så ser man hur stressad han är, börjar flämta och ja verkar inte må så bra. Och jag blir gråhårig snart!!

Beror det på kastreringen?? Inget annat här hemma är annorlunda, så jag kan inte vart detta beteende skulle komma ifrån...
 
Sv: Kastrerad hane-sätter på kuddar

Är det ett Suprelorin-chip han har? Dom kan ofta bli värre i någon vecka innan chippet har haft full effekt, så håll ut!

Jag testade Suprelorin innan jag kastrerade min hane på riktigt, och jag höll på bli galen de första veckorna. Men så helt plötsligt var han from som ett lamm :D
 
Sv: Kastrerad hane-sätter på kuddar

Är det ett Suprelorin-chip han har? Dom kan ofta bli värre i någon vecka innan chippet har haft full effekt, så håll ut!

Jag testade Suprelorin innan jag kastrerade min hane på riktigt, och jag höll på bli galen de första veckorna. Men så helt plötsligt var han from som ett lamm :D

Jaa, de är nog ett sånt han har! Alltså han driver mig till vansinne, jag skulle kunna slänga ut hunden genom fönstret vilken sekund som helst nu.

När lugnade din ner sig?? Jag har inte märkt något alls på han förrän nu 5 veckor efter. Kommer han vara så här så kommer jag få grått hår och gråta mig till söms varje natt!
 
Sv: Kastrerad hane-sätter på kuddar

När de får ett Suprelorin så triggar det igång hormonerna för att köra slut på dem. Så de kan bli värre ett tag. Tror att det borde börja lugna ner sig snart, om det gått 5 veckor.
 
Sv: Kastrerad hane-sätter på kuddar

Ja, det hoppas jag verkligen. För annars ger jag bort han till första bästa som går förbi huset!!!!

(synd bara att de inte är så många här som fallet för hans utseende bara) :o
Nä, men han är verkligen skit jobbig just nu!!
 
Sv: Kastrerad hane-sätter på kuddar

När lugnade din ner sig?? Jag har inte märkt något alls på han förrän nu 5 veckor efter. Kommer han vara så här så kommer jag få grått hår och gråta mig till söms varje natt!

Jag kommer faktiskt inte ihåg men han höll inte på så länge som 5 veckor i alla fall, så din borde nog lugna sig snart. När min väl lugnade sig så gick det fort, han gick från att ha juckat på min tik som snart skulle börja löpa till att mest tycka att hon var äcklig när hon i höglöpet några veckor senare uppvaktade honom som bäst. :p
 
Sv: Kastrerad hane-sätter på kuddar

Är de två-tre första veckorna som de kan bli lite mer hormonstinta. Så borde ha gett sig nu tycker jag. Men konstigt att din börjar nu efter 5 veckor. Men kan säkert ge olika effekter på olika hundar.

Kan du kanske ta bort de sakerna han försöker sätta på, eller hittar han nya hela tiden?
Stressad och inte ser ut att må bra? Nja, han ser nog ut som när en hund paras sig antar jag ;)
 
Sv: Kastrerad hane-sätter på kuddar

Är de två-tre första veckorna som de kan bli lite mer hormonstinta. Så borde ha gett sig nu tycker jag. Men konstigt att din börjar nu efter 5 veckor. Men kan säkert ge olika effekter på olika hundar.

Kan du kanske ta bort de sakerna han försöker sätta på, eller hittar han nya hela tiden?
Stressad och inte ser ut att må bra? Nja, han ser nog ut som när en hund paras sig antar jag ;)

Ja, jag tycker väl mest med att det är konstigt att det kommer nu.. Men får hoppas att det kommer nu för att snabbt lämna oss!!

Haha, det gör han säkert. Men jag har aldrig vart med om en hund parning, men han blir så himla intensiv och flåsar som om han sprungit flera mil! Ja, plockar jag bort det, då blir det sonens gosedjur, eller så hittar han något annat man kan "para" sig med!! :P
 
Sv: Kastrerad hane-sätter på kuddar

Jag kommer faktiskt inte ihåg men han höll inte på så länge som 5 veckor i alla fall, så din borde nog lugna sig snart. När min väl lugnade sig så gick det fort, han gick från att ha juckat på min tik som snart skulle börja löpa till att mest tycka att hon var äcklig när hon i höglöpet några veckor senare uppvaktade honom som bäst. :p

Min har ju börjat nu efter 5 veckor, innan så har jag inte märkt något speciellt förutom att jag tycker han blivit piggare! Men nu är djävulusiskt jobbig! :P
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
745
Senast: Tonto
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 904
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 555
Senast: Fiorano
·
Hundhälsa Hej! Söker lite tankar och input kring situationen som uppstått här hemma. Min syster och man (och i praktiken även jag eftersom jag bor...
Svar
6
· Visningar
1 267
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp