Katastroffilmer

Den bästa men samtidigt hemskaste katastroffilmen är Threads https://en.wikipedia.org/wiki/Threads, engelsk film som skildrar vad som händer efter ett kärnvapenkrig. Gjord på inga pengar alls är den kanske den mest realistiska filmen om vad som faktiskt händer efter ett kärnvapenskrig. Nästan omöjlig att få tag på, hosthosthostnedladdninghosthosthost så är den mycket värd att se men den lämnar efter sig en riktigt obehaglig känsla.

Rena motsatsen är Red Dawn (orginalet inte remake) fruktansvärt roande amerikansk '80-tals kitsch när kalla kriget fortfarande fanns, med heroiska amerikanska ungdomar som kämpar mot ondskefulla kommunister som invaderat USA.
 
Jag diggar den filmen med en ung Jake gyllenhaal -vad heter den? Day after tomorrow kanske? När new York översvämmas o fryser till is?

Day After Tomorrow retar alltid gallfeber på mig, visst, suspension of disbelief och allt det. Men scenen när de sitter och argumenterar om att bränna upp ovärderliga böcker när det finns ett bibliotek fullt av trämöbler gör mig alltid frustrerad. Dessutom tycker jag att hjälten i filmen, vad han nu heter, är så fruktansvärt oansvarig och självisk som ger sig ut efter sin son. Han är liksom den ledande experten, kanske den enda som kan rädda mänskligheten och han sticker iväg på något som mest är ett självmordsuppdrag. "The need of the many outweigh the needs of the few" som Spock uttryckte det.
 
Kanske inte rena katastroffilmer men postapokalyptiska iaf! Book of Eli tycker jag om, The Road också men vågar inte se den ensam :p

Och 9, mysig och kan ses ensam :angel:
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vill börja med att säga att jag kommer inte handla från Shein. Var och en gör som den vill men det är inte syftet med tråden. Dock får...
Svar
15
· Visningar
1 089
Senast: Blyger
·
Kläder & Bli fin ”Haglöfsjackan har blivit en symbol för den svenska gängkulturen.” SvD Jag hade ingen aning och kommer fortsätta köpa Haglöfskläder...
2
Svar
24
· Visningar
1 308
Senast: hastflicka
·
Trädgård & Växter Ny här i forumet och har postat ett inlägg angående den här växten i Palettbladstråden då jag misstänker att det är ett palettblad men...
Svar
12
· Visningar
2 013
Senast: Maria D
·
Skola & Jobb Nu har chefen bestämt att vi jobbar i region syd. I region syd finns fyra kontor. Om man är sjuk ska man sjukanmäla sig mellan 7:00 -...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 358
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp