Bukefalos 28 år!

Katt i lägenhet

Kollar efter en omplaceringskatt då jag vill ha en äldre. Har ev hittat en birma på 3 år. En kastrat.

Nu till min fråga. Kan en katt trivas i en mindre lägenhet? Bor i en 1a på 26 kvadrat men den är bra planerad.

Jag bor på ca 30 kvadrat och har en innekatt. Hon trivs alldeles utmärkt.
För att göra det bästa av vårt lilla utrymme har jag bl.a satt upp hyllor längs med väggarna, så att hon kan hoppa/gå/smyga omkring på högre höjder. Hon kan alltså ta sig från ena sidan av lägenheten till den andra uppe vid taket. En av hyllorna är även klädd med en dyna, hon brukar sova där.
Hon har även ett klätterträd, ca 120 cm högt. Jag stänger dessutom aldrig dörrar till garderoben eller toaletten, så hon har fri framfart överallt.
Tror det viktigaste är att katten får utlopp för sin energi, sen är storleken på hemmet inte så viktigt :)

Själv hade jag dock väntat med katt tills det finns möjlighet till större lägenhet, det känns för litet för så många djur. Det är anledningen till att jag själv inte har hund, det blir för trångt.
 

Liknande trådar

Övr. Katt För att inte sno någon annans tråd så skapar jag en egen. Jag har äntligen fått en fast tjänst på mitt jobb, 75 % från och med...
Svar
7
· Visningar
919
Senast: Lager
·
Övr. Katt Jag har blivit erbjuden att ta över en Helig Birma som inte trivs i sitt nuvarande hem, främst på grund av småbarn. En del av mig säger...
Svar
4
· Visningar
923
Senast: Ruben
·
Övr. Katt Jag har funderat ett tag på att skaffa katt (eller katter) men jag är himla osäker på om jag har rätt förutsättningar för det. Är...
Svar
11
· Visningar
1 418
Senast: Beet
·
Övr. Katt Min hund har fått flyga iväg till Nangijala och jag dör mentalt av avsaknaden av pälsdjur här hemma :cry: Blir ingen ny hund av olika...
2
Svar
36
· Visningar
4 349
Senast: Lii
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp