Katt trick

Bukefalos 30 år!

Kul trick, kanske ska testa med Sparky någon gång!

Jag tror det kan användas till andra trick sen så det är roligt. Det största problemet är att hon tycker allt är äääckligt att sätta tassen på ordentligt. Helst provar hon att röra nånting jättesnabbt med klorna ute så hon inte behöver trycka på det ordentligt 😂 men det börjar bli lite bättre med just den här övningen iaf

Vi har börjat träna apport. Vi har kommit så långt att hon slickar på "apporten" en liten leksaksmus som bara används till detta just nu. Innan har jag hållit i den men nu har jag börjat lägga den på golvet.

Idag satt hon mitt emot mig, tog tag i musen med en klo och drog sakta upp den till munnen, med full ögonkontakt och drog ett slick, ner med musen igen och stirrade på mig, man såg verkligen att hon fattade och nu hade hon kommit på det lättaste sättet att få godis, det fick hon såklart sen gjorde hon om det 6-7 gånger utan att släppa musen med klon öht 😂😂

Ikväll har hon stulit musen som vi tränat med och sen kommit springande med den till mig. Den här katten lär sig för snabbt 😩 jag hinner inte komma på nytt innan hon lärt sig det som skulle ta lite tid att lära sig

Ikväll har hon stulit musen som vi tränat med och sen kommit springande med den till mig. Den här katten lär sig för snabbt 😩 jag hinner inte komma på nytt innan hon lärt sig det som skulle ta lite tid att lära sig
Hon är inte en sådan som gillar att springa om du kastar? (Alltså utan mer träningsgodis.)
jaga, fånga, fira seger, ta hem byte (aka till matte i soffan) *upprepa i evighet*

Det viktiga är att hon lär sig lägga den tillräckligt nära för att man ska kunna kasta igen utan att avbryta det man gör eller resa sig upp. *har kastat en miljon morotsbitar från tv-soffan*

Just nu kör vi fotgående, typ mer eller mindre på "hundnivå" för att ha något som är svårt nog. Hon är mer motiverad än vilken uttråkad soffhund som helst och mer eller mindre studsar fram. Kan man anmäla sig till rallylydnad och säga att hon är en väldigt konstig terrier? 😂

Hon kan även backa nu även om jag står upp, fast det får heta beep beep istället för kommandot backa kan hon redan för att gå väck från dörren när jag inte vill hon ska ut.

Hon kör också alla trick på en gång om hon inte tycker man klickar fort nog. Idag försökte hon gå slalom mitt i fotgående och jag höll på att snubbla över henne, om hon inte förstår vad jag menar så backar hon i ultrarapid eftersom det är det sista vi övade innan vi började med fot.

Just nu kör vi fotgående, typ mer eller mindre på "hundnivå" för att ha något som är svårt nog. Hon är mer motiverad än vilken uttråkad soffhund som helst och mer eller mindre studsar fram. Kan man anmäla sig till rallylydnad och säga att hon är en väldigt konstig terrier? 😂

Hon kan även backa nu även om jag står upp, fast det får heta beep beep istället för kommandot backa kan hon redan för att gå väck från dörren när jag inte vill hon ska ut.

Hon kör också alla trick på en gång om hon inte tycker man klickar fort nog. Idag försökte hon gå slalom mitt i fotgående och jag höll på att snubbla över henne, om hon inte förstår vad jag menar så backar hon i ultrarapid eftersom det är det sista vi övade innan vi började med fot.
Vilken underbar kul kisse du verkar ha :love:

Vilken underbar kul kisse du verkar ha :love:
Ja hon är verkligen det 😍 har funderat på om jag skulle filma nåt och lägga upp här. Här blir man nog inte dömd som man blir på vissa forum. Men jag vet inte var man kan lägga upp filmer nuförtiden som inte är på Instagram eller Facebook, vill inte länka från dom kontona.

Sen vill jag inte va med på film heller men det kan jag kanske stå ut med för att folk ska få se hur gullig hon är 😁

Ja hon är verkligen det 😍 har funderat på om jag skulle filma nåt och lägga upp här. Här blir man nog inte dömd som man blir på vissa forum. Men jag vet inte var man kan lägga upp filmer nuförtiden som inte är på Instagram eller Facebook, vill inte länka från dom kontona.

Sen vill jag inte va med på film heller men det kan jag kanske stå ut med för att folk ska få se hur gullig hon är 😁
Finns inställningar på youtube så att bara sådana som har den specifika länken kan titta, annars syns videon inte :)
Då måste man, om man vill titta på filmen, hitta länken på buke och klicka på den härifrån för att se.

Moa har börjat apportera av sig själv nu, när jag ligger i soffan så kommer hon med en av mössen och lägger den på golvet, om jag inte märker det börjar hon prata om det. Men jag måste hitta annat godis för hon blir mer och mer på om att få en godis varje gång hon kommer med den så hon hugger mig i fingrarna :crazy:

tog ändå det största jag hade men det räckte inte. Försöker lägga ner den på golvet men då swipar hon mot den för att få tag i det fortare och skjuter in den under soffbordet istället och sen ska man lägga tio minuter att försöka få ut en godisbit under bordet :down:

När vi tränar med klickern annars så har jag flytande godis men det kan jag inte ha liggande ute hela tiden. Känns som hon hittat en infinite treat glitch här

Liknande trådar

• Lämplig kattras?
  • Väldigt intensiv katt
  • Katt rädd för sin egen spegelbild
  • Rasval

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn