G

Gul22

Min kattpojke, född 20/5, har fått för sig att man kan bita i alla. Inte i allt utan i ALLA läs mig främst. Ytterst irriterande. Är det vanligt? Har det med tandfällning och så att göra? Eller är han bara en stor och stark kisse som ska visa precis hur stor och stark han är?
Jag brukar fräsa åt honom (försöker låta som en annan katt alltså), föser bort honom vid behov. Säger "nej" med tydlig stämma. Det funkar då och sen kommer det igen. Inte hela tiden oavbrutet alltså men flera gånger varje dag. Ytterst frustrerande. Tips någon?
 
Jag tycker att det verkar vara tänderna, Vid 6 mån har dom fällt klart alla tänder. Min Fia släppte sin sista när hon var 6 månader och alltså redo. Så ta det lungt med dom för en tid. Det kliar ju väldigt och dom kan ju inte stoppa in handen och klia, utan måste bita i nått annat för att få den effekt.
Så mitt råd är att låta honom vara, låta tugga på er och så vidare. Inte Bita alltså men nagga går bra, det är ju en kärleksförklaring.

Lycka till !! :bump: :bump: :bump:
 
Tack, det var oxå min tanke att det kliar i tänderna. Men å andra sidan vill jag inte att han blir en sån som jagar händerna så fort man klappar honom.
Jag har bara tidigare haft honor och jag måste säga att det är ganska stor skillnad på tjejer och kilar. Har du oxå gjort den vetenskapliga (?) upptäkten?
 
Våran lilla katta var också så där. Vi trodde att hon var tokig alltså riktigt. Men hon är MYCKET bättre nu så nånting har gått över. Det blir bättre om ni kan stå ut.
 
Jag tror att de e för att din katt börjar få tänder... skaffa leksaker som är mjuka som han kan bita i.. :rofl:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 158
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 239
Senast: Gunnar
·
Katthälsa Har en honkatt på ca 2 år som är hittekatt, levt som förvildad och livnärt sig på sopor. Hon kom till mig i juni då jag är jourhem, hade...
Svar
0
· Visningar
551
Senast: Emine
·
  • Artikel
Dagbok Idag har varit en till ganska jobbig dag men inte sååå dålig som några har varit nu. Men inte bra heller. Men iallafall så läkaren har...
Svar
11
· Visningar
1 586
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp