Kattbilder #10

Bukefalos 30 Är!

20260715_202716.webp

20260705_073319.webp

Brorsorna - sÄ olika och sÄ underbara. Jag kunde inte ha fÄtt bÀttre katter :heart:heart:heart Det Àr mÄnga blomkrukor och vÀxter som har kraschat, men det Àr ju vÀrdsliga ting. De skÀnker glÀdje, gossarna, och purrar och spinner och knattrar dygnet om. Det Àr sÄ lÀnge sedan jag hade kattungar att jag har glömt vilken vitamin- och lyckoinjektion det Àr :love:

Visa bifogad fil 188250

Brorsorna - sÄ olika och sÄ underbara. Jag kunde inte ha fÄtt bÀttre katter :heart:heart:heart Det Àr mÄnga blomkrukor och vÀxter som har kraschat, men det Àr ju vÀrdsliga ting. De skÀnker glÀdje, gossarna, och purrar och spinner och knattrar dygnet om. Det Àr sÄ lÀnge sedan jag hade kattungar att jag har glömt vilken vitamin- och lyckoinjektion det Àr :love:
Men vilken fantastiskt gullig bild! 😍

Jag har inga egna katter pga hundarna, men nu nÄgra dagar Àr jag katthotell Ät systerns katter. SÄ det kanske blir nÄgra foton, beroende pÄ vem av dem som vill sitta still och vara modell ;)

Det hÀr Àr min favorit av dem - hon Àlskar klappar och kli och gos (inklusive pÄ magen, vilket jag inte Àr van vid :p ), och bryr sig inte om vem det Àr som ger henne dem.

IMG_20260717_085159212 (1).webp

Den hÀr tjejen ville ocksÄ vara med pÄ foto idag :D

IMG_20260717_180239389.webp

Det Àr ju alltsÄ inte en eller tvÄ katter som min syster har, utan de har just nu sju katter ;) (normalt sett brukar det vara fem katter, och det Àr nog Àven den lÄngsiktiga planen).

*nyfiken* föder hon upp katter?
Inte registrerat och renrasigt med stamtavla, men hon har tagit nÄgra fÄ kullar de senaste tio Ären. Den hÀr vÄren en kull, dÀr den mörkmaskade föddes (och den ska hon ha kvar eftersom det Àr den katten som Àr gladast i deras ettÄriga bebis, men en kullsyster Àr fortfarande kvar som ska sÀljas). Innan det var nog den senaste kullen ca fyra Är sedan, eller nÄgot sÄdant.
Av de fem Àldre katterna Àr fyra honor, varav tre Àr kastrerade sedan flera Är tillbaka (om jag minns rÀtt), och en hane som ocksÄ Àr kastrerad sedan mÄnga Är tillbaka. SÄ frÀmst Àr de sÀllskap, men hon tar nog en kull med nÄgra Ärs mellanrum för att hÄlla "linjen" levande (eller nÄgot sÄdant, jag har inte frÄgat :p )

Det Àr locket till ett minivÀxthus som tydligen har perfekta mÄtt för en Sigrid. Nu nÀr det Àr varmt bÀddar vi den med kylklampar i en handduk, och det syns hur hon vÀljer att kyla tassar, mage och insidan av bakbenen nÀr det börjar nÀrma sig 25°C inomhus.

1000022364.webp

Sen kommer hon och lÀgger sina svala tassar mot mitt ben nÀr hon Àr tillrÀckligt nerkyld. :love:

Den andre Àr jag Àrligt talat lite orolig för. Han ligger i den lilla glipa mellan persiennerna vi gjort Ät honom i söderfönstret och vÀntar pÄ solen pÄ förmiddagarna. Sen gÄr han ut pÄ balkongen nÀr det Àr över 30°C och fortsÀtter kremeringen. :bag:

1000022343.webp

Den hÀr damen (en av de Àldsta i gruppen) Àr ett feisty matvrak - nÀr det Àr matdags fÄr jag börja med att direkt ge henne lite mat i ett hörn sÄ att det blir lugnt. Ska hon fÄ godis, sÄ behöver man slÀnga det pÄ golvet snarare Àn att ge i handen om man vill behÄlla sina fingrar intakta :p
IMG_20260717_180046091.webp

Liknande trÄdar

• Sorgen efter en katt
  • Ungkatt och aktivitetsnivĂ„
  • VĂ€ldigt intensiv katt
  • En hund till?

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur