Kattbilder #5

Och en till!
294AB9D8-185D-4B5B-A2A9-E6F093F37974.jpeg
 
@godisklubba det finns ju några trix för att få bra bilder. Bra ljus till att börja med, redigera genom att klippa bort onödigt tjafs runtomkring t ex. 😊
Och så får man räkna med att kanske en av tjugo bilder blir bra. 🤪
Jo, att ta en bild på en katt (eller valfritt annat djur... eller barn) kräver nog nästan alltid lite beskäring ;)
Det kan vara jättebra ljus i rummet men om inte ansiktet är riktat direkt mot ett fönster blir det mörka skuggor, framförallt på A. Och A är inte alltid sammarbetsvillig när det kommer till att väda sig mot fönstret 😅 Ett alternativ skulle vara att fota med blixt, men A verkar inte gilla det så det känns inte riktigt schyst...

Här är en av mina favoritbilder
99ED0BDB-5BD6-4048-B6E5-8F558A140D57.jpeg

Sen att lejonet direkt efter tog en stor tugga av blommorna :angel: :laugh:
 
Jo, att ta en bild på en katt (eller valfritt annat djur... eller barn) kräver nog nästan alltid lite beskäring ;)
Det kan vara jättebra ljus i rummet men om inte ansiktet är riktat direkt mot ett fönster blir det mörka skuggor, framförallt på A. Och A är inte alltid sammarbetsvillig när det kommer till att väda sig mot fönstret 😅 Ett alternativ skulle vara att fota med blixt, men A verkar inte gilla det så det känns inte riktigt schyst...

Här är en av mina favoritbilder
Visa bifogad fil 55341
Sen att lejonet direkt efter tog en stor tugga av blommorna :angel: :laugh:
Så fin! :love:

Jag kan också rekommendera fotoredigeringsappen Snapseed. Där kan du redigera skärpa, ljus, skuggor, kontrast, osv osv.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi fortsätter dela bilder på de finaste vi har! 😻🐈‍⬛
63 64 65
Svar
1 290
· Visningar
76 202
Senast: Hazel
·
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
652
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
28 29 30
Svar
589
· Visningar
41 579
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
844
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp