Bukefalos 28 år!

Kattbilder #9

Min lilla fegis :heart
IMG20240208142530.jpg
 
Vilken svans hon har!
Kan vara kameravinkeln, men det ser ut som att svansen är större och längre än katten.

Med domarögon skulle jag säga att den är i proportion till kroppen (dvs lika lång som mellan manke och svansrot), men hon är en rektangulär katt och välpälsad dessutom. Hon poserar med den som man slänger med håret om man är med i schamporeklam. :love:

Sen tycker jag att det är helt fascinerande hur mycket hon pratar med sin svans. Jag har ju levt med korater i över 20 år, och de har mycket ansiktsmimik men svansen är antingen rakt upp, i lekbåge, eller lågt hängande. Inga trudelutter med svängande svanstipp i takt med leken. :D
 
Med domarögon skulle jag säga att den är i proportion till kroppen (dvs lika lång som mellan manke och svansrot), men hon är en rektangulär katt och välpälsad dessutom.

Sen tycker jag att det är helt fascinerande hur mycket hon pratar med sin svans. Jag har ju levt med korater i över 20 år, och de har mycket ansiktsmimik men svansen är antingen rakt upp, i lekbåge, eller lågt hängande. Inga trudelutter med svängande svanstipp i takt med leken. :D

Megara har en extremt uttrycksfull svans. Jag vet precis vad hon anser, och hon har många starka åsikter, bara genom sin svans 😼
 
Med domarögon skulle jag säga att den är i proportion till kroppen (dvs lika lång som mellan manke och svansrot), men hon är en rektangulär katt och välpälsad dessutom. Hon poserar med den som man slänger med håret om man är med i schamporeklam. :love:

Sen tycker jag att det är helt fascinerande hur mycket hon pratar med sin svans. Jag har ju levt med korater i över 20 år, och de har mycket ansiktsmimik men svansen är antingen rakt upp, i lekbåge, eller lågt hängande. Inga trudelutter med svängande svanstipp i takt med leken. :D
När min Norska Skogkatt var liten hade hon en gigantisk svans. Ett tag såg det ut som om jag hade en svans med katt och inte en katt med svans.

Som vuxen har hon nu växt i sin svans och har en alldeles normallång svans.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nån som har huskatt Ragchilla 😻(Ragdoll/Chinchilla perser) katt och kan berätta lite om deras lynne, arbete med pälsen osv? Och om den...
Svar
14
· Visningar
2 586
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
598
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 730
Senast: cherie
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
503

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Guldfasanerna
  • Optimala foderrutiner?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp