Bukefalos 28 år!

Kattbilder #9

IMG_20240204_125658.jpg
 
Hmm undrar hur livat det tänkt att vara inatt med tanke på att han ligger här i knät och tvättar sig.
😼

Har köpt öronproppar för att kunna ignorera på nätterna. Frågan är bara vad han då hittar på :nailbiting::D

IMG_0711.jpeg
 
Den här lille herrn har spenderat natten på Strömsholm pga förstoppning. Det fanns lite kvar men veterinären var hoppfull att det skulle kunna lösa sig med fortsatt medicinering hemma, så jag fick hämta honom för några timmar sedan. Och nu har han precis varit på lådan 🥳
IMG_9964.jpeg

(Fotot är från när vi väntade på veterinären igår, inte ett dugg nöjd över att ha behövt åka bil)
 
För att få lite mer ljus vid min arbetsplats hängde jag provisoriskt upp en ljusslinga. Det gick... inte bra. Inte en minut hade passerat förrän båda katterna var på plats. Juno envisades med att mumsa på den inkopplade(!) kabeln medan Älva gosade med den. 😳


Det var ju bara att koppla ur slingan igen...
 
Älva är så hjälpsam när jag jobbar hemifrån. 🥰 Idag har hon:
- Lagt sig i sängen och jamat på mig så fort jag vridit huvudet något sånär i hennes riktning
- Gosat i mitt knä
- Jamat lite mer på mig
- Stulit min skrivbordsstol två gånger
- Krypit in under favvisfilten och gosat med mina fötter
- Slickat på mina fötter
- Bitit i mina fötter

IMG_20240207_170744.jpg
 
Matte vaknade i natt av att skitkroppen gjorde ont. Då byter det lilla tåmördande monstret skrud till nursecat... :heart
Visa bifogad fil 138408
:heart

Den här med. Hon har legat PÅ mig näranära hela dagen igår och fortsätter idag. Har till och med skippat sin skönhetssömn under täcket (vilket inte hänt förut på de 1,5 år hon bott hos mig) för att vårda sjukling. Det här är typ maximalt avstånd från mitt ansikte sedan i förrgår. :heart
IMG_1545.jpeg

(Nej hon är inte en enhörningskatt, det är bara sänglampan.)
 
Peppar peppar så verkar allt gå enligt planen med herr chokladpralin och hans (förhoppningsvis nu helt upplösta) förstoppning. Han for omkring som ett jehu efter en vippa idag, äter som en häst och går på lådan
IMG_9989.jpeg
 
När hon kollar på mig på det här viset så blir jag nästan gråtmild. Hon får ett så hoppfullt och lyckligt uttryck när hon är på goshumör och vi får ögonkontakt, och hon vet att jag inte kan motstå. Fina, rara, underbara!

IMG_20240207_234229.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nån som har huskatt Ragchilla 😻(Ragdoll/Chinchilla perser) katt och kan berätta lite om deras lynne, arbete med pälsen osv? Och om den...
Svar
14
· Visningar
2 502
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
559
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 632
Senast: cherie
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp