Bukefalos 28 år!

Kattbilder #9

Jag vet flera burmaägare som har skruvat handtagen upp och ner (även på skåp och liknande) eftersom katterna lärt sig att öppna dörren om den inte är låst 😼
Påminner mig om när jag lämnade av Lucifer hos en som skulle vara kattvakt. Öhm jag sa han öppnar dörrar så vi kanske borde låsa.
”Nej den är så trög”
Så jag tjatade inte vi satte oss och fikade och Lucifer som inte ville vara där sprang ut i trapphuset och var möjligen på väg hem eller så 😼

Eftersom jag var tvungen att åka iväg så fick Lucifer stanna. När jag skulle hämta honom så Öhm ja det var någon som satt vid dörren och vickade på dörrhandtaget. ”Jag vill härifrån NU!” 😾

Ja han öppnade även innerdörren (alltså den innanför ytterdörren) i min förra lägenhet och det var en såndär ”knopp” till handtag. Han öppnade både inåt och utgående dörrar. Kylskåp, frys och det han ville öppna helt enkelt. Balkongdörrar och fönster var sån tur va för krångligt!

Sune och Nicke öppnar också dörrar om de vill.
 
IMG_1615.jpeg

Mitt hjärta smälter av den där lilla sovnosen. :heart
 
Jag vet flera burmaägare som har skruvat handtagen upp och ner (även på skåp och liknande) eftersom katterna lärt sig att öppna dörren om den inte är låst 😼

Elise lärde sig öppna oavsett hur man vände dem, så vi fick byta till sånna där vedervärdiga helt runda handtag som hon omöjligen kunde få grepp om.

Numera har vi lås även på innerdörrarna, och haspar på alla skåp och garderober. Ser lite fånigt ut med ett badrumslås på sovrumsdörren, men det var det bästa sättet att kunna låsa in sig utan att riskera att stå därinne och fippla med en liten oduglig nyckel om man måste ut. :angel:
 
IMG_7450.jpeg

Det är nu ganska precis 6 år sedan min Mis dog i min famn men öppna dörrar kunde hon då inte! Här sitter hon ”instängd” med en dörr som gick utåt (hon skulle mao kunnat puttat upp den) och var väldigt ledsen över att hon inte kunde komma ut 😅❤️😍
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nån som har huskatt Ragchilla 😻(Ragdoll/Chinchilla perser) katt och kan berätta lite om deras lynne, arbete med pälsen osv? Och om den...
Svar
14
· Visningar
2 502
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
559
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 631
Senast: cherie
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
423

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp