Bukefalos 28 år!

Katten vinglig efter förlossning - varför??

K

kessy

Har en ung katthona som just fått ungar. Vid ett par tillfällen efter hon fick dom har vi sett en rörelsestörning på henne, hon vinglar sidledes och cirklar runt, bakbenen verkar inte hänga med. Vad kan detta bero på?? Hon rör sig helt normalt dessemellan, äter o dricker, osv. Kan något ha hänt vid förlossningen?? :confused:
 
Sv: Katten vinglig efter förlossning - varför??

Har ingen större vana av katter när det gäller förlossningar men när dessa syptom upstår efter förlossning hos hund och ko brukar det röra sig om sträckningar/fläkningar om ungen är stor vid födslen. En annan orsak kan vara kalkbrist vilket kollas upp hos veterinär och motverkas av kalciumlösning.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 275
Senast: Sassy
·
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 881
Senast: emma-vsm
·
Hästvård Kommer ut till stallet och hittar min häst med jätte svullna ben på alla fyra, tänk lite lymfangit. Ingen temp, äter ok om än lite...
Svar
18
· Visningar
2 321
Senast: super
·
Lantbruksdjur Hej alla fårägare. Efter ett längre uppehåll i fårägandet skaffade jag fem stycken Gotlandslamm i höst som jag provisoriskt inhyste i en...
Svar
15
· Visningar
4 044
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp