Kattpojken med det brutna lårbenet

Håller tummarna här med! Min gammelkatt bröt bägge frambenen när hon var ett, de läkte bra och hon levde 17 problemfria år till efter det :)
 
Precis nu så ringde doktor M.
Operationen har tagit 2.5 timme och allt ser ut att ha gått enligt plan. Han har fått en ny stor platta inopererad. Han har också fått benmärg från ena frambenet som packats där det har varit som sämst med bentillväxt. Vi ska inte ropa hej, men jag tror att jag jublar lite ändå!

Imorgon får jag med största sannolikhet hämta hem min tappre underbare kattpojke!

Nu ska jag gå in i hans rum och bädda och göra fint!
 
Gullehjärtat har fått feber så han blir kvar ännu ett dygn.
Han är dock synnerligen pigg och motsträvig till förnedrande undersökningar såsom klämma på blåsan och ta tempen.
 
Nej, det är verkligen inte bra med feber, den hade iofs gått ner lite och var inte alarmerande hög nånsin. 39.6 som högst och 39.3 nu vid lunch. Han har fått metacam som är lite febernedsättande och man vill ju att febern ska vara helt borta helst
 
Men snutten då :( Det är ju ändå ett bra tecken att han är pigg och kämpar emot :up: Hoppas att han mår bättre imorgon så att han får komma hem.
 
Så ringde de från djursjukhuset igen. De har hittat anledningen till varför han har haft svårt att kissa till och från. Jag har ju bett att de ska hålla extra koll och han fick svårt att kissa nu på eftermiddagen så de har försökt att hjälpa honom att kissa men inte fått ut mer än droppvis, så de röntgade honom och gjorde upptäckten att hans urinblåsa ligger inte på plats hela tiden, troligtvis finns ett litet bråck i buken (som antaligen hände redan vid olyckan) som gör att urinblåsan hamnar fel och därför får svårt att kissa. Så han får ha kateter inatt och imorgon så ska de operera honom. En liten operation enligt vetten jag pratade med.

Han har i allafall ingen feber längre
 
Så ringde de från djursjukhuset igen. De har hittat anledningen till varför han har haft svårt att kissa till och från. Jag har ju bett att de ska hålla extra koll och han fick svårt att kissa nu på eftermiddagen så de har försökt att hjälpa honom att kissa men inte fått ut mer än droppvis, så de röntgade honom och gjorde upptäckten att hans urinblåsa ligger inte på plats hela tiden, troligtvis finns ett litet bråck i buken (som antaligen hände redan vid olyckan) som gör att urinblåsan hamnar fel och därför får svårt att kissa. Så han får ha kateter inatt och imorgon så ska de operera honom. En liten operation enligt vetten jag pratade med.

Han har i allafall ingen feber längre

Men lille kisse då! :( Bra att han inte har feber och att det inte var något större åbäk att operera blåsan.

Jag tror matte får lov att åka dit och hålla tass! :D
 
Men stackars kissen :( Skönt att de hittade felet iallafall. Hoppas verkligen att det här är sista åtgärden på väldigt länge för hans del och att han får bli frisk och pigg nu. Skönt att febern är borta.
 
Herrgud vad han får vara med om. En riktig liten kämpe. Tur att dom till slut hittade hans problem med kissandet oaf och hopas febern går till sig så han får komma hem sen.
 
Herrgud vad han får vara med om. En riktig liten kämpe. Tur att dom till slut hittade hans problem med kissandet oaf och hopas febern går till sig så han får komma hem sen.

Jag tänkte direkt på din kisse när de pratade om ett lite bråck och att blåsan hamnade fel - din hade ju ett litet bråck på diafragman va?
 
Men vilken otur ni ska ha hela tiden, men himla skönt att de äntligen hittat grundproblemet till kisseriet. Vill inte ens tänka på hur mycket pengar ni behöver lägga på er underbara katt. Jag hoppas verkligen att han blir helt bra nu så att ni kan få ha det lugnt och skönt och bara njuta av livet :heart
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp