Kattpojken med det brutna lårbenet

Nu är han opererad. Doktor M ringde och sa att antaligen så har problemet med blåsan funnits ända sedan olyckan och att det var tokigt att det inte hittats innan - vi har ju ändå varit inne flera gånger pga kissproblemen. Så vi behöver inte betala för den operationen som gjordes idag. Det känns ju bra, samtidigt som jag hellre hade velat att allt varit mer optimalt för kattens skull.

Katten var på benen en halvtimme efter operation och var pigg och glad - de vill dock behålla honom över natten för att se att allt kommer igång ordentligt och det är jag tacksam för. Han har ingen feber och de är förvånade över hur pigg han är

Älskade goa katt.
 
Vad skönt att operationen har gått bra och det var ju ändå lite plåster på såren att ni inte behövde betala för operationen även om jag verkligen förstår att du helst hade sluppit operationen.

Han verkar vara en katt med en hel massa go i och det behöver han verkligen så mycket som han har fått utstå.

Hoppas verkligen att han får komma hem i morgon och att allt går enligt planerna.
 
Det var många erfarenheter för en liten katt, och för er, här är en till som hejar på den unga snyggingen!
 
Men vad skönt att de upptäckte det där med blåsan nu än längre fram då det kanske orsakat större problem, att ni inte behöver betala för den operationen var ju en bra bonus! Hoppas nu att benet läker som det ska, fina kisse :love:
 
Han är hemma :love:

Han hade inte kissat sedan igår, men de släppte iväg honom ändå för han var tydlig med att han ville hem. Väl hemma så går han på lådan direkt och kissar en präktig skvätt - som den normala människa jag var så jublade jag och gjorde ungefär såhär :bump::banana:

Han är nog väldigt bra smärtlindrad för han är så pigg.

Jag känner mig hel igen
 
@cirkus och @ fina kattpojken: WOHOO! :banana: :bump: :banana:

Du får göra som jag gjort åt mina idag, skala lite räkor till honom ;) :D

Tillägg: Klart han inte kunde stanna hos veterinären över helgen! :)
 
Senast ändrad:
Nu liger han i husses säng tillsammans med den andra sjuklingen (hunden som precis fått diabetes diagnos och därför är nykastrerad). Han spinner högt och är så underbar att jag nästan spricker. Han har fått ta av sig kragen en stund för att tvätta sig - det finns ju många ställen på hans lilla kropp som behöver saneras tycker han - som han inte får slicka på så jag måste vara där hela tiden.
 
Detta är katten som kommer göra varenda hårstrå på mitt huvud grått.
Han bor i bur på natten och har då krage. Inatt vaknade han vid 4:30 och ville inte vara ensam så han fick komma in till vårt sovrum, han donade runt där i en timme och tillslut så bestämde jag att nu är det natt och gick och la honom i hans bur igen. Husse gick upp vid 8 och då låg han så snällt och sov i sin bädd med kragen på. Klockan 9:30 vaknade jag och då gick jag in till honom och katt:devil: hade fått av sig kragen och fått av sig sitt Fentanylplåster(vi hittade det intakt så troligtvis har han fått tag i ena änden och dragit av det), plåstret skulle vara aktivt till i övermorgon . Jag fick panik och ringde djursjukhuset som sa åt oss att avvakta och se hur han är, blir han slö eller börjar kräkas så ska vi åka in. . Katten var pigg som en lärka - nästan odrägligt pigg i ett par timmar. Nu har han och de andra djuren vilat som de alltid gör mitt på dagen, men jag är ju så nojjig att jag går och stör honom lite då och då för att se om han kan gå normalt. Det kan han. Så himla svårt att veta om han är trött nu för att det liksom är det naturliga eller om han är påverkad av fentanyelet. Antagligen skulle jag se skillnad om han var påverkad
Giv mig styrka!
 
Detta är katten som kommer göra varenda hårstrå på mitt huvud grått.
Han bor i bur på natten och har då krage. Inatt vaknade han vid 4:30 och ville inte vara ensam så han fick komma in till vårt sovrum, han donade runt där i en timme och tillslut så bestämde jag att nu är det natt och gick och la honom i hans bur igen. Husse gick upp vid 8 och då låg han så snällt och sov i sin bädd med kragen på. Klockan 9:30 vaknade jag och då gick jag in till honom och katt:devil: hade fått av sig kragen och fått av sig sitt Fentanylplåster(vi hittade det intakt så troligtvis har han fått tag i ena änden och dragit av det), plåstret skulle vara aktivt till i övermorgon . Jag fick panik och ringde djursjukhuset som sa åt oss att avvakta och se hur han är, blir han slö eller börjar kräkas så ska vi åka in. . Katten var pigg som en lärka - nästan odrägligt pigg i ett par timmar. Nu har han och de andra djuren vilat som de alltid gör mitt på dagen, men jag är ju så nojjig att jag går och stör honom lite då och då för att se om han kan gå normalt. Det kan han. Så himla svårt att veta om han är trött nu för att det liksom är det naturliga eller om han är påverkad av fentanyelet. Antagligen skulle jag se skillnad om han var påverkad
Giv mig styrka!
Ojdå. Katter gör verkligen inte livet lätt för sina människor :heart

Håller tummarna att det går bra :)
 
Kattpojken har inte visat några symtom på att vara förgiftad så jag hoppas att vi kan blåsa faran över. Däremot så lär han inte vara så värst smärtlindrad under morgondagen, men som tur är så har han Metacam utskrivet också
 
Han var väldigt gullig när han valde att ligga i samma korg som Dagmar, den nykastrerade lilla hunden.

10963957_849114685126730_370188856_n.jpg
 
Dom är så gulliga att det inte är klokt!
Dagmar har nog ganska ont, men hon låter honom knö ner sig i samma korg.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp