Kattsnack 10

Igår morse hade Paxis njurvärden gått ner, men då hade hjärtat börjar visa tecken på att svikta och han började få lite tungt att andas, så jag såg inte så mycket annat val än att avbryta behandlingen ändå. :cry:

Han fick syrgas för att slippa andningsstress medan matte, extramatte och bonushusse åkte in för att ta farväl, och somnade in insvept i sin favoritfilt och med huvudet i mattes hand. :heartPersonalen på djursjukhuset har varit jättebra, och han ska kremeras tillsammans med sin filt. Men mattehjärtat gör så ont. Min lilla prins, han som gjorde vad som allt för att vara nära och var så fruktansvärt snäll i alla lägen. :heart :cry:

Visa bifogad fil 115335
Så sorgligt.. Beklagar verkligen... :heart :heart :heart :heart
 
Igår morse hade Paxis njurvärden gått ner, men då hade hjärtat börjar visa tecken på att svikta och han började få lite tungt att andas, så jag såg inte så mycket annat val än att avbryta behandlingen ändå. :cry:

Han fick syrgas för att slippa andningsstress medan matte, extramatte och bonushusse åkte in för att ta farväl, och somnade in insvept i sin favoritfilt och med huvudet i mattes hand. :heartPersonalen på djursjukhuset har varit jättebra, och han ska kremeras tillsammans med sin filt. Men mattehjärtat gör så ont. Min lilla prins, han som gjorde vad som allt för att vara nära och var så fruktansvärt snäll i alla lägen. :heart :cry:

Visa bifogad fil 115335
Ååh så sorgligt, beklagar sorgen!❣💔
 
Igår morse hade Paxis njurvärden gått ner, men då hade hjärtat börjar visa tecken på att svikta och han började få lite tungt att andas, så jag såg inte så mycket annat val än att avbryta behandlingen ändå. :cry:

Han fick syrgas för att slippa andningsstress medan matte, extramatte och bonushusse åkte in för att ta farväl, och somnade in insvept i sin favoritfilt och med huvudet i mattes hand. :heartPersonalen på djursjukhuset har varit jättebra, och han ska kremeras tillsammans med sin filt. Men mattehjärtat gör så ont. Min lilla prins, han som gjorde vad som allt för att vara nära och var så fruktansvärt snäll i alla lägen. :heart :cry:

Visa bifogad fil 115335

Jag beklagar verkligen, så sorgligt :cry::heart
 
Igår morse hade Paxis njurvärden gått ner, men då hade hjärtat börjar visa tecken på att svikta och han började få lite tungt att andas, så jag såg inte så mycket annat val än att avbryta behandlingen ändå. :cry:

Han fick syrgas för att slippa andningsstress medan matte, extramatte och bonushusse åkte in för att ta farväl, och somnade in insvept i sin favoritfilt och med huvudet i mattes hand. :heartPersonalen på djursjukhuset har varit jättebra, och han ska kremeras tillsammans med sin filt. Men mattehjärtat gör så ont. Min lilla prins, han som gjorde vad som allt för att vara nära och var så fruktansvärt snäll i alla lägen. :heart :cry:

Visa bifogad fil 115335
Beklagar sorgen. Så himla fin katt.
Farväl är så jobbiga 💔💔💔
 
Åh... Är inte det här väldigt mycket astmavarning? 😔


Jag försökte ju göra en utredning för något år sedan, men skulle återkomma om problemen återkom. Sedan dess har det varit lugnt. Men så senaste veckan har det exploderat med päls överallt pga katterna fäller. Jag har försökt dammsuga mer och så, men så blinkar man och jobbet är ogjort ut. Tänker att det nog bidrar? För så började hon låta så här igår...
 
Åh... Är inte det här väldigt mycket astmavarning? 😔


Jag försökte ju göra en utredning för något år sedan, men skulle återkomma om problemen återkom. Sedan dess har det varit lugnt. Men så senaste veckan har det exploderat med päls överallt pga katterna fäller. Jag har försökt dammsuga mer och så, men så blinkar man och jobbet är ogjort ut. Tänker att det nog bidrar? För så började hon låta så här igår...
Sune lät sådär när ett grässtrå fastnade bakom mjuka gommen och vandrade upp i näsan.

Om det fortsätter hade jag kontaktat veterinär ganska direkt. Jag pratade med firstvet först, eftersom jag alltid blir orolig sådär mitt i natten.
Men hur länge har det pågått nu?
 
Åh... Är inte det här väldigt mycket astmavarning? 😔


Jag försökte ju göra en utredning för något år sedan, men skulle återkomma om problemen återkom. Sedan dess har det varit lugnt. Men så senaste veckan har det exploderat med päls överallt pga katterna fäller. Jag har försökt dammsuga mer och så, men så blinkar man och jobbet är ogjort ut. Tänker att det nog bidrar? För så började hon låta så här igår...
Kan vara päls med som irriterar.
Andas och ta det lugnt
Fortsätter det i över en vecka så kolla med vet
 
Jag har bokat en veterinärtid i början på nästa vecka. Det känns tryggare att kolla upp henne igen än att bara vänta och se. Hon hade lite nysningar för sig i förra veckan, så kanske är det något som sitter fast.

I övrigt mår hon super. Äter med alldeles för god aptit, är busig och uppmärksamhetstörstig konstant, och låter matte gosa hur mycket som helst. ❤️
 
Sune lät sådär när ett grässtrå fastnade bakom mjuka gommen och vandrade upp i näsan.

Om det fortsätter hade jag kontaktat veterinär ganska direkt. Jag pratade med firstvet först, eftersom jag alltid blir orolig sådär mitt i natten.
Men hur länge har det pågått nu?
För den här omgången så har det inte varit så mycket. Jag har nog bara hört henne hosta så dör ett par, tre gånger. När vi undersökte för 1-1,5 år sedan var det desto mer, men så vill jag ju inte att hon ska få igen!
 
  • Hjärta
Reactions: kma
Igår morse hade Paxis njurvärden gått ner, men då hade hjärtat börjar visa tecken på att svikta och han började få lite tungt att andas, så jag såg inte så mycket annat val än att avbryta behandlingen ändå. :cry:

Han fick syrgas för att slippa andningsstress medan matte, extramatte och bonushusse åkte in för att ta farväl, och somnade in insvept i sin favoritfilt och med huvudet i mattes hand. :heartPersonalen på djursjukhuset har varit jättebra, och han ska kremeras tillsammans med sin filt. Men mattehjärtat gör så ont. Min lilla prins, han som gjorde vad som allt för att vara nära och var så fruktansvärt snäll i alla lägen. :heart :cry:

Visa bifogad fil 115335
Jag beklagar verkligen ❤️. Vackra, fina kissekatten!
 
@Mia_R tänkte på dig och Skrutt idag. Jag köpte hem en lammfiol som är insvept i ett nät. Den är fortfarande runt lammfiolen i kylen. Men så fort jag tar av den åker den direkt i soptunnan. Särskilt som Megara är en glupsk jäkel som är fenomenal på att bryta sig in och äta/klösa sönder soppåsar.
 
@Mia_R tänkte på dig och Skrutt idag. Jag köpte hem en lammfiol som är insvept i ett nät. Den är fortfarande runt lammfiolen i kylen. Men så fort jag tar av den åker den direkt i soptunnan. Särskilt som Megara är en glupsk jäkel som är fenomenal på att bryta sig in och äta/klösa sönder soppåsar.
Ja, jag hade ju syrran här som hade stränga order på att inte ta ögonen från näten förrän jag gått ut med dem i soptunnan sist jag hade några.

Den lille jäkeln hann upp på bänken och stjäla en bit karré från min tallrik när jag vände ryggen till för att ställa bort köttet härom dagen. :meh:

Inget fel på aptiten iaf. :up:
 
Skrutt är sig lik, i natt sysselsatte han matte med att kasta glitterboll tills den efter > 1 h hamnade under kudden till hans förtret. 😾


Härligt att han återhämtat sig från både bukoperation och att bollarna rök. Är han lite lugnare mot Wilma och inte diskborste längre?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
1 839
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 288
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 300
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 173
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp