R
Raderad medlem 142658
Det stämmer bra! Tusen tackDet gick inte att skicka bild i PM, det här är rätt va? (Sigrid kollar så att vi håller oss on topic!)
Visa bifogad fil 115333
Så ledsamt att höra om fina Paxi

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det stämmer bra! Tusen tackDet gick inte att skicka bild i PM, det här är rätt va? (Sigrid kollar så att vi håller oss on topic!)
Visa bifogad fil 115333
Så sorgligt.. Beklagar verkligen...Igår morse hade Paxis njurvärden gått ner, men då hade hjärtat börjar visa tecken på att svikta och han började få lite tungt att andas, så jag såg inte så mycket annat val än att avbryta behandlingen ändå.
Han fick syrgas för att slippa andningsstress medan matte, extramatte och bonushusse åkte in för att ta farväl, och somnade in insvept i sin favoritfilt och med huvudet i mattes hand.Personalen på djursjukhuset har varit jättebra, och han ska kremeras tillsammans med sin filt. Men mattehjärtat gör så ont. Min lilla prins, han som gjorde vad som allt för att vara nära och var så fruktansvärt snäll i alla lägen.
![]()
Visa bifogad fil 115335
Ååh så sorgligt, beklagar sorgen!❣Igår morse hade Paxis njurvärden gått ner, men då hade hjärtat börjar visa tecken på att svikta och han började få lite tungt att andas, så jag såg inte så mycket annat val än att avbryta behandlingen ändå.
Han fick syrgas för att slippa andningsstress medan matte, extramatte och bonushusse åkte in för att ta farväl, och somnade in insvept i sin favoritfilt och med huvudet i mattes hand.Personalen på djursjukhuset har varit jättebra, och han ska kremeras tillsammans med sin filt. Men mattehjärtat gör så ont. Min lilla prins, han som gjorde vad som allt för att vara nära och var så fruktansvärt snäll i alla lägen.
![]()
Visa bifogad fil 115335
Igår morse hade Paxis njurvärden gått ner, men då hade hjärtat börjar visa tecken på att svikta och han började få lite tungt att andas, så jag såg inte så mycket annat val än att avbryta behandlingen ändå.
![]()
Visa bifogad fil 115335
Beklagar sorgen. Så himla fin katt.Igår morse hade Paxis njurvärden gått ner, men då hade hjärtat börjar visa tecken på att svikta och han började få lite tungt att andas, så jag såg inte så mycket annat val än att avbryta behandlingen ändå.
![]()
Visa bifogad fil 115335
Sune lät sådär när ett grässtrå fastnade bakom mjuka gommen och vandrade upp i näsan.Åh... Är inte det här väldigt mycket astmavarning?
Jag försökte ju göra en utredning för något år sedan, men skulle återkomma om problemen återkom. Sedan dess har det varit lugnt. Men så senaste veckan har det exploderat med päls överallt pga katterna fäller. Jag har försökt dammsuga mer och så, men så blinkar man och jobbet är ogjort ut. Tänker att det nog bidrar? För så började hon låta så här igår...
Kan vara päls med som irriterar.Åh... Är inte det här väldigt mycket astmavarning?
Jag försökte ju göra en utredning för något år sedan, men skulle återkomma om problemen återkom. Sedan dess har det varit lugnt. Men så senaste veckan har det exploderat med päls överallt pga katterna fäller. Jag har försökt dammsuga mer och så, men så blinkar man och jobbet är ogjort ut. Tänker att det nog bidrar? För så började hon låta så här igår...
@Caoimhe så låter vår ena katten ibland... antar att det är nånting dom irriterar i halsen... med ibland menas nångång varannan vecka typ...Kan vara päls med som irriterar.
Andas och ta det lugnt
Fortsätter det i över en vecka så kolla med vet
För den här omgången så har det inte varit så mycket. Jag har nog bara hört henne hosta så dör ett par, tre gånger. När vi undersökte för 1-1,5 år sedan var det desto mer, men så vill jag ju inte att hon ska få igen!Sune lät sådär när ett grässtrå fastnade bakom mjuka gommen och vandrade upp i näsan.
Om det fortsätter hade jag kontaktat veterinär ganska direkt. Jag pratade med firstvet först, eftersom jag alltid blir orolig sådär mitt i natten.
Men hur länge har det pågått nu?
Jag vet tyvärr inte vad det betyder att ta det lugnt.Kan vara päls med som irriterar.
Andas och ta det lugnt
Fortsätter det i över en vecka så kolla med vet
Första gången det här hände Juno så trodde jag att det var en hårboll som spökade. Men så höll det på lite för ofta, lite för länge.@Caoimhe så låter vår ena katten ibland... antar att det är nånting dom irriterar i halsen... med ibland menas nångång varannan vecka typ...
Jag beklagar verkligenIgår morse hade Paxis njurvärden gått ner, men då hade hjärtat börjar visa tecken på att svikta och han började få lite tungt att andas, så jag såg inte så mycket annat val än att avbryta behandlingen ändå.
![]()
Visa bifogad fil 115335
Ja, jag hade ju syrran här som hade stränga order på att inte ta ögonen från näten förrän jag gått ut med dem i soptunnan sist jag hade några.@Mia_R tänkte på dig och Skrutt idag. Jag köpte hem en lammfiol som är insvept i ett nät. Den är fortfarande runt lammfiolen i kylen. Men så fort jag tar av den åker den direkt i soptunnan. Särskilt som Megara är en glupsk jäkel som är fenomenal på att bryta sig in och äta/klösa sönder soppåsar.
Skrutt är sig lik, i natt sysselsatte han matte med att kasta glitterboll tills den efter > 1 h hamnade under kudden till hans förtret.![]()
Ingen diskborste men lugnare vet jag inte? Han har dock slutat försöka våldföra sig på henne även om det bits ibland, från bägge håll. Sa nyss till dem bägge två att sluta bitas.Härligt att han återhämtat sig från både bukoperation och att bollarna rök. Är han lite lugnare mot Wilma och inte diskborste längre?