Kattsnack 10

Maggan tuggade på en sticksig växt (som jag trodde var prästhavre, men det är det inte. Väldigt lik dock). Den är liksom sågtandad i bladen och sticks, men hon skulle tvungen tugga på den. Det slutade med att hon började dregla och matte blev superorolig och följde efter henne som en hök.
Nu har det gått någon timme och hon är helt normal, äter torrfoder och jagar flugor och verkar inte ha ont. Jag borde väl kunna slappna av nu?
 
Gammel katten Selma som snart fyller 18
 

Bifogade filer

  • 20240411_190003.jpg
    20240411_190003.jpg
    289,6 KB · Visningar: 19
Lite lustigt vad det skiljer på syskonen. Lilla Wilma sover ofta på täcket eller med huvudet utanför medan Skruttis som är större helst sover under täcket om det inte är jättekallt, då ligger de klistrade som små kaminer runt mig istället. 😅
 
Megara är riktigt kränkt just nu. Instoppad i en bur. Fördes ut i kylan och vi åkte buss och tvärbanan. Sedan bli stucken i nacken och kräktes innan hon somnade. Får ingen mat och slaven ser noga till att hon ligger mjukt och varmt. Alla hos vet kommenterade hur söt och fin hon var. Slickade i mig berömmet, snäll var ett ord de undvek 😸 Är fortfarande nervös eftersom de ska kolla hennes långtidssocker och glukos.

Vet visste precis att det är ett problem för burmor. När jag sa att det genomförts en studie så sa hon direkt att det var Malins så hon verkade känna den som skrev sin avhandling om just burmor och diabetes. Hoppas verkligen att det inte är det, en diabetiker i familjen är nog och om jag måste sticka och klämma ur Megara blod ur hennes ytteröra så blir det bonqat varje dag.

Sedan ska det sprutas i antibiotika två gånger om dagen i sju dagar. Hjälp 😾
 
Alla tre vaccinerade och hälsokollade. Maggan och Lina ska in igen och ta tandsten.
Tuvas blodprov såg bra ut, inget konstigt alls. De kollade T4 också, jag tycker hon har blivit lite smal. Men det såg bra ut, så vi får väl mata i mer god mat.
 
Ibland är det bra med en glufsglufs. Jag droppade i antibiotikan i blötmaten, visste att hon skulle vara hungrig eftersom hon inte fick någon mat i morse, och hey presto, så var maten borta.

Måste bara tillägga det här är den första vet som sagt till mig att inte ge torrisar utan bara blötmat. Gillade att hon verkligen verkar ha koll på katter 😺
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 849
Senast: bollen__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 112
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 437
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 401

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17
  • Vad är rätt

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp