Kattsnack 10

Lille Skrutt har hittat en glitterboll så han aktiverar matte. Häromnatten gömde jag den under kudden så jag skulle få sova lite. Han hoppar och skuttar, jag tycker han borde bli trött nån gång men han kan leka med den/mig i timmar! 😸
Han har knappt tid att vänta på att jag ska kasta den ibland, kommer med sin lilla tass och slår mig på handen eller slänger bollen på mig om jag inte tar den fort nog. 😼
 
Selma fyller 18 idag
Ikväll ska hon få räkor och lax
 

Bifogade filer

  • 20240430_052625.jpg
    20240430_052625.jpg
    240 KB · Visningar: 13
Jag får lite panik. Kände att det var lite skrovligt ovanför Megaras ena öga i går kväll. Idag såg jag att det blödde. Tvättat det med alsolsprit (inte populärt). Vad kan det vara? Funderar på att ringa veterinären. Pga var det sitter är så är enda alternativet en krage. Annars kliar hon upp det hela tiden. Har kollat runt men är tämligen säker på Megara kommer ta sig ur de flesta kragar som inte är spända för hårt.

20240430_160127.jpg


Hon är ju innekatt så det kan inte vara en fästing eller liknande.
 
Jag får lite panik. Kände att det var lite skrovligt ovanför Megaras ena öga i går kväll. Idag såg jag att det blödde. Tvättat det med alsolsprit (inte populärt). Vad kan det vara? Funderar på att ringa veterinären. Pga var det sitter är så är enda alternativet en krage. Annars kliar hon upp det hela tiden. Har kollat runt men är tämligen säker på Megara kommer ta sig ur de flesta kragar som inte är spända för hårt.

Visa bifogad fil 144255

Hon är ju innekatt så det kan inte vara en fästing eller liknande.
Har hon strukit huvudet mot något vasst? Brukar hon klia sig annars?
Hm getingar har väl inte vaknat än, annars Har Lucifer reagerat med kraftig klåda och kliat upp sår efter det.

Gällande krage så sätta fast i sele?

Så pass nära ögat hade jag haft stenkoll på eller pratat med first vet för min egna oroa skull.
 
Har hon strukit huvudet mot något vasst? Brukar hon klia sig annars?
Hm getingar har väl inte vaknat än, annars Har Lucifer reagerat med kraftig klåda och kliat upp sår efter det.

Gällande krage så sätta fast i sele?

Så pass nära ögat hade jag haft stenkoll på eller pratat med first vet för min egna oroa skull.

Har grubblat och det är nog det troligaste. Måste kolla om jag har någon lätt sele. Hur sätter man fast den i en sele? Jag vill inte ha en sån där tratt utan en mjukare krage. Megara kommer bli galen av tratt.
 
Har grubblat och det är nog det troligaste. Måste kolla om jag har någon lätt sele. Hur sätter man fast den i en sele? Jag vill inte ha en sån där tratt utan en mjukare krage. Megara kommer bli galen av tratt.
Vilken krage tänker du på. Den som ser ut som en badring? Just sån har jag aldrig provat.
Sune har haft vanliga plastkragarna som funkat bäst trots allt, den är ju bara att trä på selen. Har även provat mjuk som är som en tratt men det var sämre. Papptallrik funkade inte på honom, annars tycker ju vissa det är bättre.
Kanske lär hon sig om hon får testa under uppsikt?
 
Har grubblat och det är nog det troligaste. Måste kolla om jag har någon lätt sele. Hur sätter man fast den i en sele? Jag vill inte ha en sån där tratt utan en mjukare krage. Megara kommer bli galen av tratt.

Beställt en krage. I värsta fall får jag klippa hål för att sätta fast den.

1714488221722.png
 
Jag får lite panik. Kände att det var lite skrovligt ovanför Megaras ena öga i går kväll. Idag såg jag att det blödde. Tvättat det med alsolsprit (inte populärt). Vad kan det vara? Funderar på att ringa veterinären. Pga var det sitter är så är enda alternativet en krage. Annars kliar hon upp det hela tiden. Har kollat runt men är tämligen säker på Megara kommer ta sig ur de flesta kragar som inte är spända för hårt.

Visa bifogad fil 144255

Hon är ju innekatt så det kan inte vara en fästing eller liknande.
Allergi? :(
 
Pricktest kan väl också användas :idea: dock vet jag inte vilka allergener de kollar genom det för gjordes inte på Lucifer.

Men om detta sår är en engångsgrej kan det ju vara att hon strukit sig mot ngt.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 895
Senast: bollen__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 185
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 448
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 412

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2024
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp