Jag Àr i lite val och kval gÀllande nÀsta steg hÀr hemma, dÀr katten gÄtt pÄ metacam i 9 dagar. Troligen ideopatisk cystit, men hon uppvisade en trÀngning Àven igÄr, pÄ 9:e dagen. Samt vid ett tillfÀlle under veckan. Ute vet jag ju inte.
Dock vet jag att det under den tiden har varit nya katter pÄ besök i omrÄdet och hennes revir Àr inte befÀst Ànnu, sÄ hon har ju inte varit stressfri under kuren.
SĂ„ frĂ„gan Ă€r nu om vi ska Ă„ka in för ultraljud denna vecka, eller ha is i magen eftersom det troligen Ă€r just stressen. Jag tror det kan bli lite svĂ„rt att fĂ„ urinprovet, men Ă„ andra sidan kanske det rĂ€cker en bit med ultraljudet inledningsvisâŠ.
UtifrÄn trolig orsak, att det inte akut iom att hon kissar och hennes allmÀntillstÄnd Àr ua kÀnns det rimligt att vÀnta ut eftersom det Àr stressande att Äka till vet (vill ju inte stressa mer) kÀnns det rimligt att vÀnta ut, men kvarstÄr det Àr det ju kortvecka nÀsta vecka
Ă
andra sidan sÄ behöver vi ju en vanlig veterinÀrkontakt (kontra djursjukhus pÄ helg..) oavsett orsak, för fortsatt hantering och smÀrtlindring vid Äterkomst. För med den hÀr damens bakgrund Àr det vÀl inte otippat med skov.
Suck