Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Öppnade upp sĂ„ Agda (innekatt) hade öppet till stallkatter. Charlie (hankatten) gick emot henne med lite höjd rygg och frĂ€ste lite men han Ă€r sĂ„ nyfiken sĂ„ gick nĂ€rmare Ă€ndĂ„. Agda satt lugnt och tittade pĂ„ honom.
Sen kom Beata och hon traskade rakt fram till Agda och dÄ frÀste Agda till men Beata brydde sig inte överhuvudtaget och Agda sprang och gömde sig.
SÄ det kommer nog inte vara problem att fÄ dom att gÄ ihop lÀngre fram för finns inga tecken pÄ brÄk.

Stackars Esko fick Äka till veterinÀren och fÄ nosen spolad i förrgÄr... :/
Han blir förkyld med ojÀmna mellanrum, lÄter som en perkulator nÀr han spinner och nyser och snorar gult.
Har inte haft nÄgon temp vid dessa tillfÀllen och inte varit speciellt allmÀnpÄverkad.
Han har fÄtt antibiotika ett par gÄnger per Är, men nÀr detta Äterkom bara tvÄ mÄnader efter förra kuren ville veterinÀren spola och skicka prover pÄ analys. Det krÀvdes 300 ml koksaltlösning för att han skulle bli av med allt snor, stackarn...
Provsvar vÀntas efter helgen, sÄ ingen ny medicin Ànnu, men det mÀrks att han Àr glad över att ha blivit av med geggan i nÀsan. <3

Stackars Esko fick Äka till veterinÀren och fÄ nosen spolad i förrgÄr... :/
Han blir förkyld med ojÀmna mellanrum, lÄter som en perkulator nÀr han spinner och nyser och snorar gult.
Har inte haft nÄgon temp vid dessa tillfÀllen och inte varit speciellt allmÀnpÄverkad.
Han har fÄtt antibiotika ett par gÄnger per Är, men nÀr detta Äterkom bara tvÄ mÄnader efter förra kuren ville veterinÀren spola och skicka prover pÄ analys. Det krÀvdes 300 ml koksaltlösning för att han skulle bli av med allt snor, stackarn...
Provsvar vÀntas efter helgen, sÄ ingen ny medicin Ànnu, men det mÀrks att han Àr glad över att ha blivit av med geggan i nÀsan. <3
Provsvaren har kommit och veterinÀren var lika förvÄnad som jag - inga bakterier!!!
SÄ nu blir det en kortisonkur pÄ tre veckor, sÄ fÄr vi se.

Provsvaren har kommit och veterinÀren var lika förvÄnad som jag - inga bakterier!!!
Det vanligaste hos snoriga/snuviga katter Àr kronisk rhinit och det orsakas inte av bakterier. Kortison brukar vara det som behövs, ofta livslÄngt och ibland i kombination med andra mediciner.

Det vanligaste hos snoriga/snuviga katter Àr kronisk rhinit och det orsakas inte av bakterier. Kortison brukar vara det som behövs, ofta livslÄngt och ibland i kombination med andra mediciner.
OK, ja, han har fÄtt antibiotika nÀr det har varit gult snor och dÄ har han varit symptomfri flera mÄnader, men senaste gÄngen kom det tillbaka efter bara tvÄ mÄnader, sÄ dÄ ville veterinÀren spola och ta prov.

SlÀppte ut Mammakatt idag. Hon var ute i ca en timme sen kom hon in igen. SÄ skönt att hon ville komma tillbaka. Var lite lÀskigt att slÀppa ut henne.
Kattungarna fick gÄ runt i huset med mina andra katter under tiden. Ebba Àr mycket lugnare med dom nu. Hon tycker det Àr lÀskigt Àn men frÀser och flyr inte lÀngre ivÀg.
Agda och Charlie lekte lite tillsammans.

Klippt klorna pÄ tvÄ av tre. Hittar inte Maggan. Skulle verkligen behöva duscha dem alla tre.. Min allergi Àr inte att leka med nu.

Finns det nÄgot bÀttre lÀkemedel Àn desloratadin? AnvÀnder allergy Shield och livostin ocksÄ.

Hittat den perfekta dekalen till min nĂ€sta bil 😁
DECALCAR_af67ab39-64b9-4ffd-94ab-700af5e299a2.webp

Tappade en muffinsplÄt frÄn ett högskÄp ner i golvet.
Paisley drog som en avlöning, har inte sett henne efter det 😆
Hon blir inte rÀdd sÄ hon gömmer sig, brukar mest bli krÀnkt och lÀgga sig i ett annat rum.

Prada satt pĂ„ köksbordet och bara tittade dömande pĂ„ mig, jĂ€kla ovĂ€sen đŸ˜Ÿ

Oscar satt pÄ golven ungefÀr 1 m frÄn dÀr formen landade, han satt kvar helt oberörd.
SjĂ€lvbevarelsedrift noll 😂

Freja har ett ytterst mĂ€rkligt beteende. Hon blir överstimulerad av vissas hĂ„r. Fast bara ibland. Sambon kan sitta vid bordet med telefonen nĂ€r Freja gĂ„r fram. Först luktar hon, sedan slickar hon pĂ„ hĂ„ret och tillslut biter hon tag i hĂ„rbotten. GĂ„r tillbaka till att slicka och sedan biter igen. Börjar han klappa istĂ€llet för att distrahera henne kan hon bita tag i handen/armen istĂ€llet. Hon bits aldrig i vanligt fall men det hĂ€r Ă€r sĂ„pass hĂ„rt att det gör ont. Har aldrig gjort pĂ„ mig dock, mitt huvud duger inte 😂

NÄgon av era som gör nÄgot liknande?

Freja har ett ytterst mĂ€rkligt beteende. Hon blir överstimulerad av vissas hĂ„r. Fast bara ibland. Sambon kan sitta vid bordet med telefonen nĂ€r Freja gĂ„r fram. Först luktar hon, sedan slickar hon pĂ„ hĂ„ret och tillslut biter hon tag i hĂ„rbotten. GĂ„r tillbaka till att slicka och sedan biter igen. Börjar han klappa istĂ€llet för att distrahera henne kan hon bita tag i handen/armen istĂ€llet. Hon bits aldrig i vanligt fall men det hĂ€r Ă€r sĂ„pass hĂ„rt att det gör ont. Har aldrig gjort pĂ„ mig dock, mitt huvud duger inte 😂

Om jag varit i badhuset blir skrutt vÀldigt intresserad av mitt hÄr, hÀnder Àven mamma och syrran nÀr de varit pÄ besök att han vill slicka/tugga utan de varit i klorerat vatten. AnvÀnder ni samma schampo?

Stora herrn gör sĂ„ pĂ„ min pappa. 😁

Om jag varit i badhuset blir skrutt vÀldigt intresserad av mitt hÄr, hÀnder Àven mamma och syrran nÀr de varit pÄ besök att han vill slicka/tugga utan de varit i klorerat vatten. AnvÀnder ni samma schampo?
Vad mÀrkligt ÀndÄ att de gör sÄ. Vi anvÀnder inte samma shampoo. Kan vara sÄ att hon har en preferens för kort hÄr, lÄngt blir kanske för bökigt nÀr det fastnar pÄ tungan. Hon har gjort det pÄ pappa ocksÄ och han har knappt nÄgot alls.

istort sett alla katter jag haft gör sÄ. En del mer frekvent.

Hon katten gör sÄ ibland, sÀrskilt nÀr fröken tycker jag sovit lÀnge nog och att hon svÀlter faktiskt ihjÀl. Att hon sen har en full skÄl torrfoder, och slaven varit uppe tvÄ timmar tidigare och gett blötmat för att sagda fröken dÄ gÄtt runt och skrikit att hon dör nu snart faktiskt

/totalt kattÀgd

Sista dagen med full dos kortison idag, ska börja trappa ner och ge varannan dag fr.om. söndag.
TyvÀrr verkar det inte gett desto mer effekt; Esko nyser och snorar fortfarande... :(
Enda skillnaden Àr att det inte bubblar i huvudet pÄ samma sÀtt.
Har mailat veterinÀren och rapporterat.

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• Sorgen efter en katt
  • 11-Ă„rig katt med misstĂ€nkt diskbrĂ„ck
  • Blir med katt - vad fĂ„r vi inte glömma?
  • Ungkatt och aktivitetsnivĂ„

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka