Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
NÀ, det Àr Maggan som Àr vÀrst för allergin. Möjligen att Maja fick det att tippa över men det Àr Maggan jag reagerar mest pÄ.

Jag har köpt allergifoder (Purina liveclear) och hoppas det ska hjÀlpa. MÄste bli bÀttre pÄ att duscha dem regelbundet med allergischampo ocksÄ.
Och sÄ var det det dÀr med att stÀda med :angel:

Nikita fick ful och skivig pÀls nÀr hon inte mÄdde bra, först pga uvi och sedan njursvikt. SÄ nÀr Megaras pÀls blev skivig och glanslös fick jag spader. Sedan insÄg jag att, eh, hon rullat runt pÄ mina inte kliniskt rena golv och nÀr jag strök henne över ryggen sÄ blev hennes pÀls glansig och mjuk och jag fick dammiga hÀnder :angel:

NÀ, det Àr Maggan som Àr vÀrst för allergin. Möjligen att Maja fick det att tippa över men det Àr Maggan jag reagerar mest pÄ.

Jag har köpt allergifoder (Purina liveclear) och hoppas det ska hjÀlpa. MÄste bli bÀttre pÄ att duscha dem regelbundet med allergischampo ocksÄ.
Och sÄ var det det dÀr med att stÀda med :angel:
Har du luftrenare?
Jag har tvÄ bekanta som har katter och hundar "fast de inte borde" och för dem gör luftrenaren vÀldigt stor skillnad; allrahelst nÀr de har den i sovrummet och försöker hÄlla det djurfritt.

Har du luftrenare?
Jag har tvÄ bekanta som har katter och hundar "fast de inte borde" och för dem gör luftrenaren vÀldigt stor skillnad; allrahelst nÀr de har den i sovrummet och försöker hÄlla det djurfritt.
Ja, jag har testat. Noll effekt för mig tyvÀrr..

Men nu verkar det lugnat sig, sÄ bara jag sköter det med dusch av katterna regelbundet och stÀda, stÀda, stÀda, sÄ gÄr det nog bra

Fick igÄr veta att det finns en cat home care i Stockholm som kommer hem till en och klipper klor. Vore fantastiskt och inte sÄ dyrt. Kanske om jag ger Megara nÄgon droppe bonqat sÄ hon chillar lite sÄ skulle det fungera. De jag pratade om sa att de kan klippa klor pÄ Àven besvÀrliga katter och linda in dem i ett badlakan.

Nu har vi varit pÄ Djursjukhuset, jag Àr sÄ tacksam för att vi har tvÄ stycken inom 30 minuters körvÀg.
Oscar var lite piggare redan innan vi Äkte men jag vÄgar verkligen inte chansa med en katt som krÀks upp vatten.

Han charmade bĂ„de veterinĂ€r och djursjukvĂ„rdare med sitt milda och vĂ€nliga sĂ€tt. Hur snĂ€ll som helst med allt och de frĂ„gade om han alltid Ă€r sĂ„ enkel. Ja, det Ă€r sĂ„n Oscar Ă€r ❀

Han hade nÄgot förhöjd tempo och lite blÄsljud pÄ hjÀrtat. Lite gasig i magen och inte helt nöjd med att bli klÀmd pÄ magen.
De tog utökade blodprover, nÄgot förhöjt levervÀrde, annars var allt bra.
Levern kan bero pÄ att han inte Àtit pÄ ett dygn men vi ska göra ett ultraljud i januari för att utesluta sjukdom.

Han fick magmedicin och aptitstimulerande salva i örat. Ska Àta skonkost ett par veckor och sÄ hÄller vi tummarna för att han kryar pÄ sig.

VĂ€rldens snĂ€llaste katt 💕
Visa bifogad fil 178474
Krya pĂ„ dig Oscar ❀ !

Fick igÄr veta att det finns en cat home care i Stockholm som kommer hem till en och klipper klor. Vore fantastiskt och inte sÄ dyrt. Kanske om jag ger Megara nÄgon droppe bonqat sÄ hon chillar lite sÄ skulle det fungera. De jag pratade om sa att de kan klippa klor pÄ Àven besvÀrliga katter och linda in dem i ett badlakan.
Min besvĂ€rliga katt (rip) fungerade inga badlakan i vĂ€rlden pĂ„ :crazy:. Enda gĂ„ngen den fungerade utan lugnande var nĂ€r hon fick en rejĂ€l brottningsmatch av en extremt kattvan veterinĂ€r och sköterska. (TyvĂ€rr klarade inte hennes artros den fighten sĂ„ fick somna in kort dĂ€refter 😞).

Hittade ett helt underbart kattrÀd pÄ Amazon:

61rkYtuqWGL._AC_SY741_.jpg

:rofl:

Jag har snurrat till det med vaccineringen. Missade att vaccinera i somras, och var tvungen att skicka mannen med katten nu nÀr jag bokade ny...
NÀr jag nu frÄgar honom vad veterinÀren sa, om veckans vaccinering blev en pÄbörjad ny grundvaccinering eller vanlig vaccinering, sÄ vet han inte... jag vill ju veta om jag behöver boka in ny spruta snart eller inom ett Är! Men jag kom pÄ att Buke vet sÀkert nÀr jag ska vaccinera nÀsta gÄng? :bow:

Bifogade filer

• 20251221_102559.webp
    20251221_102559.webp
    157,9 KB · Visningar: 2 486
Försökte slÀppa ut Elsa (Mammakatt) idag men hon vill hellre gÄ till övervÄningen sÄ hon fick vara dÀr. Ungarna var kvar i sitt rum under tiden.
Mina tvÄ andra katter var ocksÄ pÄ övervÄningen. Agda har inga problem med Elsa sÄ dom delade sÀngen och allt. Men Ebba tycker inte om henne alls men det blir bara lite frÀs och morr och sen gÄr hon ivÀg.
BÄde Agda och Ebba kom ner till undervÄningen ocksÄ ett par gÄnger sÄ var ÀndÄ inte allt för bekymrande om att Elsa var lös i huset.
Det svÄraste Àr att fÄ Agda och Ebba att acceptera ungarna för dom har inget vett men förhoppningsvis sÄ kommer det bli bra. Jag tar det försiktigt med dom.
IMG_3422.webp

KRIS hjÀlp tvÄ kissar i nöd vi Àr satta pÄ svÀlt. Vi har blivit serverade nÄtt förgiftad skit icke kattmat. RÀdda oss
Faran Àr över husse plockade fram rÀtt torrfoder Ät oss.

Smulan Àr krÀsen och mjauplus Àr tydligen svÄrt att fÄ tag pÄ. NÄn har sagt att det ev Àr pÄ vÀg bort vi Äkte halva sörmland runt den 23 för att fÄ tag pÄ nÄgra pÄsar. SÄ vi försöker hitta nÄnting som Àr Àtbart. Jag tog igÄr kvÀll bort den andra maten. VÀgde den nya exakt 3 gram har försvunnit frÄn tallriken till i morse...

Katt tyckte familjen var uppe orimligt sent!
Blev sen helt tossig och började leka med kulorna i granen??
Bar in honom i sÀngen dÀr han gjorde en rivstart och började om igen.
Tog honom en gÄng till och la honom i sin egen sÀng, sa att nu ligger du hÀr. Vi la oss och han somnade ocksÄ!
Som att han behövde en tillsĂ€gelse för att fĂ„ sova 😅

Nu kan dock inte jag somna 🙃

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• Sorgen efter en katt
  • 11-Ă„rig katt med misstĂ€nkt diskbrĂ„ck
  • Blir med katt - vad fĂ„r vi inte glömma?
  • Ungkatt och aktivitetsnivĂ„

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka