Kattsnack 12

Bukefalos 30 år!

@Red_Chili
Har omplacering hankatt som kastrerades nån månad innan han flytta till mig. Inget strilande alls.
Enda är han 1år och slyngelålder så har energi så kokar över ibland 😂

Tal om söndagsnamn så är min nog "värst":

Jaramillo Bibi Nový věk

Pga han född i Tjeckien 😁 . Kallades Jarre hos förra ägaren och fått forsätta göra här då tycker klockrent namn då en av min mammas favvo artister kallas för Jarre 😂

Vi ska åka bort några dagar så vi har lämnat mina grabbar hos "mormor". Förlåt mormors blommor.
Messenger_creation_71AE6092-AA8B-45E4-97A8-7BC9C3FE6C19.webp

Alltså. Någon la upp i en lokal fb-grupp att deras katt blivit påkörd och dött. Flera andra kommenterar att detsamma hänt deras katter. En skrev att två av hennes katter dött på det viset och en annan att han inte förstår varför så många katter blir påkörda i det området. Alltså... När ska kattägare förstå att det området kanske inte alls är lämpat för utekatter? :(

Jarre ger mig gråa hår. Hittar på nått bus ganska ofta 🤪

B.la
Haft ner sin fontän som får va utan nu då det kom ut väldigt mycket vatten. Sen kort därefter vält till sin vattenskål lite.

Sen bara för stund sen när jag fixar nått på köksgolvet ser vatten skvätta över huvudet på mig. 🤣
Då har han satt ner tassarna i hink med vatten med diskmedel i och skvätt. Som han lekte med det 🤦‍♀️😂
Ja, då fattar jag hur han bär sig åt. Så nu leta efter nån bastant skål 🤪🤣

Får verkligen leva med köpt en orange katt 🐈😂

B.la
Haft ner sin fontän som får va utan nu då det kom ut väldigt mycket vatten. Sen kort därefter vält till sin vattenskål lite.

Sen bara för stund sen när jag fixar nått på köksgolvet ser vatten skvätta över huvudet på mig. 🤣
Då har han satt ner tassarna i hink med vatten med diskmedel i och skvätt. Som han lekte med det 🤦‍♀️😂

Sibirer är visst kända för att tycka om vatten 😉

B.la

Jag har haft två orange katter förut och de var inte så. Nu har jag en orange kattunge som är.... som kattungar brukar vara? Dvs river bygget :D Men han är i alla fall lugnare än sin svartvita bror :)

Idag har Prada varit hos tandläkaren och blivit fin i munnen ❤️
Hon hade ganska mycket tandsten längst bak i munnen och fick dra två tänder som börjat bli dåliga. Annars såg tänderna fina ut, inga tecken på TR 🙏
Nu är hon hög dom ett hus, väldigt speedad och vinglar runt här med världens största pupiller 😆
Paisley fräste åt henne, håll dig borta din läskiga knarkare!
Nu vräker hon i sig mat i stället. De ska ju egentligen bara äta blötmat men med Prada är det viktigare att hon äter än vad hon äter.
Iom att hon är så tunn men inte visar några tecken på sjukdom var veterinären inne på att sätta henne på kortison för att se om det kommer öka hennes aptit.
Ska diskutera det med min vanliga veterinär.

Bokade även in en tid för munsanering till Paisley, hon har lite synlig tandsten och då känns det bättre att ta den nu innan det blir mycket långt bak som på Prada.

Har även tackat nej till kattungen. Dels för att jag är rädd att den ska bli sjuk som Kantarell. Det är kanske obefogat iom att han kom från en väldigt oseriös uppfödare. Den här har hållit på sen 80-talet och hennes katter blir gamla och hon har ett helt annat tänk.
Men oron finns där ändå.
Sen ska tävla lag i både hoppning och dressyr under hösten och kommer vara borta mer än vad jag tycker känns lämpligt med en kattunge hemma.

Veterinären ringde upp igår kväll. Vi sätter in metacam och bonqat mot smärta och stress i 14 dagar, utvärderar efter en vecka hur det går.

Vi har satt in Feliway igen. Ska köpa en givare till till övervåningen.

Hon hade högt socker, men det beror förmodligen på stress. Hon var sjukt stressad hos veterinären. Väntar på svar på odlingen från urinprovet.

Vi börjar med det här så får vi se hur vi går vidare.

Liknande trådar

• Lämplig kattras?
  • Blir med katt - vad får vi inte glömma?
  • Rasval
  • Sorgen efter en katt

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka